Dubbele content in Google, mag dat?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:07

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Mijn vraag

Ik schrijf sinds vorig jaar vaker reviews en blogs, de ene maand wat meer dan de andere keer. Nu plaats ik deze alleen hier op Tweakers, en dat bevalt prima. Ik heb leuke mensen leren kennen en gesproken, maar vooral ook leuke feedback gekregen. Nu heb ik 3 maanden geleden een eigen website geopend en daar heb ik al mijn werk op gezet, echter linken deze momenteel door. Dus als jij op artikel R klikt op mijn website, dan word je doorgelinkt naar mijn review / blog hier op Tweakers.

Nu was ik van plan mijn werk naast Tweakers ook volledig op mijn eigen website te zetten, en mijn vraag is, mag dat? Ik heb namelijk gehoord dat Google je op zou afstraffen, en het laatste wat ik wil is dat Tweakers of ik hierdoor problemen krijgen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Mijn website is gebouwd op de software van Wordpress.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Nu heb ik al enige tijd lopen zoeken hierop en ik vind verschillende antwoorden, de ene website zegt dat het gewoon kan en de andere zeggen weer van dan word je onderaan in de zoekmachine geplaatst als straf. Iemand hier ervaring mee en me eventueel verder kan helpen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je gaat zometeen naar onderen geplaatst worden op het moment dat je SEO wel in orde is maar de inhoud echt weinig is op je eigen site. Dat is dus exact wat je nu doet door door te linken naar je Tweakers reviews.

Eigen content wordt beloond. Desnoods pas je enkele stukken aan die je eerder hier op Tweakers hebt geschreven, daarmee wordt de inhoud iets anders. Geen idee hoeveel procent een artikel moet afwijken voordat Google het als dubbel ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:33
Je kunt natuurlijk ook gewoon je tweakersblogs inkorten tot alleen de intro en de rest vervangen door een link naar je eigen blog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je kijkt naar Foritain is dat een voorbeeld van iemand die ontzettend veel reviews op Tweakers postte maar nu gestopt is en dat op andere sites/media voortzet.

Persoonlijk denk ik dat je eigen ontwikkeling (jouw site, jouw leven) voorrang zou moeten geven boven sites die jouw content "herhalen". Dat Tweakers (nog wel???) meer views heeft dan jouw eigen site, dat geloof ik wel. Maar iederee is klein begonnen. :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
MAX3400 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 15:21:
Als je kijkt naar Foritain is dat een voorbeeld van iemand die ontzettend veel reviews op Tweakers postte maar nu gestopt is en dat op andere sites/media voortzet.
Ik zag een reviewer, kan hem momenteel even niet vinden, deze plaatst zijn reviews op 3 plaatsen, Tweakers, Hardware.info en zijn eigen website, dus vandaar ook mijn verwarring.
MAX3400 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 15:21:
Persoonlijk denk ik dat je eigen ontwikkeling (jouw site, jouw leven) voorrang zou moeten geven boven sites die jouw content "herhalen". Dat Tweakers (nog wel???) meer views heeft dan jouw eigen site, dat geloof ik wel. Maar iederee is klein begonnen. :)
Zeker, ook dat klopt, heb er zo net zo goed vrede mee, maar zou het liefst mijn werk hier en op mijn eigen website willen plaatsen, daarom ook dat ik me hierin het verdiepen ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Wel heel cool dat je je zorgen maakt of tweakers in de problemen kan komen, ik ga je blogs lezen (ik ben gek op de tweakblogs dus wss ken ik ze wel) en id link vanaf je tweakblog naar je eigen site, dan komt het wel goed, teaser hier op tw en content op je eigen stek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Linksquest schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 21:54:

Zeker, ook dat klopt, heb er zo net zo goed vrede mee, maar zou het liefst mijn werk hier en op mijn eigen website willen plaatsen, daarom ook dat ik me hierin het verdiepen ben.
Duplicate content wordt door Google afgestraft. Als het eerst hier stond, en daarna op je eigen site dan is de kans groot dat je eigen site daar een penalty voor krijgt, omdat je die content kopieert. Dus vanuit SEO-perspectief is 1 op 1 kopieren geen handig idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de feedback en tips, ga het allemaal even door nemen wat ik precies ga doen.

Pagina: 1