Mijn huidige computer is al een tijd aan vervanging toe en ik merk dat af en toe weer wat meer tijd heb op te gamen. Naast het gamen wordt de PC ook gebruikt voor het werk. Dit zijn echter niet zware programma's. (Lees administratieve werkzaamheden, etc)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werkgerelateerde administratieve zaken (niet relevant) en daarnaast games zoals Elder Ring, Civilization, Anno, RDR2 en Simcity voor vrouwlief maar ook nieuwe generatie games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De max ligt ongeveer op 2500 maar minder is altijd beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige monitor LG 27GL850 gaat mee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie de lijst onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorheen altijd AMD en toch altijd het gevoel gehad dat ik beter voor Intel + Nvidea kon gaan. Echter is dat puur gebaseerd op gevoel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet ook geen overkill zijn. Ik game nu voornamelijk in 1440p en eigenlijk nooit 4k omdat het systeem het niet trekt. Daardoor de twijfel of ik gewoon ga focussen op 1440p of toch de stap maak naar 4k. Het systeem moet daarnaast wel stil zijn (althans zo stil mogelijk). Voorheen nog wel eens problemen gehad dat je het systeem extreem hoorde vanwege een luide fan.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Mijn grote vraag is; is dit systeem geschikt voor bovenstaande of zelfs een overkill en is het beter om naar andere onderdelen te kijken. De huidige BBG 1440p systeem met een max van 1250euro is voor mij gevoel niet krachtig genoeg voor bovenstaande games. Naast dit systeem heb ik ook een AMD variant samengesteld die iets voordeliger is echter lees ik vooral dat de Intel op dit moment iets beter scoort.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werkgerelateerde administratieve zaken (niet relevant) en daarnaast games zoals Elder Ring, Civilization, Anno, RDR2 en Simcity voor vrouwlief maar ook nieuwe generatie games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De max ligt ongeveer op 2500 maar minder is altijd beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige monitor LG 27GL850 gaat mee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie de lijst onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorheen altijd AMD en toch altijd het gevoel gehad dat ik beter voor Intel + Nvidea kon gaan. Echter is dat puur gebaseerd op gevoel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet ook geen overkill zijn. Ik game nu voornamelijk in 1440p en eigenlijk nooit 4k omdat het systeem het niet trekt. Daardoor de twijfel of ik gewoon ga focussen op 1440p of toch de stap maak naar 4k. Het systeem moet daarnaast wel stil zijn (althans zo stil mogelijk). Voorheen nog wel eens problemen gehad dat je het systeem extreem hoorde vanwege een luide fan.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Mijn grote vraag is; is dit systeem geschikt voor bovenstaande of zelfs een overkill en is het beter om naar andere onderdelen te kijken. De huidige BBG 1440p systeem met een max van 1250euro is voor mij gevoel niet krachtig genoeg voor bovenstaande games. Naast dit systeem heb ik ook een AMD variant samengesteld die iets voordeliger is echter lees ik vooral dat de Intel op dit moment iets beter scoort.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-12700F Boxed | € 372,25 | € 372,25 |
| 1 | Moederborden | MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4 | € 319,- | € 319,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 OC Edition 12GB GDDR6X with LHR | € 929,- | € 929,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 chromax.black | € 106,66 | € 106,66 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Renegade KF436C16RBK2/16 | € 80,90 | € 80,90 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design Ion Gold 850W | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 199,- | € 199,- |
| Totaal | € 2.211,61 | |||