Koper kreeg financiering niet rond, wij zijn next

Pagina: 1
Acties:
  • 15.017 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissLizz
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-08-2022
Drie weken geleden hebben wij een bod gedaan op een huis in Utrecht. Wij hadden niet het beste / hoogste bod. Donderdag werden we gebeld dat wij tweede in de rij zijn, en dat wij nu het huis mogen kopen.

Tegelijkertijd zijn onze onderburen (we hebben een apartement in Amsterdam) hun woning aan het verkopen en zij zeggen: 6 kijkers, 1 bod voor de koopprijs en 1tje eroverheen. Wij verwachten dus ong. hetzelfde met onze woning.

Nu mijn vraag...Ons bod is niet meer geldig want zij hebben hem afgewezen, maar nu hebben ze dus wel interesse. Ik kan me voorstellen dat ze het huis niet opnieuw in de verkoop willen zetten want dan kunnen ze boden onder de vraagprijs krijgen.

Is het gewaagd of juist de moeite waard om de verkoopmakelaar een tegenbod te doen? Bijv. 15k onder ons bod (we hadden 5% overgeboden), of de vraagprijs? Of is deze kans dan ook verkeken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
je stond tweede door je bod?
Daar nu onder gaan zitten, hmm een belletje naar alle nrs onder jullie 2 at hoger is dan je nieuwe bod is zo gemaakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yaay
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online
Het is natuurlijk een beetje koffiedik kijken, voor hetzelfde geld waren er maar 2 biedingen en zijn de verkopers al lang blij met de vraagprijs.

In het slechtste geval heeft nr 3 of 4 een hoger bod staan dan de vraagprijs, maar dat hoeft jou er niet van te weerhouden om alsnog weer terug te komen op je initiële bod.

Als je het echt graag wilt hebben zou ik m’n bod laten staan, geeft de meeste zekerheid voor jou als koper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat was wel een bijzonder slecht voorbereide koper als hij na 3 weken al afhaakt.

Ik zou de makelaar eens vragen aan welke prijs hij zit te denken en door laten schemeren dat je oude bod in ieder geval niet meer staat.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07:41
Is er iets naar voren gekomen uit de bouwkundige keuring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:53
Je mag altijd aangeven dat je toenmalige bod nu niet meer hetzelfde is (hoewel de markt in 3 weken niet heel veel is veranderd). Zeg maar dat je situatie is veranderd en dat je nu de vraagprijs zou bieden.
Het is altijd een spel en er zit altijd een stukje bluf in.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je hebt interesse in de woning, je hebt de afweging al gemaakt enkele weken geleden door een goed bod neer te leggen wat in jouw ogen op dat moment de waarde was dus ik zou het bod laten staan. Nu opeens een andere marktwaarde gaan opgeven is mijns inziens een beetje raar omdat er geen maanden tussen zit.

-edit-
Wel zou ik met argus ogen kijken naar een eventuele onder voorbehoud van financiering of bouwtechnische keuring, want je weet niet precies waardoor de vorige koper is afgehaakt, wellicht is er iets uit een bepaalde taxatie voort gekomen maar dat is voor nu koffiedik kijken.

[ Voor 31% gewijzigd door Enforcer op 21-08-2022 20:06 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07:41
Silent7 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 18:41:
je stond tweede door je bod?
Daar nu onder gaan zitten, hmm een belletje naar alle nrs onder jullie 2 at hoger is dan je nieuwe bod is zo gemaakt.
Denk je dat je de telefoonnummers van bieder 3 en lager krijgt? En dat die jou gaan helpen door hun bod te zeggen?
Ik vermoed het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 17:13
Enforcer schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:05:
Je hebt interesse in de woning, je hebt de afweging al gemaakt enkele weken geleden door een goed bod neer te leggen wat in jouw ogen op dat moment de waarde was dus ik zou het bod laten staan. Nu opeens een andere marktwaarde gaan opgeven is mijns inziens een beetje raar omdat er geen maanden tussen zit.
Raar vinden, zou kunnen, maar brutalen hebben de halve wereld. Als je €15.000 kan besparen door brutaal te doen, zou ik het ook wel overwegen.

