Laptop voor werk en prive

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:37
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Voor werk mag ik een nieuwe laptop uitkiezen die voor zowel prive als zakelijk gebruikt mag worden. Ik ga het voornamelijk gebruiken voor de dagelijkse werkzaamheden en dat is photoshop/indesign (adobe pakket) geen 3d modelleren of renderen. De bestanden die we gebruiken op werk voor adobe pakket zijn redelijk zwaar (sommige magazines zijn wel tot 1 gig) en daarnaast nog office pakket voor de afhandeling van dingen. We gaan langzaam over naar verschillende cloud oplossingen dus native software wordt steeds minder.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn. onder de 2500,00

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc. ja, deze moet dagelijks mee naar kantoor of op locatie gebruikt worden (en thuis natuurlijk)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik heb op werk nu een workpc en thuis een windows laptop. Ik ben niet gebonden aan een specifiek merk. Wel moet het degelijk zijn, hoef geen RGB of andere gimics.

Zat zelf te kijken naar een apple macbook pro m1 pro met aantal cores omdat ik zelf alles al heb behalve een laptop. Uiteraard kan windows ook en dan zijn de opties en versies eindeloos.

Waar het voor mij aan moet voldoen:
-Wil wel als het kan tot 2 externe schermen aansturen.
-wil genoeg ram hebben (minimaal 16 maar 32 is ook goed.
-scherm moet juiste kleurweergave hebben

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:08

Thomg

Aww yiss

Ik laat een mac systeem buiten beschouwing, als je mac een acceptabele oplossing vind is aan jou om te bepalen of je deze verkiest boven een windows laptop.

Je budget mismatched ook aardig de eisen. Het klinkt dat je gewoon een moderne goede laptop zoekt, aangezien je dagelijks naar kantoor gaat moet deze ook een beetje portable zijn.

Even een greep naar wat er op de markt is.
16 inch, mooi scherm (2560x1600), relatief erg licht en zeer premium.
pricewatch: LG Gram 16Z90Q-G.AA78N
Let op: 16GB gesoldeerd RAM, vrij duur voor wat je krijgt, geen OLED.

15'6 inch, zeer hoge performance CPU en meest premium laptops die je kan krijgen.
https://www.dell.com/nl-n...-15-9520-laptop/cn95204cc
Let op: Je moet een GPU nemen bij high-end CPU's, zeer overkill. Veel zwaarder dan Gram. "Slechts" 1920x1200. Prijs is ERG hoog. Levertijd.

14 inch, OLED, interessante resolutie (2880x1800) en premium laptop die niet veel weegt.
https://www.lenovo.com/nl...h-Intel/p/21CBCTO1WWNLNL0
Let op: Gesoldeerd RAM. Design moet je aanspreken. Niet goedkoop. Levertijd.

En hier heb ik het enkel over premium laptops.
Misschien is je budget al veel te hoog en heb je al voldoende aan een goedkopere gebalanceerde laptop.

Iets als deze kan ook al voldoende zijn.
https://www.lenovo.com/nl...%B3-AMD/p/82QFCTO1WWNLNL0
(let op levertijd)

En zo kan ik eindeloos wel doorgaan.

Beetje dooddoener, maar met zo'n budget en zulke open eisen vraag je eigenlijk bijna "waar kan ik naar kijken"?