Beste Intel moederbord (prijs-kwaliteit)

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views

Vraag

• nlnl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-12-2025
Dag allen!

Ik wil mijn pc langzaam upgraden en elk onderdeel upgraden naar het voor op dat moment best beschikbare component. Het lijkt mij persoonlijk relatief logisch om te beginnen bij een moederbord. Ik heb me hier in verdiept en nu lijkt het te zijn dat voor gaming (wat voor mij het enige relevante is) het echt niet uit zou maken of je een top end moederbord hebt of een net wat goedkopere. In gaming zou het vooral te maken hebben met je GPU en CPU. Vandaar dat ik nu wel de volgende vraag heb: wat is de beste moederbord voor een high-end intel CPU en high-end GPU zonder hier onnodig te veel voor te spenderen? Dus anders gezegd welke moederbord heeft de beste prijs-kwaliteit verhouding?

Bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zeggen welke het beste is, zonder randvoorwaarden is best lastig.

Ik zou eerst beginnen met het maken van een shortlist van moederborden die binnen je eisen vallen. Wil je mITX, ATX, µATX, EATX of wellicht nog wat anders? Dat maakt de lijst al een stuk korter.
Wat wil je verder op je moederbord hebben? Is 1 M.2 slot genoeg, of wil je er meerdere? Wat zijn je eisen mbt audio, netwerk of andere dingen. Het aanbod van borden is groot zat, dus je zult eerst een schifting moeten maken om te kijken welke sowieso afvallen. Dat maakt de keuze een stuk makkelijker.

• nlnl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-12-2025
TERW_DAN schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 17:14:
Zeggen welke het beste is, zonder randvoorwaarden is best lastig.

Ik zou eerst beginnen met het maken van een shortlist van moederborden die binnen je eisen vallen. Wil je mITX, ATX, µATX, EATX of wellicht nog wat anders? Dat maakt de lijst al een stuk korter.
Wat wil je verder op je moederbord hebben? Is 1 M.2 slot genoeg, of wil je er meerdere? Wat zijn je eisen mbt audio, netwerk of andere dingen. Het aanbod van borden is groot zat, dus je zult eerst een schifting moeten maken om te kijken welke sowieso afvallen. Dat maakt de keuze een stuk makkelijker.
Ik ben niet de grootste nerd als het gaat om computers. Kan ik hier uit opmaken dat een moederbord geen invloed heeft op de effectiviteit van de onderdelen die je er op zet en het echt enkel gaat om je eigen voorkeuren m.b.t. welke en hoeveel onderdelen je kunt gebruiken?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

nlnl schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 17:23:
[...]

Ik ben niet de grootste nerd als het gaat om computers. Kan ik hier uit opmaken dat een moederbord geen invloed heeft op de effectiviteit van de onderdelen die je er op zet en het echt enkel gaat om je eigen voorkeuren m.b.t. welke en hoeveel onderdelen je kunt gebruiken?
Het heeft zeker wel invloed, maar je stelt nu een vraag als 'ik wil een auto, welke is het beste waar voor m'n geld'. Dat zijn vragen die je niet fatsoenlijk kan beantwoorden. Dan kan iedereen wel wat gaan roepen, maar heb je eigenlijk vrij weinig aan het antwoord. Dus maak eerst eens een lijstje, dat maakt het een stuk makkelijker om een goede keuze te maken.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:40
Het beste prijs / kwaliteit bord voor gaming is imo de pricewatch: MSI Pro B660M-A DDR4 en de pricewatch: MSI Pro B660M-A WiFi DDR4 als je wifi / bluetooth erbij wil.

En ja ik roep ook maar wat op basis van gemiddelde wensen, want ik ken de randvoorwaarden van TS ook niet :)

[ Voor 15% gewijzigd door Djarune op 21-08-2022 18:06 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit topic is duidelijk prematuur geopend :). Geen probleem, maar dan moet je even terug naar de tekentafel. Begin eens bij de laatste best buy guides en werk van daaruit verder. We zien je nieuwe topic (met voorstel!) dan wel tegemoet.

Tip, vermeld dan ook je huidige build, wat je nu mist, wat je doel is, wat je budget is, etc etc. Met andere woorden, een complete TS waar we wel wat aan hebben ;).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.