[iphone 11] [whatsapp] Backup vanuit icloud werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:17
Situatie
- op vakantie is mijn telefoon gereset door (waarschijnlijk) te vaak verkeerde pincode in mijn broekzak
- belangrijkste apps geïnstalleerd, waaronder whatsapp
- ik kon zonder problemen een whatsapp backup van een dag oud downloaden

- na vakantie restore van iphone backup gedaan, om alles weer naar het oude te krijgen. Was een offline backup van 25 januari 2022 (maar whatsapp, foto's worden los gebackupt, dus OK).
- na restore stonden de whatsapp berichten tot die datum er direct in.
-> ik wilde de oudere berichten, begreep dat je enkel een backup kan herstellen door verwijderen en opnieuw installeren.
-> na opnieuw whatsapp installeren kan ik enkel kiezen voor een icloud backup van 25 januari 2022. De recente backup is geen optie
-> bovendien lukt het niet om deze backup te laden, na het downloaden van de berichten (30MB, dus niet de foto's etc) krijg ik een melding dat het niet is gelukt ("Chatgeschiedenis herstellen mislukt")

Wat me nog opvalt is dat ik geen wachtwoord hoef in te voeren voor de whatsapp backup van 25 januari (terwijl ik dat vorige week wel moest).

Is mijn icloud backup gewijizigd door de restore van mijn iphone? Iemand een idee wat ik nog kan down.

Nota bene
- meer dan genoeg (ruim 2.05x) ruimte op icloud en mobiel
- internet is goed
- zelfde icloud account
- zelfde mobiele nummer
- alle software is bijgewerkt
- nodige reboots geprobeerd en paar keer whatsapp opnieuw geïnstalleerd
- icloud uitloggen en inloggen

Iemand nog tips?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:29
Ik denk dat je te laat bent om dit nog te redden (je had bij thuiskomst een nieuwe backup moeten maken voor je ging herstellen, maar dat is nu te laat), maar neem vooral contact op met Apple of zij nog een idee hebben, misschien is er nog een speciale functie of iets wat je alleen te weten komt via hun?