Bose QC 35 II - vervangende pads

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
Ik heb een Bose QC 35 II koptelefoon, deze heb ik ruim 3 jaar denk ik.
Ik gebruik hem alleen met reizen en af en toe thuis op de bank.
Al met al niet super vaak gedragen.

Nu is het zo dat van beide kanten de oor pads kapot zijn (gescheurd op de naad waardoor de foam er doorheen komt).

Nu ben ik opzoek naar vervangende pads, die wat beter van kwaliteit zijn dan de originele.

Echter zie ik op internet vele verschillende, maar ook in prijs. (vanaf 7 tot 40 euro).
Nu vind ik 40 euro best veel geld voor de pads.

Welke kunnen jullie aanbevelen voor prijs / kwaliteit verhouding?

PSN: plexforce (ps4)

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:55
De kans dat onderdelen van andere fabrikanten beter van kwaliteit zijn acht ik zeer klein, dus: https://www.bose.nl/nl_nl...qc35-ear-cushion-kit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Archer_VC10 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 07:59:
De kans dat onderdelen van andere fabrikanten beter van kwaliteit zijn acht ik zeer klein, dus: https://www.bose.nl/nl_nl...qc35-ear-cushion-kit.html
Er zijn waarschijnlijk wel betere te vinden hoor, alleen zullen die hetzelfde of meer kosten. Mijn ervaring met goedkope alternatieven is ook niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:56
Ik heb een keer eens pads besteld via Aliexpress voor een Sennheiser Game Zero. Die klonken echt werkelijk nergens naar. Je hele geluidservaring kan veranderen door andere pads, ik zou ook ten alle tijden de originele halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:51

skoozie

SCSI

Ik heb een een hele tijd geleden vervangende pads voor mijn QC35 gehaald omdat van de originele het 'leer' begon te flaken. Dat was voor 8 euro via amazon (reseller), Via Ali kon het ook als ik langer wilde wachten. Ik heb nu zandkleurige pads op mijn zwarte koptelefoon, er zaten ook blauw binnenkanten bij die voor de speakers komen, maar daar heb ik de oude zwarte voor gebruikt, zag er mooier uit. Kwa geluid merkte ik geen verschil, en nieuwe pads zitten altijd anders dan oude pads dus kon niet zeggen of het beter/slechter zit. Wanneer deze het begeven haal ik weer een goedkoop setje.

edit: Ik denk dat je pech had met je huidige oorkussens, je kan Bose klantenservice eens mailen of ze iets voor je kunnen betekenen, misschien krijg je X% korting op nieuwe originele oorkussens.

[ Voor 14% gewijzigd door skoozie op 22-08-2022 09:42 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Archer_VC10 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 07:59:
Brainwavz staat bekend om het maken van hele fijne oorkussens, in vele gevallen 10x beter dan de originele.

Ik ken de Bose QC 35 II zelf niet, maar ik weet dat bijv. de Sennheiser PXC 550 oorkussens van van redelijk dun materiaal waren en de Brainwavz universele daar echt een uitkomst bieden.

@WeHoDo kijk eens naar https://www.brainwavzaudi...remium-replacement-earpad. Weet niet wat ze in Nederland (bijv. via Amazon) kosten incl verzendkosten, maar die dingen zijn super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:24
Ik heb mijn qc35 II nu twee jaar en gebruik hem letterlijk elke werkdag. Lijkt me eerder een gevalletje productiefout als het zo weinig gebruikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:55
Mijn QC35 II gaat intussen ook alweer vier jaar mee, geen problemen nog met de oorkussens. Hij wordt niet dagelijks gebruikt maar wel regelmatig.

Ik heb er ooit de volle mep voor betaald en ik zou niet zo snel oorkussens van 7,50 op een hoofdtelefoon van deze klasse zetten. Simpelweg omdat de ANC ook ontworpen is om met deze koptelefoon te werken, een beetje 'lekkage' van niet goed passende oorkussens kan daar invloed op hebben. Als je voor een paar tientjes je hoofdtelefoon weer twee/drie jaar zonder problemen kan gebruiken, praten we dan over een hele grote investering? Afijn, dat is mijn kijk er op. Bose mailen lijkt me ook een goed idee, Als aan beide kanten de naden stuk gaan is er misschien toch iets mis met jouw setje, of er is in het gebruik ooit iets vreemds gebeurd. Het kan nuttig zijn om dat eens te onderzoeken, wellicht levert het korting op of informatie over hoe dit resultaat in het vervolg te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

De_Bastaard schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:44:
Ik heb mijn qc35 II nu twee jaar en gebruik hem letterlijk elke werkdag. Lijkt me eerder een gevalletje productiefout als het zo weinig gebruikt is?
Slijtage verschilt per persoon, want de ene persoon zweet meer dan de ander en je zweet kan ook een andere zuurtegraad hebben. Nepleer kan daar niet zo goed tegen. Het probleem van TS is wel een ander probleem zo te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
Bedankt voor de reacties!

Ik gebruik de headset uitsluitend zelf, dus niet uitgeleend ofzo.
Heb er ook geen rare dingen meegedaan.

Betreft zweet, dit kan, maar de kans is ook klein, aangezien ik niet snel zweet.
Wat kan ik de zuurgraad van de huid, maar dan zou ik verwachten dat het ook elders gaat schilferen.

Beide pads zijn op de naad gescheurd.
Wat nog zou kunnen, is wellicht temperatuur, dan met koud of juist met warmte ze gaan krimpen en zo scheuren?

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:50
Ik heb ze via Ali vervangen en is echt dikke prima. Zijn gewoon hetzelfde en mochten ze minder lang meegaan nou ja een factor 6-8 goedkoper kan je er nog een paar van aanschaffen. Het zit hetzelfde en hoort ook hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15-05 17:51
"Origineel zal vast beter zijn".... maar heh 40 euro inclusief verzendkosten is wel een heel groot verschil met de diverse andere aanbieders...Het is eigenlijk schandalig dat Bose geen lifetime garantie biedt op deze oorschelpen. Heb de mijne nu 2,5 jaar en de oorkussens zijn al behoorlijk craquelé geworden! Eigenlijk onacceptabel voor zulke dure koptelefoons!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koenster
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:05
Heb zelf deze; van Bol.com. Erg over te spreken 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1835258

koenster schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 08:03:
Heb zelf deze; van Bol.com. Erg over te spreken 👍🏻
Na lang wikken en wegen heb ik eind vorig jaar ook deze gekocht. Merk geen enkel verschil met de originele. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ducky
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16-05 22:50
Anoniem: 1835258 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 08:07:
[...]

Na lang wikken en wegen heb ik eind vorig jaar ook deze gekocht. Merk geen enkel verschil met de originele. d:)b
Bedankt Retro,

Ik heb dezelfde gehaald, eigenlijk grotendeels gebaseerd op jou reactie. Ik heb 'em net binnen, en inderdaad, geen verschil. Blij dat ik niet de dure originele heb gekocht, die waren immers ook erg snel stuk.

Ze passen prima, en ik hoor geen verschil. Het leer van de originele was ietsjes zachter, maar dat kan ook een nadeel zijn...

[ Voor 12% gewijzigd door Ducky op 22-03-2023 16:20 ]

Pagina: 1