Toon posts:

iPhone 11 geen mobiel netwerk/bereik (provider KPN)

Pagina: 1
Acties:

• Deena
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 18-10-2022
Hey Tweakers,

Ten eerste: excuses als mijn topic niet goed staat. Ik ben niet echt bekend hier maar aangezien ik weet dat er veel mensen met verstand van technologie op het forum zitten stel ik hier toch maar mijn vraag.

Ik heb al even rondgespit en zag wel dat er in een algemeen topic wat genoemd was over dit probleem. Aangezien ik benieuwd ben of er meer mensen last van hebben en er eventueel een oplossing voor is maak ik toch maar even een topic aan. Ik heb een iPhone 11 en sinds 3/4 weken enorm veel gedoe met mijn mobiele netwerk en bereik. Ik heb eigenlijk zelden tot nooit mobiel netwerk. Of ik nou wel of geen bereik heb (die streepjes) maakt niet uit, mijn internet doet het gewoon niet. Soms staat er een E'tje, vaak gewoon 4g. Niks laad, zelfs whatsapp maakt geen verbinding en een simpel berichtje sturen is niet mogelijk. Daarnaast ben ik niet echt bereikbaar. Als ik zelf bel valt het geluid weg en hoort de ander mij niet, of hij gaat gewoon helemaal niet over. Het duurt daarnaast ook ongeveer een minuut voordat mijn telefoon over gaat als ik iemand bel. Mijn toestel is 2 jaar oud, altijd mijn eigendom geweest, nooit gerepareerd en ook nog nooit wat geks mee gedaan of problemen mee gehad. Ik heb KPN als provider, ook daarover eigenlijk altijd heel tevreden… Echter heb ik nu al meerdere malen contact gehad met de klantenservice en geven zij aan niet bekend te zijn met het probleem. Ik moest mijn simkaart testen in een andere telefoon, dit werkte gewoon goed. Ze gaven wel aan dat het vaker voorkomt met iPhone 11 toestellen, maar aangezien de simkaart in een andere telefoon gewoon werkt moest dit dus bij Apple/het toestel liggen. Ik heb daarna Apple gebeld, al meerdere keren aan de telefoon gehad maar kom niet echt verder. Zij geven aan nergens mee bekend te zijn. Wel gaven ze wat tips:
- opnieuw opstarten
- harde reset (met de geluidsknoppen zegmaar)
- netwerkinstellingen opnieuw instellen
- naar fabrieksinstellingen en de backup terugzetten

IOS is trouwens up to date! Ik heb alles geprobeerd behalve naar fabrieksinstellingen, dit doet niks. Ik ga morgen dat nog proberen maar heb weinig hoop aangezien een vriendin van mij exact hetzelfde probleem heeft en bij haar niks gewerkt heeft.
Zij kent meerdere mensen (volgens mij ook met andere providers) die er ook last van hebben.

Ik vind het geen lekker idee dat ik zo slecht bereikbaar ben vooral, mocht ik een ongeluk krijgen ofzo en 112 moeten bellen gaat dat niet of mocht iemand mij nodig hebben (m'n ouders omdat er wat gebeurt is ofzo) gaat dat ook niet. Mobiel netwerk is irritant maar valt te overzien, hoewel ik moet zeggen dat dit na 3 weken ook behoorlijk gaat irriteren. Aankomende week ga ik naar de formule 1 in Spa toe, staan op een camping zonder wifi en zou het toch wel fijn vinden om daar gebruik te kunnen maken van mijn 4g…

Ik heb in een ander topic gelezen dat het te maken had met verbinding met de masten, dat de mensen die hier last van hebben met 2G mast verbonden waren. Dat vliegtuigmodus aan/uit zetten helpt voor enkele minuten en soms langer. Dit ervaar ik ook, maar vaak helpt het maar seconden tot enkele minuten… echt een oplossing is het dus niet.

Is er hier toevallig iemand die er ook last van heeft en een tip of oplossing?