Alleen natuurlijk wel snappen (en accepteren) dat de kans er is dat ze niet akkoord gaan met je lagere bod. Antwoord op de vraag "Is het gewaagd of juist de moeite waard om de verkoopmakelaar een tegenbod te doen?" is: allebei ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 21-08-2022 20:08 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-09 17:18
"Dank voor het terugbellen, we bieden de vraagprijs."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Silent7
wjvh schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:05:
[...]

Denk je dat je de telefoonnummers van bieder 3 en lager krijgt? En dat die jou gaan helpen door hun bod te zeggen?
Ik vermoed het niet.
:? makelaar belt TS, makelaar heeft de lijst, waarom zou TS iets hebben aan nummers van andere bieders? de makelaar heeft een lijstje met bedragen met TS als nr 2, als TS nou 3K hoger bood dan nr 3 en 5K dan nr 4 denk jij echt dat de makelaar een onderhandeling start of eerst even alle anderen op de lijst belt die meer geboden hebben dan de vraagprijs? Excuses dat ik me zo slecht uidrukte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
TS heeft een bod gedaan, zal toch wel reeel genoeg zijn? Anders doe je dat niet lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:07:
[...]

Raar vinden, zou kunnen, maar brutalen hebben de halve wereld. Als je €15.000 kan besparen door brutaal te doen, zou ik het ook wel overwegen.
Mee eens, alleen die afweging is 3weken geleden eerder al gemaakt, anders zou vraagsteller misschien al eerder meer hebben geboden op de woning. En als je niet op een schopstoel zit of het huis net niet zou vinden dan kun je dit uiteraard gewoon proberen onder de noemer, niet geschoten altijd mis. Maar dan achteraf niet gaan klagen als vraagsteller deze kans niet heeft aangegrepen.

De enige reden die ik kan bedenken om onder je huidige bod te gaan zitten is een berekening op basis van het renteaanbod van 3weken geleden en nu. Als dat exorbitant veel verschil zou uitmaken dan zou je dat als legitieme reden kunnen opgeven.

[ Voor 4% gewijzigd door Enforcer op 21-08-2022 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Enforcer schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:22:
[...]

Mee eens, alleen die afweging is 3weken geleden eerder al gemaakt, anders zou vraagsteller misschien al eerder meer hebben geboden op de woning. En als je niet op een schopstoel zit of het huis net niet zou vinden dan kun je dit uiteraard gewoon proberen onder de noemer, niet geschoten altijd mis. Maar dan achteraf niet gaan klagen als vraagsteller deze kans niet heeft aangegrepen.

De enige reden die ik kan bedenken om onder je huidige bod te gaan zitten is een berekening op basis van het renteaanbod van 3weken geleden en nu. Als dat exorbitant veel verschil zou uitmaken dan zou je dat als legitieme reden kunnen opgeven.
Heb je een reden nodig dan? Ik haal er toch een beetje uit dan men een klein beetje desperate aan het worden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
pennywiser schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:25:
[...]

Heb je een reden nodig dan? Ik haal er toch een beetje uit dan men een klein beetje desperate aan het worden is.
Nee je hebt geen reden nodig maar om je onderhandelingspositie te verbeteren zou je dit wel als reden kunnen opgeven. Heb jij liever als verkoper de letterlijke tekst als volgt:
1) Ik bied 5% onder mijn vorige bod PUNT.
of
2) Ik bied 5% onder mijn vorige bod vanwege het feit dat het renteaanbod in ............ afijn vul zelf maar in

Een verkoper/makelaar zal altijd zijn huidige positie weten in de markt en als zij dit een legitieme reden zouden vinden dan kan ik me voorstellen dat ze dit gewoon accepteren en niet klakkeloos naar nummer 3/4/5/6/7/8 gaan (mits die er zijn maar dat kan vraagsteller beter beantwoorden of het huis gewild lijkt te zijn). Want die zouden immers met dezelfde tekst kunnen aankomen...

Desperate lijkt me niet maar dat is zoals gezegd afhankelijk van de gewildheid van de woning.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
En wat als je gebeld was dat je het geworden was ? Dan had je het gaan vieren met een etentje in de stad.
En had je lachend betaald.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-09 13:09
CornermanNL schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:48:
En wat als je gebeld was dat je het geworden was ? Dan had je het gaan vieren met een etentje in de stad.
En had je lachend betaald.
Wij zaten vorig jaar in hetzelfde schuitje, boden 5.000 minder en hadden het huis. Konden we 50 keer lachend van uiteten :)

*niet echt gedaan natuurlijk, we hebben er zonnepanelen van laten leggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Thomas18GT op 21-08-2022 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
Thomas18GT schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 21:12:
[...]

Wij zaten vorig jaar in hetzelfde schuitje, boden 5.000 minder en hadden het huis. Konden we 50 keer lachend van uiteten :)
Dat is mooi, en het kan goed aflopen, je kan ook het huis verliezen aan de volgende. Ik bedoel het meer vanuit de psychologie, als je het de eerste keer had gewonnen was de euforie groot. Nu heb je niets 'gewonnen' en wil men ineens op een andere manier winnen.

Ik denk dat , hoe graag wil je het huis. Als je 3 weken geleden lachend meer had betaald en er blij mee was en nu wil gokken om iets minder te betalen.

Natuurlijk is besparen altijd leuk. Maar je moet je afvragen of je het voor de juiste motieven doet. En of dit huis dan wel echt is wat je wil of heb je je 3 weken geleden mee laten slepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 17:13
CornermanNL schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 21:16:
[...]

Dat is mooi, en het kan goed aflopen, je kan ook het huis verliezen aan de volgende. Ik bedoel het meer vanuit de psychologie, als je het de eerste keer had gewonnen was de euforie groot. Nu heb je niets 'gewonnen' en wil men ineens op een andere manier winnen.

Ik denk dat , hoe graag wil je het huis. Als je 3 weken geleden lachend meer had betaald en er blij mee was en nu wil gokken om iets minder te betalen.

Natuurlijk is besparen altijd leuk. Maar je moet je afvragen of je het voor de juiste motieven doet. En of dit huis dan wel echt is wat je wil of heb je je 3 weken geleden mee laten slepen.
Je kan het ook zo zien: ze hebben inmiddels al de teleurstelling gehad van het niet krijgen van dit huis, toen ze te horen kregen dat iemand anders het hoogste bod had. En daardoor hebben ze nu mogelijk het huis in een beter perspectief kunnen zetten.

Uiteraard kan je het op safe spelen en je oude bod behouden. Of je kan een beetje risico nemen. Niemand die je een garantie gaat geven dat dat risico goed gaat uitpakken. Daarom heet het 'risico nemen'.

The devil is in the details.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:38
Je moet voor jezelf bepalen hoe graag je dit huis wilt hebben. Wil je het echt hebben dan moet je jullie originele bod behouden. Denk je, als we het niet hebben, ook goed. Dan neem je de gok en bied je de vraagprijs. Zo zou ik het doen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
In elk geval een finaal bod doen met een hele korte geldigheid zodat je niet tegen nr 3 uitgespeeld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murmandamus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-08 22:29

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

Ik ben het eens met je gedachte, het verlies is relatief. Je was het huis ooit kwijt en er is nu een nieuwe kans.
Je kunt nu onderhandelen vanuit een positie van kracht.

Mijn ervaring met makelaars is dat ze een belang hebben om de woning te verkopen. En een paar duizend euro minder voor de woning is voor de makelaar een relatief kleine winstderving. Dit is niet altijd overeenkomstig met het belang van de verkoper, daarom is het goed om gewoon een nieuw bod aan te bieden en met de makelaar te praten (zonder al je troeven op tafel te gooien natuurlijk...)

After all is said and done, there is more said than done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07:02
MissLizz schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 18:36:
Is het gewaagd of juist de moeite waard om de verkoopmakelaar een tegenbod te doen? Bijv. 15k onder ons bod (we hadden 5% overgeboden), of de vraagprijs? Of is deze kans dan ook verkeken.
Als de makelaar niet duidelijk heeft aangegeven dat verkoper uitgaat van het eerder uitgebrachte bod, zou ik ervan uitgaan dat je een nieuw bod kunt uitbrengen. Ik zou dan nog wel boven de vraagprijs blijven, maar bijv 2 a 3 procent. Zit je dan ongeveer op die 15K?

Overigens ben ik wel verbaasd over het aantal kijkers/bieders bij je onderburen in Amsterdam. Zes kijkers, voor een appartement in Amsterdam?! Stond dat dan veel te hoog in de markt of is het een heel onaantrekkelijke buurt/woning?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:14
CornermanNL schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 21:16:
[...]Nu heb je niets 'gewonnen' en wil men ineens op een andere manier winnen.
Dat hebben de verkopers toch ook gedaan? Ze hebben eerst gekozen voor een hoger bod met wellicht meer risico, en nu willen ze het toch op een andere (veiligere?) manier verkopen door maar met nr 2 of 3 of 4 in zee te gaan..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-09 14:05

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Als het andersom zou zijn (dus bekeken vanuit de verkopers) zou ik een behoorlijke WTF hebben als de 2e in rij ineens gaat terugkomen op hun bod. Dan zou ik al heel snel zeggen "Prima, dan niet, dan bellen we nr 3!"

Hou dus serieus rekening met die optie zou ik je willen aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Icephase schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:03:
Als het andersom zou zijn (dus bekeken vanuit de verkopers) zou ik een behoorlijke WTF hebben als de 2e in rij ineens gaat terugkomen op hun bod. Dan zou ik al heel snel zeggen "Prima, dan niet, dan bellen we nr 3!"

Dan moet er wel een nummer 3 zijn met een realistisch bod. De kopers hebben nu natuurlijk ook een tegenslag, opnieuw in de verkoop zetten met bijbehorende kijkdagen, spanning etc of zo snel mogelijk het hoofdstuk proberen af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Laatst online: 07:38

Honesty

kattenneus!

Icephase schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:03:

Het kwartje kan natuurlijk 2 kanten opvallen, ik zal zelf ook zoiets hebben als WTF als verkoper maar als koper 10K goedkoper lukt dan heb je wel meteen 10k extra om te verduurzamen/verbouwen. Ligt er ook aan hoe graag verkoper wil verkopen en de noodzaak hieraan. Bluffen is altijd goed als je de consequentie kan dragen.

Festina lente

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Wolly schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:13:
[...]

Dan moet er wel een nummer 3 zijn met een realistisch bod. De kopers hebben nu natuurlijk ook een tegenslag, opnieuw in de verkoop zetten met bijbehorende kijkdagen, spanning etc of zo snel mogelijk het hoofdstuk proberen af te sluiten.
Als je kijkt naar de huizengekte + de lage absolute aantallen van de hoeveelheid woningen die nog te koop staan, vind ik het aardig naief gedacht dat er geen derde, vierde of vijfde bieders zouden zijn.

We hebben het hier over Utrecht.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
MsG schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:39:
[...]

Als je kijkt naar de huizengekte + de lage absolute aantallen van de hoeveelheid woningen die nog te koop staan, vind ik het aardig naief gedacht dat er geen derde, vierde of vijfde bieders zouden zijn.

We hebben het hier over Utrecht.
Ik zei niet dat er geen derde bieder is, ik zei een nummer 3 met een realistisch bod }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Wolly schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:40:
[...]

Ik zei niet dat er geen derde bieder is, ik zei een nummer 3 met een realistisch bod }:|
dat bedoel ik met een bieder. Leven mensen hier onder een steen? Er wordt juist flink overboden in de huidige markt. Waarom zou er dan bij de derde bieder al geen bieder met een realistisch bod meer zijn? Naïef gepraat.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pennywiser
MsG schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:41:
[...]

dat bedoel ik met een bieder. Leven mensen hier onder een steen? Er wordt juist flink overboden in de huidige markt. Waarom zou er dan bij de derde bieder al geen bieder met een realistisch bod meer zijn? Naïef gepraat.
Dat is al een heel stuk minder overal sinds een paar weken ivm rente en onzekerheden in de economie. Leef jij onder een steen, of ben je op vakantie geweest afgelopen tijd?

https://lexwonen.nl/overbieden-huis/
https://www.rodi.nl/westl...eld-hypotheekbedrag-daalt

Dat is wat ik zo kan vinden, maar ik hoor het van verschillende kanten.

[ Voor 16% gewijzigd door pennywiser op 22-08-2022 11:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
MsG schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:41:
[...]

Het ontgaat je blijkbaar dat er bij het kijken naar een bod naar meer zaken wordt gekeken dan alleen een hoog bedrag B)

Zeker nadat het eerste geaccepteerde bod (waar de koper dus vertrouwen in had) heeft gefaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

pennywiser schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:43:
[...]

Dat is al een heel stuk minder overal sinds een paar weken ivm rente en onzekerheden in de economie. Leef jij onder een steen, of ben je op vakantie geweest afgelopen tijd?

https://lexwonen.nl/overbieden-huis/
https://www.rodi.nl/westl...eld-hypotheekbedrag-daalt

Dat is wat ik zo kan vinden, maar ik hoor het van verschillende kanten.
Dat klopt zeker, maar dat ijlt echt nog wel een tijd na, gezien er nog steeds veel minder huizen zijn dan geinteresseerden voor een huis. Het is meer dat het minder extreem doorstijgt dan dat het al significant daalt. Bovendien hebben we het hier niet over een onpopulaire regio die als eerste dit effect zou zien, maar juist een van de meer gewilde steden.

[ Voor 8% gewijzigd door MsG op 22-08-2022 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
MsG schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:48:
[...]

Dat klopt zeker, maar dat ijlt echt nog wel een tijd na, gezien er nog steeds veel minder huizen zijn dan geinteresseerden voor een huis. Het is meer dat het minder extreem doorstijgt dan dat het al significant daalt.
Welnee, dat overbieden komt vrijwel tot een stop nu met tegen de 4% rente. Misschien komt er weer gekte in de toekomst, en misschien op sommige heel bijzondere huizen nog, maar op dit moment wordt het iedereen afgeraden om over te bieden, dus gebeurt het nog nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Nullifiel

╞═══════╡

s het gewaagd of juist de moeite waard om de verkoopmakelaar een tegenbod te doen?
Ja en ja.
Maar wat ook al geschreven is: de makelaar kan natuurlijk ook zo de volgende in lijn bellen, mits die er is.

En je weet als kandidaat nooit hoeveel interesse er is. Ik ken iemand die heeft zn woning verkocht aan degene die met 20k overboden heeft. Dat was het enige bod dat gedaan is. Tja, shit happens (voor de koper :) ) Blijft onderaan de streep 'gokwerk'.

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MissLizz
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-08-2022
De markt is inderdaad razendsnel veranderd. Daarom overwegen wij deze zet, 6 maanden geleden hadden we dat nooit gedaan. Onze onderburen (Amsterdam) hebben 6 kijkers en 1 overbod. Wij zitten ook niet meer op de goudmijn van vorig jaar, en dat komt dan ook terug in ons nieuwe bod.

Thanks voor alle feedback. Hou jullie wel op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Praten we hier over een huis van 6t+ (doorstroom) of eronder.
Want alles boven de 6t+ verkoopt nog redelijk goed met goede energielabel
Alles daaronder is lastiger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 18:42

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

MissLizz schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 18:36:
De enige vraag die telt is: hoe graag wil je dit huis hebben? Als het je droomhuis is en er dolgraag wilt wonen dan ga je geen spelletjes spelen om 5k en grijp je de kans om een deal te maken met beide handen aan. Als het 'meh' is dan zou ik gewoon lekker verder kijken en voor een huis gaan dat jullie echt heel graag zouden willen kopen.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:15
Denk er ook aan dat de marktsituatie over je eigen appartement niet alles zegt over de marktsituatie van dat huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMvdH
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-09 15:30
is je eigen hypotheeksituatie gelijk gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Jazzy schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:25:
[...]
De enige vraag die telt is: hoe graag wil je dit huis hebben? Als het je droomhuis is en er dolgraag wilt wonen dan ga je geen spelletjes spelen om 5k en grijp je de kans om een deal te maken met beide handen aan. Als het 'meh' is dan zou ik gewoon lekker verder kijken en voor een huis gaan dat jullie echt heel graag zouden willen kopen.
Dit inderdaad. Wil je het huis? Kan je je bod nog financieren? Blijf er dan bij of verhoog het en ga er zeker niet onder zitten.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:26
Ik zou persoonlijk niet teveel pokeren. Als je 3 weken geleden achter je bod stond, waarom nu dan niet meer?

Zou wel een gezonde achterdocht hebben; waarop zijn de vorige kopers afgehaakt. Financiering niet rond kunnen krijgen lijkt me niet de enige reden, al kan net zo goed een logische verklaring zijn dat hun eigen huis niet op tijd verkocht geraakt is o.i.d.

Verder lijkt dit me een gokje waard, zonder direct je hand te overspelen:
Thomas18GT schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 21:12:

*niet echt gedaan natuurlijk, we hebben er zonnepanelen van laten leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2022 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22:52
Wolly schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 18:56:
Dat was wel een bijzonder slecht voorbereide koper als hij na 3 weken al afhaakt.

Ik zou de makelaar eens vragen aan welke prijs hij zit te denken en door laten schemeren dat je oude bod in ieder geval niet meer staat.
Of er is iets ernstigs gebeurd, overleden, ziek, baan verloren, ongeluk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 17:57
Alles valt of staat met de vraag hoe graag je het huis wilt hebben. Als je het echt wilt hebben, zou ik niet te veel concessies doen. Maar hou rekening met een veranderendere markt. Kun je eigen bod nog steeds financieren (is je hypotheek offerte nog van toepassing). Over de verkoop van je eigen huis/appartement, de interesse is iets minder, maar als het goed is heb je hopelijk een marge op je overwaarde in je overwegingen meegenomen.
Als je het spel wilt spelen kun je om vragen om tijd, jullie zijn verder gegaan en hebben aantal andere opties die je in overweging hebt. Verder ijskoud dan een bod doen, vraagprijs of tussen de vraagprijs en je bod in of zelfs lager.....

Hier in mijn omgeving; een tante probeert haar huis te verkopen, 3 maanden geleden te koop gezet. Eerste week 3 biedingen binnen, inmiddels allemaal op niets uitgelopen. Overwegen nu om de vraagprijs te verlagen, is wel een huis in een hoger segment (tegen de 6ton).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33
Volgens mij is de hypotheekrente de afgelopen weken wat lager geworden, lagere maandlasten zou op zich ook al een voordeel voor jou als koper kunnen zijn wat het nog wat aantrekkelijker maakt om nu te accepteren. Ik zou dat voordeel ook meewegen in je afweging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kx22
Het gaat over 3 weken jongens....
Situatie is niet veel veranderd met hypotheek in 3 weken hooguit 0,2 erbij of eraf.

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:48

Bob Popcorn

Plop!

Tsja. Wil je het huis echt heel graag hebben? Dan zou ik het bod laten staan. Is het je een gokje waard? Dan zeker lager bieden.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1p
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 03:31

K1p

Als je daar zo graag wil wonen zou ik geen risico nemen dat het afketst. Zo groot is het aanbod niet. Je kunt altijd vragen of er nog wat mogelijk is. Ervaring leert dat makelaars van de verkopende partij ook gebaat zijn bij een snel verkoopproces.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
MissLizz schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:15:
En?

Divide and conquer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jes2020
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 04-04-2024
En? Heb je al besloten wat te gaan doen?

Ervan uitgaande dat je 3 weken geleden achter je bod stond en er verder niets veranderd is zou ik bij het eerder gedane bod blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 29-08 14:45
MissLizz schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:15:
De markt is inderdaad razendsnel veranderd. Daarom overwegen wij deze zet, 6 maanden geleden hadden we dat nooit gedaan. Onze onderburen (Amsterdam) hebben 6 kijkers en 1 overbod. Wij zitten ook niet meer op de goudmijn van vorig jaar, en dat komt dan ook terug in ons nieuwe bod.

En hoe is het afgelopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@BBB-Nick Ik heb niet het idee dat @MissLizz na dit topic nog actief is op Tweakers. Uiteraard hoop ik dat het tegendeel waar is.
(kortom: even taggen doet meer dan alleen een reactie in een topic, bij taggen krijgt die persoon altijd een melding te zien.)

[ Voor 32% gewijzigd door sypie op 03-12-2022 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
sypie schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:06:
@BBB-Nick Ik heb niet het idee dat @MissLizz na dit topic nog actief is op Tweakers. Uiteraard hoop ik dat het tegendeel waar is.
(kortom: even taggen doet meer dan alleen een reactie in een topic, bij taggen krijgt die persoon altijd een melding te zien.)
Bij quoten ook :')

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:12
het zoveelste acccount aangemaakt voor een vraag en daarna ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:16

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Niet iedereen is meteen een vaste bezoeker ;)

Deze kan wel op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.