mxstream + ring (coax) netwerk

Pagina: 1
Acties:

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 11:31
We hebben dus een ring coax netwerk liggen binnen ons huis. Hierop zitten 3 computers aangesloten.
Nu baalt de persoon waar de alcatel modem op is aangsloten ervan dat zijn computer de hele dag moet aanstaan, omdat wij anders niet kunnen internetten (hij si dus de server).
Nu las ik dat je een alcatel modem ook als router kunt gebruiken. Nu wil ik dit wel, maar moet ik nu dus ook iedereen voorzien van utp kabels en een hub kopen of kan ik mijn ringnetwerk laten liggen en er een ander apparaatje voor gebruiken?

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Koop een hub met coax aansluiting.
Modem op hub --> hub aan coax --> KLAAR

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je een echte ring hebt dan heb je iets van token-ring. Als het "gewoon"ethernet is dan is de hierbovengenoemde hub een oplossing.

• VivaAtloni
het is gewoon zo'n coax kabel met op de eerste en laatste computer een terminator aan 1 kant van het T-stuk. Dus ik kan gewoon een hub kopen en mijn alcatel modem upgraden?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op zich heb je 3 opties:

1 - Een hub kopen met coax aansluiting, en deze vervolgens in je netwerk opnemen
2 - Een 'gewone' hub nemen en je netwerk upgraden naar utp
3 - Een oud 386-je oid ergens scoren en deze als router gebruiken..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• VivaAtloni
zit een beetje te kijken in de pricewatch, maar ik zie nergens een hub met coax aansluiting. Weet iemand waar je zo'n ding kunt kopen. Iki zie er wel 1 maar die kost 500 piek en dat vind ik iets teveel van het goede

Netwerk upgraden is al geen optie, wanr huis is te groot, daardoor worden de kosten te groot.

ik heb nog wel een 486dx266 staan, maar die heeft maar 8 mb geheugen.

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 18:25 schreef VivaAtloni het volgende:
zit een beetje te kijken in de pricewatch, maar ik zie nergens een hub met coax aansluiting. Weet iemand waar je zo'n ding kunt kopen. Iki zie er wel 1 maar die kost 500 piek en dat vind ik iets teveel van het goede

Netwerk upgraden is al geen optie, wanr huis is te groot, daardoor worden de kosten te groot.

ik heb nog wel een 486dx266 staan, maar die heeft maar 8 mb geheugen.
die 486 is al genoeg. kan je met FreeSCO een goede simpele server/gateway van maken.

Maar even bij twp-computers.nl gekeken
Hub 10Mb 4xTP&1xBNC 130,- inclusief BTW

dus heb je en hub met 1 coax en 4 utp waarvan je er dan 1 naar je alcatel modem laat lopen.

Verwijderd

Er zijn al hubjes te koop UTP/BNC rond de 100 a 150 gulden. Hierop zit een BNC aansluiting en 4 utp's. Een Utp voor naar het modem met een crosskabel, en de rest van het netwerkje aan de BNC. Presto ! 8-)

[edit on]
Sh... net te laat (8>
[/edit off]

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
De TP-Link TL-HP8M heeft ook een bnc aansluiting :) en die kost maar iets van 70 piek.

• VivaAtloni
ok dan ga ik maar zo'n hubje halen. Lijkt me een stuk makkelijker dan eerst fresco en zo leren.

bedankt allemaal

• VivaAtloni
is er verder nog verschil tussn coax (bnc) of utp. En ik las ook iets van ip adressen die ik extra moet hebben.

Die alcatel modem kan ik upgraden naar een pro versie zodat er ook een router functie in zit. Krijg ik dan automatisch meer ip adressen?

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Die alcatel modem kan ik upgraden naar een pro versie zodat er ook een router functie in zit. Krijg ik dan automatisch meer ip adressen?
Nee, met een ADSL basic en met een ADSL fast abbo krijg je maar 1 ipnummer, maar dat is toch geen probleem met de getweakte modem? :)

specs

Pagina: 1