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:15
Als de simkaart goed is in een ander toestel, dan is het toch duidelijk? Dan is je toestel defect. Koop een nieuw of kijk of hij nog binnen garantie door Apple kan worden omgeruild. Reparatie door een beun zou ik in jouw geval niet doen, dit probleem klinkt teveel als 'kan een tijdje goed zijn maar komt later weer terug'.

• Deena
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 18-10-2022
Ja maar gezien het feit dat er meerdere mensen zijn met exact hetzelfde probleem denk ik niet dat een nieuw toestel kopen de oplossing is. Lijkt misschien voor de handliggend maar ik ben in de tussentijd op dit forum gestuit: https://forum.kpn.com/mob...ne-11-569833/index33.html

33 pagina’s met allemaal mensen die exact hetzelfde probleem hebben. Het lijkt me niet dat het de bedoeling is dat al deze mensen maar gewoon een nieuwe aanschaffen… telefoon hoort imo wel iets langer dan 2 jaar mee te gaan en ik heb nog nooit een telefoon met een dusdanig defect gehad. Als ik ‘m zou laten repareren zou ik dat door apple laten doen, maar voorlopig wacht ik maar gewoon af.. in de hoop dat KPN/Apple het oplost. Bedankt in ieder geval!

• peterhhh
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-03 18:27
Heb 't zelfde probleem. Gister overgestapt naar andere provider. Geen idee of het daar allemaal wel ineens zal werken though.

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 24-03 23:31
Ben wel benieuwd wat er gebeurt als je het toestel naar fabrieksinstellingen hersteld. Ik heb die link even doorgelezen maar heb niet direct gezien dat iemand deze actie al heeft ondernomen. Is vervelend, maar je kunt prima een iCloud backup maken. Kijk je het even een dagje aan met een verse installatie zonder het terugzetten van de backup.

Mocht dat dan baat hebben dan kan het misschien nog wel aan een specifieke applicatie liggen of iets dergelijks. Daarna herstel je 'm gewoon nog een keer en zet je de eigen iCloud backup weer terug.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:00
Je kan bij Apple nog even aandringen en kijken of zij kunnen bevestigen dat je toestel in orde is. Ongetwijfeld zal je hiervoor je toestel een keer terug moeten zetten naar fabrieksinstellingen of wellicht zal je hiervoor bij een Apple store moeten zijn, maar als er aan die kant geen problemen te vinden zijn dan heb je een iets sterkere case naar KPN toe.

Het feit dat je simkaart in een ander toestel wel goed werkt lijkt toch te wijzen op een probleem in het apparaat, en dat is iets waarvoor Apple het beste aanspreekpunt is.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Deena

Wat gebeurd er als je je toestel fixeerd op 4G (Instellingen -> Mobiel Netwerk -> Opties Mobiele Data -> Gespekken en Data -> 4G).

Het lijkt er op dat je toestel probeert terug te vallen op 3G en dat hele netwerk is sinds eind Mei niet meer in de lucht bij KPN. Next Best Thing is dan 2G, en dus EDGE, gezien vanop het toestel.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Roy Tollenaar
  • Nu online
Will_M schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:20:
@Deena

Wat gebeurd er als je je toestel fixeerd op 4G (Instellingen -> Mobiel Netwerk -> Opties Mobiele Data -> Gespekken en Data -> 4G).

Het lijkt er op dat je toestel probeert terug te vallen op 3G en dat hele netwerk is sinds eind Mei niet meer in de lucht bij KPN. Next Best Thing is dan 2G, en dus EDGE, gezien vanop het toestel.
Een iPhone is helaas niet te forceren op een netwerk :-(

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Roy Tollenaar schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 17:01:
[...]

Een iPhone is helaas niet te forceren op een netwerk :-(
Niet? M'n iPhone 13 pro max op het KPN netwerk beweert toch écht iets anders onder iOS 15.6.1

Die zelfde setting is er ook voor 2G / 3G / 4G toestellen én was er bij de omschakeling naar 3G / 4G ook al in de tijd van 3G only.

