Zoneregeling vloerverwarming: wat heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heinrichnak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-05 10:18
Ik wil binnenkort zoneregeling installeren voor mijn nieuw geplaatste vloerwarming. De CV ketel is een Remeha Tzerra CW5.

Voordat ik ga bestellen wil ik graag weten of ik de goede producten uitgezocht heb. Dit is mijn lijstje (alles van Honeywell):
1 x HCE20. Bedrade zone- en vloerverwarmingregelaar
1 x TH8210M1003. Eentje nodig voor programmeren alle zones. Modulerende programmeerbare klokthermostaat met 7-daags programma De Chronotherm Touch Modulation
3 x T87HC2011. Round Modulation Verwarmen
7 x MT4-230-NC. Thermo-elektrische servomotoren

De 4 zones zijn als volgt ingedeeld:
1. begane grond: eigen verdeler
2. eerste verdieping slaapkamer: 2 groepen, deelt de verdeler met zone 3
3. eerste verdieping rest: 3 groepen, deelt de verdeler met zone 2
4. zolder: eigen verdeler

Voor zones 1 en 4 wil ik een MT4 op de verdeler zetten (dus niet per groep). Voor zones 2 en 3 wil MT4's installeren op de losse groepen (5 stuks in totaal), omdat die een verdeler met elkaar delen.

Gaat dit werken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:50

bert pit

asdasd

Ik zou even goed onderzoeken of de modulerende sturing de beste optie is. In de meeste gevallen is aan/uit voor vloerverwarming beter en voor radiatoren juist de opentherm sturing. Dit heeft ermee te maken dat je met radiatoren snel op hoge temp wilt aanwarmen en dan op lage temp wil warmhouden. Bij vloerverwarming mist doorgaans deze dagelijkse dynamiek en wil je voornamelijk warm houden op lage temperatuur.

Bovendien zijn de servomotoren aan/uit gestuurd of PBM. Hoe zich die PBM sturing verhoudt met opentherm is mij onbekend. Aan/uit werkt dus altijd goed en aangezien je ketel zelf moduleert op basis van DeltaT zul je zuinig stoken.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heinrichnak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-05 10:18
Volgens mij is de sturing vanuit de HCE20 naar de servomotoren aan/uit en de sturing van de ketel naar de HCE20 modulerend. Volgens de documentatie zou dat goed moeten werken met vloerverwarming.

Is de keuze om de verdelers met 1 zone aan te sturen met 1 servomotor (i.p.v. 1 servomotor per groep) een logische?