Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinvd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-09-2022
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Samsung S22

Wat is je budget?
Abonnement of los kopen kan beide.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken voor......
Bellen, appen, social media en af en toe minder hoogwaardige games.

Wat heb je zelf al gevonden?
Op de site heb ik de Galaxy S22 vergeleken met mijn S10. Naar mijn idee zit er niet bijster veel verschil in, terwijl ik er wel weer stevig voor moet betalen. De hardware is natuurlijk veranderd. Maar ik kan niet zeggen dat ik daarvan onder de indruk ben. Helemaal omdat de prijs weinig daalt van de S22 na de laatste releases van Samsung's flagships.

Welke vragen heb je hier nog over?
Voor mijn gevoel was ik toe aan een nieuwe telefoon. In de eerste plaats omdat het gewoon leuk is om zo nu en dan te verversen. Ik heb eerst gekeken naar de iPhone 12 omdat ik het een mooi model vind. En omdat de iPhone 13 ook niet veel verschilt. Maar aangezien ik een Samsung Watch 4 heb en ik deze hier niet op kan gebruiken, vind ik het zonder om dan de iPhone aan te schaffen. De horloge gebruik ik namelijk meer dan verwacht. En om dan even een Apple Watch er bij te halen gaat mij boven het budget met een gezin met twee kinderen. A fin. Samsung dus. Want de andere merken triggeren mij niet zo. Maar als ik de S10 en de S22 met elkaar vergelijk, kijk naar wat ik met mijn telefoon doe, zie ik niet meer zoveel meerwaarde in het aanschaffen van de nieuwe telefoon. Mijn vraag is eigenlijk of jullie het daarmee eens zijn? Of zie ik iets over het hoofd? Ik kijk uit naar jullie mening

Groetjes Justin :)

Beste antwoord (via Justinvd op 22-08-2022 14:30)

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:10
Soms is het ook gewoon leuk om iets te kopen he. Je weet volgens mij prima alle voor/nadelen dus snap niet per se dat je van een paar vreemden wilt horen of je dat ding moet kopen of niet.

Maar hierbij stel ik voor dat de S22 gewoon aanschaft, word je volgens mij hartstikke blij van :) oude wel even aanbieden via V&A zodat iemand anders daar weer blij van wordt. Win-win :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
Beveiligingsupdates zou de enige reden voor je zijn om te updaten. Tenzij de S10 die nog krijgt, dan zou ik nog ff wachten tot je echt klaar bent met je S10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

reviews: Smartphone Best Buy Guide - Juli 2022 geeft toch echt nog/al de keuze om voornamelijk te kijken naar een S21 (in verschillende prijsklassen).

Ik vraag me dus meteen af: waarom focus je je op de S22 (want flagshap, want nieuw, want ?)? En er zijn wel degelijk verschillen tussen de S10 en S22 zoals de camera's, BT-versie, HDR en accu, om er maar een paar te noemen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinvd
@spokje Updates komen nog steeds binnen inderdaad. Dus dat is erg fijn.

@MAX3400 Thnx voor het artikel. Ik lees dat de accu wel te wensen over laat en dat de S21 een plastic behuizing heeft. Dat vind ik wel twee minpunten ten op zichte van de S22. Esthetisch vind ik de S22 ook mooier. Nu weet ik dat niet iedereen dit een legitieme reden vind. Maar ik kijk daar wel naar. ;)

De S22 is de één na nieuwste flagship op dit moment. Wordt daarom nog lang ondersteunt. Dus kan ik weer een aantal jaar mee verder. En zoals hierboven genoemd vind ik het ook een mooie smartphone. Het klopt dat er wel verbeteringen zijn. Dat ontken ik ook niet. Maar naar mijn idee niet zulke uitzonderlijke verbeteringen. Daarom stelde ik de vraag hoe jullie hier tegen aan kijken. Ik ben benieuwd of een ander mij wel over die streep kan trekken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• spokje
Soms is het ook gewoon leuk om iets te kopen he. Je weet volgens mij prima alle voor/nadelen dus snap niet per se dat je van een paar vreemden wilt horen of je dat ding moet kopen of niet.