• Roy Tollenaar
  • Nu online
Will_M schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 19:24:
[...]

Niet? M'n iPhone 13 pro max op het KPN netwerk beweert toch écht iets anders onder iOS 15.6.1

Die zelfde setting is er ook voor 2G / 3G / 4G toestellen én was er bij de omschakeling naar 3G / 4G ook al in de tijd van 2G only.

[Afbeelding]
Als je 5G selecteert is dat het hoogste wat die pakt en niet het geen wat die vasthoud, is met 4 en 3G hetzelfde verhaal.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Roy Tollenaar schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 19:33:
[...]

Als je 5G selecteert is dat het hoogste wat die pakt en niet het geen wat die vasthoud, is met 4 en 3G hetzelfde verhaal.
Op een iPhone 11 kun je daar geen 5G selecteren doordat de antennes (en de overige hardwarematige afhankelijkheden) niet aanwezig zijn in dat toestel van inmiddels 3 jaar oud. De 4G band kun je daar wel 'vast' zetten zodat er niet meer naar 3G gezocht wordt voor 'data' (en je in geval van het ontbreken van 4G direct terug valt naar 2G / Edge).

• Roy Tollenaar
  • Nu online
Will_M schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 19:38:
[...]

Op een iPhone 11 kun je daar geen 5G selecteren doordat de antennes (en de overige hardwarematige afhankelijkheden) niet aanwezig zijn in dat toestel van inmiddels 3 jaar oud. De 4G band kun je daar wel 'vast' zetten zodat er niet meer naar 3G gezocht wordt voor 'data' (en je in geval van het ontbreken van 4G direct terug valt naar 2G / Edge).
Ook een 4G heeft iPhone blijft altijd switchen als er iets met meer bereik beschikbaar is. Zelfs een provider locken lukt niet.

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Niet het zelfde probleem maar mijn iPhone kon ik niet (lang) gebruiken als hotspot.
Volgens Vodafone lag het aan mijn toestel. Ze wouden alleen tegen betaling een andere simkaart verstrekken.
Uiteindelijk wel een andere simkaart genomen en het probleem verdween gelijk als sneeuw voor de zon.

wat niet past, wordt gelast!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Roy Tollenaar schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 19:43:
[...]

Ook een 4G heeft iPhone blijft altijd switchen als er iets met meer bereik beschikbaar is. Zelfs een provider locken lukt niet.
Een externe provider waar KPN géén roaming contract mee heeft ga je nooit kunnen verbinden, ongeacht de settings op je eigen toestel met een KPN SIM kaart (of E-Sim). Da's een héél ander iets dan het niet kunnen zien én verbinden met een 3G / 4G signaal / frequentie vanop het toestel zélf.

• Roy Tollenaar
  • Nu online
Will_M schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 19:48:
[...]

Een externe provider waar KPN géén roaming contract mee heeft ga je nooit kunnen verbinden, ongeacht de settings op je eigen toestel met een KPN SIM kaart (of E-Sim). Da's een héél ander iets dan het niet kunnen zien én verbinden met een 3G / 4G signaal / frequentie van het toestel zélf.
Dit is nu ook niet meer (tenzij in een ander land aan het roamen) was toen Tele2 en T-Mobile nog 2 losse netwerken hadden maar wel allebei te gebruiken waren.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Roy Tollenaar schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 19:55:
[...]

Dit is nu ook niet meer (tenzij in een ander land aan het roamen) was toen Tele2 en T-Mobile nog 2 losse netwerken hadden maar wel allebei te gebruiken waren.
Dan noem je ook precies twee 'Wholesale' klanten van KPN op..... 8)

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:57
Mijn zus had ook zoiets met een iPhone X icm tele2. Nieuwe simkaart en het probleem was opgelost.

