Is het mogelijk om een Bafang Display te upgraden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvilo
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-08 16:55
Hi,

Sinds een jaar ongeveer heb ik een Cortina E-Bike met Bafang voorwiel motor. Daar zat het vrij simpele Bafang "E 06 43V canbus" display bij.

Nu valt me op dat er ook andere meer geavanceerde displays zijn op fietsen met een Bafang motor.

Nu is mijn vraag, in hoeverre is zo'n display te upgraden met een ander (kan elk display op zo'n fiets?) Of moet er dan meer veranderd worden? Ik zou het namelijk fijn vinden als er meer features Ter beschikking komen!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Trek de stekker van je display eens los en maak daar een foto van. Is het een "huisjesvorm" of een ronde stekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvilo
@gop1 het lijkt er dat het die in huisjes vorm is. De groene 5 pin-connector

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yd8ERj7oFCT8mb1G14QCGqFyiek=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Mbv2uYM3fuSrZLzlz7tMxQLB.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik heb ervaring met twee andere displays (DP-C12 en DP-C18) en die hebben allebei een ronde stekker. Misschien kan de stekker die naar de motorcontroller loopt ook nog vervangen worden, maar helemaal plug en play zal dus waarschijnlijk niet gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-08 22:47
Even de controller erbij zoeken zodat je weet wat de functies zijn van elk draadje.
Daarna kan je kijken of je een dispay upgrade kan doen.
Display is natuurlijk niet alleen de weergave maar ook om de functies van de controller tw triggeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvilo
@Deshmir zou dit op de motor staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-08 22:47
@xvilo Nee controller is een klein doosje wat meestal in de buurt van de batterij zit.
Bij onze bakfiets zit hij voorin de case waar je de batterij insteekt.
Anders even de draden volgen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-08 17:17
xvilo schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 11:29:
Nu is mijn vraag, in hoeverre is zo'n display te upgraden met een ander (kan elk display op zo'n fiets?) Of moet er dan meer veranderd worden? Ik zou het namelijk fijn vinden als er meer features Ter beschikking komen!
Het display moet compatible zijn met je motorcontroller, in dit geval Bafang. Bafang gebruikt twee soorten interfaces. UART heeft een ronde stekker, CAN een hoekige.

Of de displays onderling uitwisselbaar zijn durf ik niet te zeggen, maar de kans lijkt me zeker niet onaannemelijk (helemaal als het display van Bafang zelf is). Wil je het zeker weten: Google dan op je motor/controller icm. het display dat je overweegt. Je hebt in ieder geval een CAN-display nodig.

Hier kun je veel vinden over de CAN interface, inclusief pinout (mapje 'CAN'). https://github.com/OpenSourceEBike/Bafang_M500_M600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvilo
Dankje allemaal. Ik vermoed dat de controller on de batterij houder zit (onder de bagagedrager)

Maar op de plastic behuizing zie ik zo geen markeringen. Ook in de instructie boekjes lijkt niets te staan, deze zal ik binnenkort eens open moeten maken.

Tot dusver allemaal erg bedankt, de truc is dus display + controller combi en eventueel de kabel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
https://em3ev.com/store/. Geeft goeie info en heeft een flinke keuze

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Ze leveren en opereren ook vanuit Ierland
Pagina: 1