Toon posts:

mobo,cpu,video,geheugen,kast upgrade hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn huidige systeem(zie sig.) upgraden met een nieuw mobo, processor, videokaart, 256mb en systeemkast. Budget: zo'n 1250,-(ex. BTW).

Ik ben niet zo thuis op het gebied van deze onderdelen dus ik kan alle hulp gebruiken met het samenstellen van een nieuw systeem. Via het bedrijf van een vriend kan ik alles zonder BTW aanschaffen bij de winkel waar hij zijn hardware koopt.

Uit mijn huidige pc heb ik beschikbaar: 128Mb pc133/ 30,7Gb Maxtor/ 8,4Gb Quantum/ Philips 3801 2x2x24/ ? 36x/ Sitecom 10-100Mbit/ Philips Accoustic Edge/ (eventueel TNT2 32mb PCI).

Ik luister veel mp3's, af en toe wat gamen en DIXV kijken.

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
FF bij www.gistron.com kijken..
Ik ga binnenkort voor de AMD TB 1400, MSI K7 Master ( misschien ), 256MB DDR-RAM, Silverado cooler en een miditower voor 1175 incl BTW.

Dus reken maar uit..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
Gistron?

hij geeft toch net aan dattie bij de huisleverancier van dat bedrijf gaat bestellen van wege de btw?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Uhm.. Ik zou de videokaart upgraden.. de rest kan nog wel ff'kes mee hoor.

Zet er een Geforce kaart in en je kunt heerlijk gamen.

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
slotconvertor kopen met pIII? kannook :)

anders deze lekker servertje bouwen en nieuwe ernaast :)

anders houd je weer wat over

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Waar het mij omgaat is dat ik een goede combinatie van mobo, cpu (bijvoorkeur een AMD) en videokaart vindt (geheugen en kast kan ik zelf wel bedenken, maar die had ik erbij gezet om aan te geven dat die ook nodig zijn).

De onderdelen die ik over heb worden waarschijnlijk samengevoegd met de pc van m'n ouders (heb ik ook weer een goede daad gedaan *D ).

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Ook dit is weer zo'n 13 in een dozijn topic waar als er inhoudelijk op de vraag wordt ingegaan de Asus liefhebbers de Abit aanhangers de schedel zullen gaan inslaan. Om over de MSI mensen maar te zwijgen. Om het maar eens kort door de bocht uit te drukken.

Een objectief antwoord op zo'n vraag krijg je niet op dit forum.

Doe een search, lees bergen reviews en kom er zo achter wat voor jou het beste geschikt is. Het klinkt zeikstralerig maar als je zelf een systeem in elkaar wilt klussen moet je huiswerk maken.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 augustus 2001 15:24 schreef anthonov het volgende:Doe een search, lees bergen reviews en kom er zo achter wat voor jou het beste geschikt is. Het klinkt zeikstralerig maar als je zelf een systeem in elkaar wilt klussen moet je huiswerk maken.
Ik vind het prettiger om eerst sugesties te krijgen en dan reviews te lezen en te searchen. Dan weet ik tenminste naar welke types ik moet zoeken en waar ik op moet letten. En als ik een ander kan helpen met een onderwerp waar ik iets meer vanaf weet dan doe ik dat ook. Snap je?

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:38
betere videokaart en meer ram nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 augustus 2001 16:34 schreef marteltor het volgende:betere videokaart en meer ram nemen.
Betere videokaart: Ik heb geen AGP slot dus dat is erg moeilijk.
Meer ram: Win 98 doet niets met meer dan 256mb. Ik heb er 128mb bij gehad maar merkte geen verschil.

Mijn CPU is momenteel de botleneck in mijn systeem en op dit mobo kan max een PIII550 Katmai. Deze is niet meer verkrijgbaar en ik wil er ook m'n geld niet aan uitgeven. Nieuwe CPU betekend dus ander mobo(en voeding). Ander mobo betekend ander ander geheugen. Nieuwe CPU, mobo en geheugen betekent dat m'n videokaart een merkbare botleneck is geworden. Dus kom ik uit bij een totale upgrade van mijn systeem.

Verwijderd

Mijn CPU is momenteel de botleneck in mijn systeem en op dit mobo kan max een PIII550 Katmai. Deze is niet meer verkrijgbaar en ik wil er ook m'n geld niet aan uitgeven. Nieuwe CPU betekend dus ander mobo(en voeding). Ander mobo betekend ander ander geheugen. Nieuwe CPU, mobo en geheugen betekent dat m'n videokaart een merkbare botleneck is geworden. Dus kom ik uit bij een totale upgrade van mijn systeem.
ben ook bezig met een upgrade. Je analyse ging op 1 ding fout > ECS k7sa kun je je ram nog gebruiken...in duitsland heb je een ecs/tb 1/kast/cooler voor fl 606,-

Verwijderd

Meer ram: Win 98 doet niets met meer dan 256mb. Ik heb er 128mb bij gehad maar merkte geen verschil.
In dat geval heeft die upgrade voor jou blijkbaar geen zin, het is echter niet waar dat win98 niets doet met meer dan 256 Mb.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 augustus 2001 20:39 schreef hezik het volgende:[..]In dat geval heeft die upgrade voor jou blijkbaar geen zin, het is echter niet waar dat win98 niets doet met meer dan 256 Mb.
Hoezo heeft het geen zin? Ik hoef toch niet win 98 te blijven draaien. Als ik de boel upgrade dan moet hij ook opnieuw geinstalleerd worden en waarschijnlijk kies ik dan voor een ander besturings systeem. Bij mijn huidige systeem merkte ik in de praktijk in iedergeval geen verschil tussen 288mb en 384mb.
Op maandag 27 augustus 2001 20:35 schreef florisson het volgende:[..]ben ook bezig met een upgrade. Je analyse ging op 1 ding fout > ECS k7sa kun je je ram nog gebruiken...in duitsland heb je een ecs/tb 1/kast/cooler voor fl 606,-
Die 128mb pc133 geheugen die ik zou kunnen overzetten is natuurlijk penuts tov de rest van de kosten, maar het zou wel weer mooi mee genomen zijn. Verder is fl 606,- wel een nette prijs. Bij welke shop is dat dan of is dat de algemene richtprijs in Duitsland?

Ik denk dat ik er uit ben als je wil reageren op mijn keuze moet je even hier kijken: [topic=214819/1/25]
Pagina: 1