©2004

• LAM3
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-09-2022
Heb hetzelfde probleem! Word er wel een beetje gek van na 4 weken slecht bereikbaar te zijn. KPN komt ook niet met een tussenoplossing pff..

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

LAM3 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:28:
Heb hetzelfde probleem! Word er wel een beetje gek van na 4 weken slecht bereikbaar te zijn. KPN komt ook niet met een tussenoplossing pff..
Wat verwacht je van KPN? Dat ze daar de 3G antennes in de masten weer terug aan gaan zetten (voor zover die antennes inmiddels al niet verwijderd zijn óf nu 5G zenden/ontvangen) zodat de ombouw naar volledig 5G stagneert?

Ik heb hier zakelijk nog een iPhone 8 en die komt volgens mij uit het zelfde jaar als dat de iPhone 11 komt (?). Op dat toestel staat fixed ingesteld dat het ding 4G moet pakken én ook belt middels VoLTE. Ik ervaar geen énkel probleem met dat toestelletje.

Privé heb ik een iPhone 13 en die weet al niet eens meer wat 3G ooit geweest is :+

[Voor 24% gewijzigd door Will_M op 24-08-2022 13:57]

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:11

Speedmaster

Make my day...

Voor allen die dit probleem ervaren, meld je in het topic bij KPN: https://forum.kpn.com/mob...ostid=1580988#post1580988

Men is actief bezig om het probleem op te lossen maar ze willen graag in kaart brengen/hebben hoe groot het probleem is.

Edit 25-08:
KPN laat het volgende weten via SMS:

Dus heb je klachten met je IPhone 11 qua internet? Meld je in het bovengenoemde topic

[Voor 36% gewijzigd door Speedmaster op 25-08-2022 20:14]

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:17
Tja... alleen daar kom je ook niks verder mee.
Helaas speelt het dus nu al 1,5 maand en ze hebben nog steeds geen oplossing.
Zeer klantonvriendelijk al zeg ik hetzelf.

en ja, je krijgt je kosten terug op het moment dat het issue gefixed is.

Netter zou zijn om de abbo kosten vanaf 20 juli op te schorten.

• palter27
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02 20:22
Het verbaast me dat er niet meer gedupeerden zijn op Tweakers, en dat Tweakers dit niet in een artikel oppakt.
https://forum.kpn.com/mob...ia-4g-op-iphone-11-569833

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:11

Speedmaster

Make my day...

Inmiddels is er wel aandacht voor: nieuws: Sommige iPhone 11-gebruikers hebben sinds juli verbindingsproblemen m...

Ook het aantal meldingen op het KPN forum loopt hard op

• jumjum
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-03 19:19
Hebben jullie dit topic toevallig niet gezien
https://forum.kpn.com/mob...e-11-569833/index163.html
meer dan 4100 reacties met, geen internet met 4G buitenshuis, zonder wifi werkt de IPhone 11 beroerd, 4G staat steeds op E ...

update 01/11/22
Tja het zijn nu al 5500 reacties !!

[Voor 9% gewijzigd door jumjum op 01-11-2022 11:19]

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:50
Ik had niet eerder gevonden dat hier ook een los topic over liep op Tweakers. Ik had me eerder gemeld in het algemene topic, maar ook daar weinig respons verder.

Voor mij is er helaas nog steeds geen passende oplossing geboden, en naar mijn idee zijn er nog vele klanten mede gedupeerd en nog steeds niet geholpen uit de eerste lichtingen.

Inmiddels het het laatste bericht alweer van 15 december waarin werd aangegeven dat ik binnen 10 werkdagen het toestel in huis zou hebben. Daarna heb ik telkens zelf moeten bellen /navragen of de oplossing nog komt? Tot op heden komt daar, behalve 'wat vervelend voor u, we gaan het voor u na' geen inhoudelijk antwoord meer op.

Er zijn in de afgelopen week 3 medewerkers geweest die eea gingen uitzoeken, geen van hen heeft tot nu toe inhoudelijk terugkoppeling gegeven. :X

Dance with the stars

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee