Dakkapel prefab, goed + nazorg

Pagina: 1
Acties:
  • 3.732 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pieterpiet
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
Hallo, wij willen graag een dakkapel van ruim 4 meter breed laten plaatsen op een tussenwoning in het midden van het land. Nu ben ik op zoek naar een goed adres waar ook de nazorg op orde is. Ik lees erg veel vervelende berichten over diverse dakkapellenaanbieders. Na de plaatsing krijgen klanten dan nauwelijks meer contact met deze firma's inzake issues (en die zijn er best veel). Zijn er hier goede ervaringen met firma's die het allemaal wel goed doen?

[ Voor 7% gewijzigd door pieterpiet op 27-08-2022 14:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:30
Heb in het midden van het land een dakkapel laten plaatsen door WBB uit Gendt, paar keer gebeld om paar zaken op te laten pakken, steeds op korte termijn naar tevredenheid opgelost.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:51
Prefab of ter plekke gemaakt. Hier in een jaren 20 huis terplekke laten bouwen door een aannemer.
Kost wat meer maar alles was schots en scheef. Scheelde een boel! Voordeel: imo bij een goede aannemer veel meer nazorg dan bij een dakkapellenplaatsboer

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Draak1978
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:00
Jaren 30 huis 3 dakkappelen terplaatse laten maken. Voordeel dat ook meteen alles wordt meegenomen qua sterkte van de bouw en opvang van krachten buitenaf.

Prefab heb ik altijd het idee: Zagen en plaatsen, krachten opvangen dat doet het dak wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:00

Rzaan

Altijd zoekende

Draak1978 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 17:49:
Jaren 30 huis 3 dakkappelen terplaatse laten maken. Voordeel dat ook meteen alles wordt meegenomen qua sterkte van de bouw en opvang van krachten buitenaf.

Prefab heb ik altijd het idee: Zagen en plaatsen, krachten opvangen dat doet het dak wel...
Als je een goed bedrijf hebt, zetten ze ook nieuwe gordingen e.d. erin.

Ik heb mijn dakkapel gekocht via dakkapeldirect.
Leek me allemaal wel in orde.
Is misschien nog een klein dingetje dat ik moet laten fixen.
Zal eens kijken hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterpiet
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik begrijp dat aan huis bouwen op een andere manier gaat, vaak wat duurder, maar meer contact met de bouwvakkers, en meer maatwerk. Ik wil eerst eens kijken of ik iets kan vinden aan prefab.

Als er nog meer ervaringen zijn met betrouwbare prefab aanbieders, dan lees ik het graag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:55
Ik zou vooral ook kijken of het te plaatsen dakkapel ook zonnepanelen en/of een warmtepomp of airco kan dragen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:51
President schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 19:35:
Ik zou vooral ook kijken of het te plaatsen dakkapel ook zonnepanelen en/of een warmtepomp of airco kan dragen...
Ook een reden dat ie hier ter plaatse is gemaakt. En wat @Draak1978 zegt maar ook: alle kieren dicht purren

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-08 01:55
Qua kozijnen tevreden over nazorg en plaatsen door Doko, maar misschien is nu alles anders

[ Voor 24% gewijzigd door Makkelijk op 22-08-2022 00:55 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:49
pieterpiet schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 19:34:
Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik begrijp dat aan huis bouwen op een andere manier gaat, vaak wat duurder, maar meer contact met de bouwvakkers, en meer maatwerk
ik was goedkoper uit dan met een prefab hier ook handmatig gedaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:30
bie100 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 07:14:
[...]

ik was goedkoper uit dan met een prefab hier ook handmatig gedaan
Wellicht handig om dan gelijk te melden wanneer je dat hebt laten doen. Voor mij was op locatie bouwen een pak duurder dan prefab, prijspijl mei 2022.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:04

FreakNL

Well do ya punk?

President schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 19:35:
Lessenaarsdak FTW wat dat betreft.

Ik weet het, N=1, maar ik heb een collega met dakkapel met plat dak (waarbij de leverancier expliciet heeft aangegeven dat het geschikt is voor PV) waarbij ze er niet aan willen beginnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:49
MadDonkey schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 07:36:
[...]

Wellicht handig om dan gelijk te melden wanneer je dat hebt laten doen. Voor mij was op locatie bouwen een pak duurder dan prefab, prijspijl mei 2022.
ow oké dat was in 2015 dacht ik toen waren de prijzen inderdaad anders :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-08 16:06

VW-Arjan

★★★★★

In 2020 een dakkapel laten plaatsen.
Prefab door Perfect Dakkapel.
Is helemaal goed gegaan.
1x nazorg nodig gehad voor een cosmetisch defect aan de goot. Ook prima en snel opgepakt.

Voordeel vonden wij dat een prefab in 1 dag geplaatst wordt. Dus ook maar 1 dag zooi en bouwvakkers.

Bij een eerdere woning ter plaatste laten maken en toen zaten we een week met bouwvakkers op en rond het huis.

Wat volgens mij het “probleem” bij de bouwers is is dat ze het veel en veel te druk hebben.

Wij hebben wat verschillende offertes opgevraagd. Bij Perfect konden we in de werkplaats komen kijken hoe eea gemaakt werd.
Dat en het prettige gesprek heeft voor ons de doorslag gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dakkapel van vijf meter laten plaatsen door de volgens TS beruchte Ruiter, service was uitstekend, netjes een extra gording geplaatst. Ik zou er zo weer een halen. (en dat samen met een handvol andere buren, iedereen tevreden)

[ Voor 16% gewijzigd door pagani op 22-08-2022 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:21
Deze zomer ook een dakkapel laten plaatsen door Ruiter.

Zeer tevreden over afhandeling. Uitstekende zorg tijdens het traject (vergunning etc)
Vriendelijke en altijd antwoord op vragen.
Plaatsing heel vlot en zelfs tijdens plaatsing nog advies gehad over kleine aanpassingen ivm maten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRTNbos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-08 12:44
Wij hebben in 2017 een dakkapel laten plaatsen (5m) door Techado. (Wij wonen in het westen maar Techado levert volgens mij overal.)

1 van de voordelen was dat ik 1 partij wilde die ook direct de oude schoorsteen verwijderde en nieuwe nokvorsten plaatste. Dit is allemaal goed gegaan.

Na een paar jaar bleek dat bij enorme hoosbuien de dakpannen het water niet konden bolwerken waardoor er wat lekkage onstond. Na de melding hiervan zijn ze zonder "morren" 2x langsgeweest om het te verhelpen.

Al met al ben ik prima tevreden over het geheel (kwaliteit van de materialen & constructie, het plaatsen zelf en de service achteraf.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:49

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Nooit noemenswaardige problemen gehad met de ruiter en we hebben er al heel wat laten plaatsen en doorgaans op oudbouw, meestal hebben "we" wel 1 of meer timmerlieden op locatie (of bij de buren) aan het werk die kunnen bijspringen mochten er problemen zijn. toen ze een balk tegen kwamen die aan de kant die we van binnen niet konden zien erg slecht bleek hebben ze netjes aan de bel getrokken en is het samen opgelost. geen gewijs of handen eraf trekken, maar gewoon dealen met het probleem, eigenlijk niets dan goeds voor die mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-07 18:13

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Niet naar Raadsveld in Stadskanaal gaan. Die kunnen zelfs een deur niet waterpas monteren, en zodra ze de de centjes hebben kan je elke vorm van herstel/nazorg vergeten.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
ik weet niet waar TS de 'slechte' verhalen van leveranciers heeft gelezen / gehoord. het lastige is dat negatieve ervaringen beter blijven hangen, of vaker worden gemeld. Stel dat er 15 slechte recensies zijn op 500 dakkapellen... dus ook nog even goed om eens na te vragen hoeveel dakkappelen ze plaatsen.

wij hebben onze dakkapel (en meerdere buren later) door de Jong dakkappellen laten plaatsen. dat ging op de dag zelf niet goed (door ZZP'er), toen is er gelijk iemand vanuit de vestiging gekomen om het direct op te lossen (dakkapel was 1 dakpan te laag geplaatst). wel even wat discussie over gehad, dus zorg vooral dat je vooraf alles zwart op wit hebt wat je wil en verwacht.

én het hielp toen dat we nog niets betaald hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MustiAai
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-08 22:06
Ik heb zelf ervaring met Perfect Dakkapellen. De verkoper kwam hier ter plekke met ons kijken naar de mogelijkheden en heeft ons heel goed advies gegeven waarbij er niet alleen werd gekeken naar mogelijkheden maar ook naar useability.
Het monteren werd in 1 dagdeel geplaatst. Om 0900 uur waren ze hier en om 1300 vertrokken ze weer. Alles werd naar ons wens geplaatst zonder enige problemen.
Buren hadden tegelijkertijd met ons bij dezelfde firma ook een dakkapel laten plaatsen. Hier waren er wel wat schoonheidsfoutjes, maar deze werden zonder enige gezeik goed opgelost.

Na enige tijd nog wat vragen mbt het plaatsen van zonnepanelen op de dakkapel. Alle vragen werden meteen beantwoord en kregen op verzoek nog draagkracht berekening erbij zodat we zeker wisten hoeveel zonnepanelen erop mochten.
Al met al hele goed ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grondye
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17-11-2023
*knip* Spam is niet toegestaan.

[ Voor 97% gewijzigd door tweakduke op 06-11-2023 14:56 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.