Geld retour na online aanbetaling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10:56

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Ik heb online een apparaat besteld (Een WTW, da's een WarmteTerugWin-ventilatie-apparaat)

Het apparaat kost meer dan € 3.000 en ik heb betaald via mijn creditcard.
Zulke apparaten zijn niet op voorraad en het komt waarschijnlijk pas eind 2022/begin 2023 binnen bij de dealer.

Nu heb ik een ander apparaat gezien, bij een andere online-winkel.
Dat apparaat is ook niet al te vroeg leverbaar, maar voldoet waarschijnlijk wel beter.

Nu lijkt me dat ik de bestelling kan annuleren en ik dan mijn geld zsm retour moet krijgen.
Maar er staat in de wet dat er een herroepingsrecht is als je iets online koopt, binnen 14 dagen NA levering.
Maar die levering gebeurt dus nog lang niet.
Dan zal het toch ook wel zo zijn dat als ik nu mijn bestelling annuleer, ik mijn geld ook zsm retour moet krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
eerst bij de leverancier leggen, als die negatieve reactie geeft, dan hier oppakken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Rzaan schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:17:
Ik heb online een apparaat besteld (Een WTW, da's een WarmteTerugWin-ventilatie-apparaat)

Het apparaat kost meer dan € 3.000 en ik heb betaald via mijn creditcard.
Zulke apparaten zijn niet op voorraad en het komt waarschijnlijk pas eind 2022/begin 2023 binnen bij de dealer.

Nu heb ik een ander apparaat gezien, bij een andere online-winkel.
Dat apparaat is ook niet al te vroeg leverbaar, maar voldoet waarschijnlijk wel beter.

Nu lijkt me dat ik de bestelling kan annuleren en ik dan mijn geld zsm retour moet krijgen.
Maar er staat in de wet dat er een herroepingsrecht is als je iets online koopt, binnen 14 dagen NA levering.
Maar die levering gebeurt dus nog lang niet.
Dan zal het toch ook wel zo zijn dat als ik nu mijn bestelling annuleer, ik mijn geld ook zsm retour moet krijgen?
Zolang je inderdaad via WKOA een bestelling gedaan hebt én het geen voor jouw aangepaste levering is. De WTW graveren of andere maatvoering dan standaard van de fabrieksband afrolt kunnen ze je niet houden aan de overeenkomst. Omdat je met CC hebt betaald sta je ook nog eens sterker, mocht je webwinkel moeilijk gaan doen.

Kantnotitie is wel dat je bij die 2e shop waarschijnlijk achteraan de lijst komt te staan qua levering en het daar ook wel eens een tijdje kan duren, of je dat wilt is jouw overweging.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Silent7 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:20:
eerst bij de leverancier leggen, als die negatieve reactie geeft, dan hier oppakken :)
offtopic:
Vragen staat altijd vrij, soms wil je beslagen ten ijs komen en wil je eerst informatie inwinnen.
Even los van de mogelijke zoekfunctie bij een vergelijkbare vraag lijkt mij dit een prima volgorde.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Silent7 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:20:
Ik neem aan dat het bedrijf ook wel weet hoe het hoort.
Bovendien denk ik niet dat zij het apparaat al betaald hebben.
True schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:25:
[...]
Zolang je inderdaad via WKOA een bestelling gedaan hebt én het geen voor jouw aangepaste levering is. De WTW graveren of andere maatvoering dan standaard van de fabrieksband afrolt kunnen ze je niet houden aan de overeenkomst. Omdat je met CC hebt betaald sta je ook nog eens sterker, mocht je webwinkel moeilijk gaan doen.
Nee, het is gewoon een standaard apparaat.
Ze hadden hem eerst niet op de site staan (omdat ze niet wisten dat ie bestond)
Wellicht dat ik de eerste (of enige) ben die dit specifieke apparaat bij hen besteld heeft.
Maar het is gewoon een apparaat uit de Zehnder catalogus.
True schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:25:
[...]
Kantnotitie is wel dat je bij die 2e shop waarschijnlijk achteraan de lijst komt te staan qua levering en het daar ook wel eens een tijdje kan duren, of je dat wilt is jouw overweging.
De 2de shop geeft op hun site een afleverdatum in februari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Gezien je situatie denk ik idd niet dat je de WKOA zal aanspreken, maar gewoon zal annuleren waar je hem besteld hebt?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
YakuzA schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:40:
Gezien je situatie denk ik idd niet dat je de WKOA zal aanspreken, maar gewoon zal annuleren waar je hem besteld hebt?
Ja, maar geldt dan dezelfde regeling (geld retour)?

