Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Van NAS naar FTP locatie

Pagina: 1
Acties:

• buldm01
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb een Synology NAS en wil via een sh script laten controleren of er een bestand staat in map op mijn NAS en deze via FTP te verplaatsen naar een andere server. ik denk via WGET maar wie kan mij verder helpen?

wget -P *.pdf -m --ftp-user=******* --ftp-password=*******@ftp://cactus.nl/domains/cactus.nl/private_html/cp6/images/upload_tijdelijke_factuur/

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
-P is een directory prefix, *.pdf is geen directory prefix. Dat klopt niet.
-m maakt een mirror kopie (als er een open directory is)

Ik denk dat je zoiets wil doen:
wget -m --ftp-user=******* --ftp-password=******* ftp://example.tld/directory/*.pdf

Vroeger ging dat zo in een browser: ftp://user:password@example.tld/directory. Een moderne browser staat dit niet mee toe. Het account en het wachtwoord gaat dan onversleuteld over publiek internet.
Standaard FTP heeft geen wachtwoordversleuteling.

De link bevat een publieke hostnaam, is de NAS publiek bereikbaar vanaf Internet? Dan kun je beter geen onversleutelde FTP gebruiken.

Als je een Bash script gebruikt kun je waarschijnlijk ook gebruik maken van sc (Secure Copy, gebruikt SSH2) of sftp (Secure FTP, gebruikt ook SSH2) om bestanden te kopieren. sc/sftp kan gebruik maken van een key (sleutelbestand) om in te loggen. Putty heeft een versie van deze tools voor gebruik onder Windows.

FTP over SSL is ook mogelijk, dat werkt via --secure-protocol=TLSv1_2. De FTP server heeft dan een publiek SSL certificaat nodig dat past bij de hostnaam.