|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Vraag
Alle reacties
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Tot aan april inderdaad gepost in het KPN Glasvezel topicSt@m schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 12:07:
Je hebt geen Ziggo verbinding? Gokje..
Omweg: VPN opzetten naar een Ziggo-abonnee; split tunnel voor je TV opzetten; kan je wel de app gebruiken.
[ Voor 20% gewijzigd door MAX3400 op 21-08-2022 12:09 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Waarom werkt het dan wel op een andere device dan de TV, en zelfs casten van een device naar TV? Dat slaat toch nergens op?
[ Voor 10% gewijzigd door evilution op 21-08-2022 13:49 ]
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
+evilution schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 13:47:
Waarom werkt het dan wel op een andere device dan de TV, en zelfs casten van een device naar TV? Dat slaat toch nergens op?
Uit de verplichte startpost:
Dan bel je Ziggo toch? Jij wil graag gebruik maken van hun diensten zonder ervoor te betalen en vind het dan raar dat sommige zaken niet werken?Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Een app op je smartv of mediaplayer (bijv een ATV) vereist echter een Ziggo verbinding.
Dit is een keuze van Ziggo. Zal ermee te maken hebben dat je op vakantie natuurlijk graag Ziggo kijkt op je iPad (en dat staan ze toe) maar dat ze niet willen dat mensen via het grijze circuit gebruik gaan maken van Ziggo (terwijl ze daar eigenlijk geen recht op hebben). Daar kun je vanalles van vinden maar het is wat het is.
Oplossingen zijn er legio;
Een VPN naar een ziggo verbinding (misschien dezelfde als waar je de login van gebruikt?), desnoods alleen voor je SmartTV.
Of een andere dienst gebruiken zoals NLZiet. Of via je eigen provider (heeft KPN niet gewoon een app?).
Of een laptop aan de TV hangen.
Of een Chromecast en dan casten vanaf je telefoon. Of je telefoon/tablet met HDMI aan je TV (zowel Apple als Android hebben daar oplossingen voor).
Of zelf een Ziggo verbinding nemen, dan doet de app het wel op je TV.
[ Voor 19% gewijzigd door FreakNL op 21-08-2022 14:02 ]
Android TV is wat anders dan android.evilution schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 11:03:
Op mijn TV, 43PUS8545/12, zit de Ziggo Go app geïnstalleerd. Wanneer ik echter via die app TV wil kijken krijg ik de melding:
Helaas, je kan deze video volgens afspraak met de content aanbieder vanaf dit IP netwerk niet bekijken.
Je moet verbonden zijn met je Ziggo thuisnetwerk.
Via andere devices zoals smartphone en tablet kan ik wel kijken, en ook casten naar de TV.
Maar direct via de app op de TV, dat kan niet?
Wat gaat hier mis?
Ziggo go op android TV (dus je smart TV, nvidia shield enz) vereist al een aardige tijd een ziggo internet verbinding.
Hoe kom je erbij dat ik zonder betalen gebruik wil maken van hun diensten? Ik heb TV van Ziggo. Ik betaal dus gewoon en dan is het raar dat sommige zaken niet werken. En nogmaals, alleen op de TV werkt het niet.MAX3400 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 13:53:
[...]
+
Uit de verplichte startpost:
[...]
Dan bel je Ziggo toch? Jij wil graag gebruik maken van hun diensten zonder ervoor te betalen en vind het dan raar dat sommige zaken niet werken?
Ik denk niet dat er een andere oplossing is.
Ik kijk nu (as we speak) trouwens Ziggo GO op mijn Fire TV icm een Wireguard verbinding naar huis. (Zit in Azië).
[ Voor 41% gewijzigd door FreakNL op 21-08-2022 14:07 ]
Even voor je gegoogeld:evilution schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:01:
[...]
Hoe kom je erbij dat ik zonder betalen gebruik wil maken van hun diensten? Ik heb TV van Ziggo. Ik betaal dus gewoon en dan is het raar dat sommige zaken niet werken. En nogmaals, alleen op de TV werkt het niet.
nieuws: Ziggo GO Android TV- en Fire TV-app zijn niet meer buitenshuis te geb...