Het zal toch niet zo zijn dat ik eerst moet wachten tot ik het apparaat heb, en ik dan pas het apparaat kan terug sturen en mijn geld kan terugkrijgen?
Zou wel heel omslachtig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Rzaan schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:44:
[...]

Ja, maar geldt dan dezelfde regeling (geld retour)?

Het zal toch niet zo zijn dat ik eerst moet wachten tot ik het apparaat heb, en ik dan pas het apparaat kan terug sturen en mijn geld kan terugkrijgen?
Zou wel heel omslachtig zijn.
Wkoa is bedoeld voor als jij online iets besteld wat na ontvangst niet aan je verwachting voldoet.
Om de consument daartegen te beschermen is die geboren.

Wat jij wil is iets anders bestellen wat je blijkbaar shinier vind dan de 1e die je besteld hebt.
Na ontvangst kun je daarvoor idd de wkoa gebruiken om van de oude af te komen, voor levering weet ik niet of dat net zo hard geld. Nu ben je je order aan het annuleren bij de verkoper, waar mogelijk gewoon de annuleringsvoorwaarden van de verkoper voor gelden, omdat je iets leukers gevonden hebt ergens anders.

/edit: zo te zien hieronder zullen de annuleringsvoorwaarden overeen moeten komen met de wkoa voorwaarden? :)
Hahn in "Geld retour na online aanbetaling"

[ Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 21-08-2022 20:54 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
De vraag naar dit soort apparaten is erg groot, denk niet dat je leverancier een probleem heeft met de rest van de rij een plek omhoog schuiven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:43
zoeken bij google naar 'geld terug bestelling annuleren voor ontvangst' levert bij mij als eerste dit artikel op: https://www.ictrecht.nl/b...n-annuleren-voor-levering en daarin staat (met onderbouwing erboven):
Het is dus toegestaan om al voordat (!) producten verzonden zijn of ontvangen zijn, de overeenkomst te herroepen. Dat herroepen moet dan wel volgens de spelregels van het herroepingsrecht, alsof het product wel geleverd zou zijn. De klant moet dan gebruik maken van het standaardformulier, of op andere wijze kenbaar maken dat hij het product niet meer wil. Bijvoorbeeld door het sturen van een mail. De verkoper moet dit dan weer bevestigen. Het gevolg is dan dat indien de klant al iets betaald heeft de verkoper alle betaalde bedragen binnen 14 dagen terugbetaald. Ja ook de betaalde verzendkosten, administratiekosten en betaalkosten.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Deze kreeg ik niet gevonden.
Maar veel dank.
Silent7 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:48:
De vraag naar dit soort apparaten is erg groot, denk niet dat je leverancier een probleem heeft met de rest van de rij een plek omhoog schuiven.
Dat denk ik ook.
Maar het is weer wat moeite voor hem.

Ik weet ook nog niet zeker of ik het ga doen, want ik moet me eerst nog meer inlezen over het 'nieuwe' apparaat.
Want het systeem is weliswaar anders, maar je hebt er nog steeds een zelfde soort WTW voor nodig.
(denk ik, maar ook daar moet ik door meer lezen nog achter zien te komen)
Pagina: 1