Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaintNick
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-01 14:50
Ik overweeg een 1-gebouw abonnement op Enelogic te nemen, maar ik heb al een P1 uitlezer van Homewizard, mét wifi, die maar €29 kostte. Nu moet ik voor de Enelogic Youless P1 uitlezer, zónder wifi, €89 betalen??

Iemand ideeën? Die dingen zijn niet onderling uitwisselbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Kun je het niet zelf aanbieden aan enelogic?
https://enelogic.com/nl/m...limme-meter/ontwikkelaars

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 15:32
het kan prima zonder Youles je hebt de data toch al in homewizzard dus kun je de vertraagde data gebruiken in Enelogic toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramalmelo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-05 18:01
Ik heb een P1 uitlezer: ESP Easy op een recente slimme meter: T211 ESMR5 die voldoende stroom levert aan de uitlezer. De uitlezer heeft een plekje gekregen van mijn router en als ik daar op inlog zie ik de gegevens van de uitlezer. Echter, in het tabblad P1 staan geen waarden ingevuld. Wél wordt elke seconde de inhoud ververst. Is iemand die weet welke waarden ik nog moet aanvullen, en in welk tabblad dat is?

Ook in de laptop waarmee ik de zonnepanelen uitlees met Sunprofit staat een tabblad Slimme Meter.
Gegevens invoeren (LAN-nr 192.168.***.*** en poort 8088) en "Zoeken" levert op: "verbonden" maar verder gebeurt er niets en de sm wordt niet toegevoegd.
Misschien zijn het 2 aparte problemen, dan moet ik het item splitsen, maar wellicht kan iemand me op weg helpen.

[ Voor 1% gewijzigd door bramalmelo op 21-08-2022 20:27 . Reden: tekstfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

bramalmelo schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:26:
Ik heb een P1 uitlezer: ESP Easy op een recente slimme meter: T211 ESMR5 die voldoende stroom levert aan de uitlezer. De uitlezer heeft een plekje gekregen van mijn router en als ik daar op inlog zie ik de gegevens van de uitlezer. Echter, in het tabblad P1 staan geen waarden ingevuld. Wél wordt elke seconde de inhoud ververst. Is iemand die weet welke waarden ik nog moet aanvullen, en in welk tabblad dat is?

Ook in de laptop waarmee ik de zonnepanelen uitlees met Sunprofit staat een tabblad Slimme Meter.
Gegevens invoeren (LAN-nr 192.168.***.*** en poort 8088) en "Zoeken" levert op: "verbonden" maar verder gebeurt er niets en de sm wordt niet toegevoegd.
Misschien zijn het 2 aparte problemen, dan moet ik het item splitsen, maar wellicht kan iemand me op weg helpen.
Heb je hier al gezocht?
Slimme meter uitlezen via P1-poort

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramalmelo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-05 18:01
#True: Bedankt, maar dit was ik nog niet tegen gekomen (en ik ben toch al even aan het zoeken). Misschien koppelen aan dit item: P1 uitlezers??
Ik zal het doornemen. Wellicht moet ik mijn nu werkloze raspberry maar inzetten voor het 2e deel van mijn vraag. Dat eerste gebrek is er niet mee opgelost: geen gegevens in ESP Ready connectie.
Pagina: 1