Je kan gewoon tv kijken via de coax. Of een van alle andere mogelijkheden die hier al beschreven zijn.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Nee hoor. Dat is niet uniek. Ik heb dit ook. TV van Ziggo en internet (goedkoper en sneller) elders. Gevolg is inderdaad wat TS ook heeft, Ziggo Go TV werkt inderdaad niet, want Ziggo hangt daar als regel aan dat die alleen binnen het netwerk van Ziggo werkt.FreakNL schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:03:
Dan ben je een uniek geval. Je hebt WEL TV van Ziggo maar geen internet?
Alles kan stuk.
Dat mag je vinden en dan ga je daar toch over klagen bij Ziggo? Onder de streep is het gewoon hun keuze en is deze keuze ook zo vreemd nog niet én ze doen er ook niet geheimzinnig over.evilution schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:11:
Jezus, wat een kansloze actie van Ziggo.
Alles kan stuk.
Hoezo is die keuze niet zo vreemd? Ik vind het namelijk wel vreemd.remco_k schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:20:
[...]
Dat mag je vinden en dan ga je daar toch over klagen bij Ziggo? Onder de streep is het gewoon hun keuze en is deze keuze ook zo vreemd nog niet én ze doen er ook niet geheimzinnig over.
Schijnbaar willen ze een drempel opwerpen om account gegevens niet te makkelijk kunnen delen. Het is dan wel heel erg eenvoudig om account met 2 of 3 te delen die bijv. internet only bij Tweak/KPN/T-mobile o.i.d.evilution schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:29:
[...]
Hoezo is die keuze niet zo vreemd? Ik vind het namelijk wel vreemd.
En ja, het kan ook met streamen, maar daar zit toch iets grotere drempel op dan gewoon eenvoudig met een app op je TV kijken.
Dat zijn keuzes, wat mij betreft niet vreemd, maar het is ook maar vanuit wie z'n perspectief je bekijkt.
Het kost ze waarschijnlijk gewoon geld als mensen dit “grijs” gebruiken. Dus dat willen ze ontmoedigen.evilution schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:11:
Jezus, wat een kansloze actie van Ziggo.
Uniek is het niet maar ik verwacht dat je wel bij een kleine minderheid hoort.remco_k schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:18:
[...]
Nee hoor. Dat is niet uniek. Ik heb dit ook. TV van Ziggo en internet (goedkoper en sneller) elders. Gevolg is inderdaad wat TS ook heeft, Ziggo Go TV werkt inderdaad niet, want Ziggo hangt daar als regel aan dat die alleen binnen het netwerk van Ziggo werkt.
Een Ziggo mediabox (of hoe die dingen ook heten tegenwoordig) doen het ook alleen maar op het netwerk van Ziggo.evilution schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:29:
[...]
KPN ontvangers alleen maar op het netwerk van KPN.
En ga zo de meeste providers die TV leveren maar af.
Nu heeft Ziggo toevallig ook een software oplossing voor TV ontvangst op je TV, Ziggo Go TV. Die doet het net als de bovenstaande ontvangers alleen op het netwerk van Ziggo.
Dus, die keuze is niet vreemd. Het is standaard. Dat jij hem niet verwacht had is vervelend, maar niet de schuld van Ziggo.
Daarnaast bieden ze nog een alternatief ook, de 'gewone' Ziggo Go app (zonder de toevoeging TV). Deze doet het in heel de EU.
Alles kan stuk.
Die drempel is voor de gemiddelde Tweaker natuurlijk eenvoudig te omzeilen.SirMemeAlot schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:34:
[...]
Schijnbaar willen ze een drempel opwerpen om account gegevens niet te makkelijk kunnen delen. Het is dan wel heel erg eenvoudig om account met 2 of 3 te delen die bijv. internet only bij Tweak/KPN/T-mobile o.i.d.
En ja, het kan ook met streamen, maar daar zit toch iets grotere drempel op dan gewoon eenvoudig met een app op je TV kijken.
Dat zijn keuzes, wat mij betreft niet vreemd, maar het is ook maar vanuit wie z'n perspectief je bekijkt.
Een TV heeft een statisch karakter. Een Tablet / Telefoon niet. Binnen de EU moeten ze het mobiele TV-kijken ondersteunen.
Dat kun je jammer of raar vinden maar daar verander je niets aan.
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
Waarom vind je het vreemd? Er staat bij Ziggo duidelijk beschreven wat je via beide apps wel en niet kunt, tenslotte gaat het over producten met 2 verschillende doelstellingen. Dat jij daar niet naar heb gezocht is misschien ook vreemd te noemen, de voorwaarden zijn tenslotte bij Ziggo terug te vinden.evilution schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:29:
Dus vanwaar zo verontwaardigd?
Testing, one, two ...
Het is vooral irritant. Ik dit geval wilde ik iets terugkijken via Ziggo, ik dacht da's lekker makkelijk nu ik een smart tv met apps heb...remco_k schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:41:
[...]
Een Ziggo mediabox (of hoe die dingen ook heten tegenwoordig) doen het ook alleen maar op het netwerk van Ziggo.
KPN ontvangers alleen maar op het netwerk van KPN.
En ga zo de meeste providers die TV leveren maar af.
Nu heeft Ziggo toevallig ook een software oplossing voor TV ontvangst op je TV, Ziggo Go TV. Die doet het net als de bovenstaande ontvangers alleen op het netwerk van Ziggo.
Dus, die keuze is niet vreemd. Het is standaard. Dat jij hem niet verwacht had is vervelend, maar niet de schuld van Ziggo.
Daarnaast bieden ze nog een alternatief ook, de 'gewone' Ziggo Go app (zonder de toevoeging TV). Deze doet het in heel de EU.
Ziggo maakt het zo erg gebruiksonvriendelijk.
Dan moet het je wel duidelijk zijn dat het verschillende apps betreffen. Zo voor de hand liggend is dat niet, voor mij als gebruiker is er maar 1 doelstelling. Als ik al jaren op iPad en telefoon tv kijk is het niet vreemd te veronderstellen dat dat op de tv ook zou moeten werken. Vooral omdat de beperking niet technisch van aard is, maar marketing/geld.hardware-lover schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 15:30:
[...]
Waarom vind je het vreemd? Er staat bij Ziggo duidelijk beschreven wat je via beide apps wel en niet kunt, tenslotte gaat het over producten met 2 verschillende doelstellingen. Dat jij daar niet naar heb gezocht is misschien ook vreemd te noemen, de voorwaarden zijn tenslotte bij Ziggo terug te vinden.
Dus vanwaar zo verontwaardigd?
De Ziggo internet is er alleen als backup (omdat het maar een paar euro kost bij een tv pakket).
Echter krijg ik het ook niet werkend, dan bedoel ik de Ziggo app op de Nvidia shield.
Ik heb ziggo ook gevraagd of ze de beveiliging per klant aan of uit kunnen zetten, maar dat deden ze niet.
We zitten niet voor niet op tweakers
Dat is duidelijk, mits je leest waarvoor de ene of de andere app is bedoeld. Het is zelfs al duidelijk via de Play Store en wat de vereiste is voor gebruik van de app.evilution schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 15:46:
[...]
Dan moet het je wel duidelijk zijn dat het verschillende apps betreffen. Zo voor de hand liggend is dat niet, voor mij als gebruiker is er maar 1 doelstelling. Als ik al jaren op iPad en telefoon tv kijk is het niet vreemd te veronderstellen dat dat op de tv ook zou moeten werken. Vooral omdat de beperking niet technisch van aard is, maar marketing/geld.
/f/image/SG0joGclrETVuTRDkgvGjMv9.png?f=fotoalbum_large)
De beperking is wel degelijk technisch van aard, je hebt er internet van Ziggo voor nodig en een Android/Google/Fire of Apple TV apparaat, niet een mobiel apparaat of mobiele verbinding.
/f/image/D9RhBoWVMMxiadh8t9MjsloB.png?f=fotoalbum_large)
Dus ik begrijp wel dat het tegenvalt dat het niet zo werkt zoals je zou willen, maar het is niet zo dat je het niet had kunnen weten?
Testing, one, two ...
hardware-lover schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 18:12:
[...]
Dat is duidelijk, mits je leest waarvoor de ene of de andere app is bedoeld. Het is zelfs al duidelijk via de Play Store en wat de vereiste is voor gebruik van de app.
[Afbeelding]
De beperking is wel degelijk technisch van aard, je hebt er internet van Ziggo voor nodig en een Android/Google/Fire of Apple TV apparaat, niet een mobiel apparaat of mobiele verbinding.
[Afbeelding]
Dus ik begrijp wel dat het tegenvalt dat het niet zo werkt zoals je zou willen, maar het is niet zo dat je het niet had kunnen weten?

Dit topic is gesloten.