Ik ben woonachtig in het Noorden en vandaag gehoord dat ik recht heb op 4.000 verduurzamingsubsidie vanwege aardbevingsschade. Prachtig; het probleem is alleen dat ik niet weet waar ik dit het beste aan kan uitgeven. Mijn situatie is als volgt:
Ik heb een huis (2-onder-1 kap, 150m3) gebouwd in 2007. Het huis is goed geïsoleerd met de volgende zaken:
- HR++ glas
- Dak isolatie
- Vloer isolatie
- Spouwmuur isolatie
We koken elektrisch en hebben geen vloerverwarming in de woonkamer maar wel in de badkamer.
Qua energie voorziening maken wij gebruik van een Hr ECO cv (4 jaar oud). Daarnaast liggen er 9 zonnepanelen op het garage dak die ongeveer 2300Kwh per jaar opleveren. We leveren iets van 800kwh terug.
Ons verbuik is momenteel ongeveer +/- 1250m3 gas per jaar en +/- 5500 kwh. (we zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen. Wij werken allebei vanuit huis)
Daarnaast hebben we een airco die de 1e verdieping kan koelen en verwarmen.
Mijn dak ligt helaas op noordzijde onder een hellingshoek van ongeveer 45%. Rendement van zonnepanelen zou dus ongeveer 50% zijn.
Wat zou ik het beste kunnen doen om te verduurzamen?
- Zonnepanelen op dak leggen (noordzijde) en eventueel met andere subsidie een warmtepomp aanschaffen?
- Warmtepomp nemen (zonder extra zonnepanelen)
- Spaarpomp?
- overige opties?
Ik weet gewoon even niet wat het beste is, misschien kan hier iemand mij de juiste weg doen inslaan!
Ik heb een huis (2-onder-1 kap, 150m3) gebouwd in 2007. Het huis is goed geïsoleerd met de volgende zaken:
- HR++ glas
- Dak isolatie
- Vloer isolatie
- Spouwmuur isolatie
We koken elektrisch en hebben geen vloerverwarming in de woonkamer maar wel in de badkamer.
Qua energie voorziening maken wij gebruik van een Hr ECO cv (4 jaar oud). Daarnaast liggen er 9 zonnepanelen op het garage dak die ongeveer 2300Kwh per jaar opleveren. We leveren iets van 800kwh terug.
Ons verbuik is momenteel ongeveer +/- 1250m3 gas per jaar en +/- 5500 kwh. (we zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen. Wij werken allebei vanuit huis)
Daarnaast hebben we een airco die de 1e verdieping kan koelen en verwarmen.
Mijn dak ligt helaas op noordzijde onder een hellingshoek van ongeveer 45%. Rendement van zonnepanelen zou dus ongeveer 50% zijn.
Wat zou ik het beste kunnen doen om te verduurzamen?
- Zonnepanelen op dak leggen (noordzijde) en eventueel met andere subsidie een warmtepomp aanschaffen?
- Warmtepomp nemen (zonder extra zonnepanelen)
- Spaarpomp?
- overige opties?
Ik weet gewoon even niet wat het beste is, misschien kan hier iemand mij de juiste weg doen inslaan!
Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl