Toetsenbord defect: bekend bij fabrikant, maar nooit gefixt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kilo702
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 03-04 14:33
Hallo,

Een tijd geleden heb ik een (goedkoop) mechanisch toetsenbord gekocht: https://silvergear.eu/gam...vd3OkloVqwi4aAnbUEALw_wcB

(destijds zat ik nog op een zeer laag budget helaas)
Het probleem: na het opnieuw opstarten van de PC moest het de USB-kabel telkens opnieuw in de PC worden geplugged. Dit wist ik niet van tevoren voldoet niet aan de beschrijving (en mijn verwachtingen) die het toetsenbord had (Plug-and-play).

Silvergear, de leverancier, antwoordde op mijn mail hierover:
Het feit dat hij opnieuw moet worden opgestart is inderdaad bekend bij ons en de fabrikant. Ze zijn ermee bezig dit ongedaan te maken zodat dit bij volgende modellen niet aan de orde is.
Het toetsenbord wordt nog steeds verkocht, met een malfunctie waar de fabrikant vanaf weet.
Gelukkig heb ik nog fabrieksgarantie: ik kan hem omruilen voor, waarom ook niet, hetzelfde - defecte - model toetsenbord. Omdat ik hem al meer dan 30 dagen heb kan ik hem ook niet meer retourneren.
Toch voelt dit verkeerd: ze hebben mij een defect toetsenbord gekocht, wetende dat hij defect was. Kan ik hier wettelijk gezien niks aan doen?

Met vriendelijke groet,

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:21

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit is geen technische vraag dus hoort het thuis in Shopping forum. Schopje die kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 21:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik twijfel heel erg, je hebt 14 dagen de tijd gehad om dit op te merken en dit bij leverancier ken baar te maken. Aan de andere kant heb je gewoon garantie waar bij het eerste half jaar de bewijslast bij de leverancier ligt. Claim garantie zou ik zeggen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Kilo702 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 13:52:
Silvergear, de leverancier, antwoordde op mijn mail hierover:
Het feit dat hij opnieuw moet worden opgestart is inderdaad bekend bij ons en de fabrikant. Ze zijn ermee bezig dit ongedaan te maken zodat dit bij volgende modellen niet aan de orde is.
Dan zou ik iets terug mailen in de trant van:

Ik verwacht van een product dat ik dit gewoon normaal kan gebruiken. Het constant loshalen en opnieuw aansluiten van dit product valt niet onder een normale procedure om dit product te gebruiken. Ik verzoek u dit voor mij op te lossen in de vorm van een vergelijkbaar toetsenbord welke wel gewoon functioneert of reparatie van mijn huidige product.

Als ze dat niet willen doen, kun je de koop ontbinden en je geld vorderen. Daar is wel meer over geschreven in Shopping forum even je zoekskill toepassen voor wat andere topics ;)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kilo702
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 03-04 14:33
Bedankt voor jullie reactie!
Destijds boeide het probleem me niet heel veel, en voor de prijs van het toetsenbord vond ik het nog oké 😬.
Ze zijn koppig over het garantie claimen dus ik ga zeker even een mailtje terugsturen, dank voor je voorbeeld (ga ik vrijwel letterlijk overnemen).

Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een Corsair tikbord hetzelfde gehad. Soms deed ie t wel, meestal even in en uit de USB.

Heb er zelf een nc schakelaar in gesoldeerd, die even de 5v kon onderbreken. Had geen zin in garantie gedoe als ik hetzelf in 5 min kon oplossen. Maar goed, dat ben ik als Tweaker, je hebt natuurlijk recht op een werkend product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Kilo702 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 16:19:
Bedankt voor jullie reactie!
Destijds boeide het probleem me niet heel veel, en voor de prijs van het toetsenbord vond ik het nog oké 😬.
Ze zijn koppig over het garantie claimen dus ik ga zeker even een mailtje terugsturen, dank voor je voorbeeld (ga ik vrijwel letterlijk overnemen).
Hoelang is dit geleden? Heb je ooit teruggemaild dat je het oké vond?

Beschermheer van het consumentenrecht

Pagina: 1