Maar hierbij stel ik voor dat de S22 gewoon aanschaft, word je volgens mij hartstikke blij van :) oude wel even aanbieden via V&A zodat iemand anders daar weer blij van wordt. Win-win :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justinvd
@spokje Ja is ook wel zo. Ik kijk er naar uit, maar ik had het idee dat er niet genoeg goede redenen voor zijn om het aan te schaffen. Misschien gewoon wat ruimte daarin gunnen voor mezelf. Neemt niet weg dat ik het prettig vind om dit even besproken te hebben met jullie. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Wil je echt iets nieuws, dan lekker overstappen op iPhone, dan heb je weer van alles uit te zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Justinvd schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:29:
@spokje Ja is ook wel zo. Ik kijk er naar uit, maar ik had het idee dat er niet genoeg goede redenen voor zijn om het aan te schaffen. Misschien gewoon wat ruimte daarin gunnen voor mezelf. Neemt niet weg dat ik het prettig vind om dit even besproken te hebben met jullie. ;)
Dat heet luxe, als je je dat kunt veroorloven is het fijn jezelf te trakteren.
En voor de ene is de traktatie een punt taart, voor de andere een nieuwe telefoon, en weer een andere een nieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinvd
@Ernemmer Dat was ook mijn overweging. Maar mijn Samsung Watch 4 is niet compatible met de iphones. Dat heeft Samsung geblokt sinds de 4e serie. :-( Maar niet getreurd. De Samsung is ook een mooi toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Justinvd schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:13:
@Ernemmer Dat was ook mijn overweging. Maar mijn Samsung Watch 4 is niet compatible met de iphones. Dat heeft Samsung geblokt sinds de 4e serie. :-( Maar niet getreurd. De Samsung is ook een mooi toestel.
Ik heb de S22 ook 3 dagen gehad en die viel mij wel een beetje tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinvd
Ernemmer schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:16:
[...]

Ik heb de S22 ook 3 dagen gehad en die viel mij wel een beetje tegen.
Welke heb je nu dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Iphone SE 2022

[ Voor 20% gewijzigd door Ernemmer op 22-08-2022 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinvd
@Ernemmer Ja die heeft mijn vriendin ook. Zeker mooi en compact toestel. Maar mijn voorkeur gaat uit naar een wat groter scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Justinvd schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 16:44:
@Ernemmer Ja die heeft mijn vriendin ook. Zeker mooi en compact toestel. Maar mijn voorkeur gaat uit naar een wat groter scherm.
Even wachten op de iPhone 14 misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laptom
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-03 16:20
Ik heb hetzelfde probleem voor mijn vrouw. Die heeft een S10+ die wat oud wordt. Mijn zoon heeft recentelijk een A52+ gekocht en vind ik ook super werken.

Is de camera zoveel beter van een S22 (+?)? De prijs is wel erg hoog naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinvd
@Laptom Ik heb inmiddels de S22 aangeschaft via een abonnement. Erg blij mee. Camera is inderdaad wel een upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Laptom schreef op zondag 4 september 2022 @ 12:20:
Ik heb hetzelfde probleem voor mijn vrouw. Die heeft een S10+ die wat oud wordt. Mijn zoon heeft recentelijk een A52+ gekocht en vind ik ook super werken.

Is de camera zoveel beter van een S22 (+?)? De prijs is wel erg hoog naar mijn mening.
S22 serie is zeker beter, met name in donkere omstandigheden.
Dat gezegd hebbende, als je vrouw de foto's van je zoon ziet en daar blij mee is, en idem met het formaat van de telefoon, kun je overleggen wat ze wil/belangrijk vind.
Of je verwend haar gewoon met het beste ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-07 13:10
Justinvd schreef op zondag 4 september 2022 @ 20:11:
@Laptom Ik heb inmiddels de S22 aangeschaft via een abonnement. Erg blij mee. Camera is inderdaad wel een upgrade.
Tevreden over de batterij duur? ik sta namelijk voor dezelfde keuze en dit houd me nog iets tegen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justinvd
@Kieft91 Ja batterij doet het goed.
Pagina: 1