Simpele hosting en website

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daley
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 27-08-2022
Beste tweakers,

Ik zal het zo kort mogelijk proberen te houden :-)
Samen met een aantal mensen beheren wij een facebook groep voor mensen met een beperking.

Ik zou hiervoor een kleine website willen opzetten. Deze zou een aantal zaken moeten bevatten:
- een 'catalogus' met hulpmiddelen, gesorteerd op de beperking incl links naar de website waar ze verkocht worden (we doen géén eigen verkoop)
- een kaartje met hotels, liefst waar men op kan filteren op services
- een aantal gidsen. daarvoor zou het mogelijk moeten zijn om kopiëren volledig uit te schakelen!
- de site moet ook zo simpel mogelijk aanpasbaar zijn qua pagina's, menu's...
- moeilijke of drukke thema's zijn helemaal niet nodig! als we al een site in de 'groepkleuren' hebben ben ik al meer dan blij!

hiervoor zoek ik:
- een goedkope (shared?) hosting
- een goed systeem hiervoor (installeren in 1 klik is leuk, maar als het er maar op kan ben ik blij)

Ik heb zelf netwerkervaring en wat basic coderen in php maar dit laatste is al zo'n 15 jaar geleden... mijn collega's hebben er totaal geen ervaring mee.
...

Heb ik nu reeds:
- een eigen domein (persoonlijk), waarvan ik een subdomein gebruik (omdat de website nog niet volledig gemaakt was/ nog in opbouw was en we deze pas willen publiceren als die degelijk genoeg is)
- een gesponsorde hosting, maar waarvan ik denk dat ze gestopt zijn vanwege een paar dagen downtime + geen enkele reactie meer :-( specs waren momenteel 1gb opslag, 1 database... cores staat niet specifiek vermeld, dataverkeer ook niet enkel 'unlimited'...
...

Wat heb ik al geprobeerd:
- wordpress in combinatie met woocommerce voor de catalogus... ik loop hier al 1,5 maand mee te klooien maar er komt geen schot in de zaak... de lay-out werkt niet mee, menu's niet aanpasbaar zoals ik wil of waarvan de lay-out nog erger was dan een site gemaakt door een 5 jarig kind... plus het feit dat ik meer werk had om alles uit te schakelen die ik niet nodig had/ wou dan om er effectief iets op te zetten...
...

ik hoop dat ik hier zo compleet mogelijk geweest ben :-)
mochten er mensen zijn die tips hebben voor de hosting of voor een CMS hoor ik het super graag!
ik hoop ook eventueel hier op tweakers eens een post mag plaatsen over extra features... ( in de toekomst wil ik graag nog een soort keuzemenu maken waardoor je verschillende opties krijgt naar de keuze die je maakt. bvb in stap 1 kun je keuze maken tussen BE en NL, in stap 2 krijg je dan de mogelijkheden per land, en dan in stap 3 de mogelijkheden van de mogelijkheden in stap 2.. Ik weet het is een slechte uitleg, maar net daarom vind ik het niet op google 8)7 )

Alvast een dikke merci aan alle helpers _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:47

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Kleine website, maar wel met een feature-list waar menig onderneming flink wat geld voor kwijt zijn als ze dit zouden laten maken ;)

Ik zou gewoon iets van een 'website builder' pakket nemen. Ik noem een wix of squarespace. Vervolgens je eisen bijstellen naar wat mogelijk is in zo'n standaard pakket en het daar bij laten.

----------------------------------------------------------------

Om nog wat beargumentatie te geven:

- WP is harstikke leuk als CMS voor een gebruiker, maar ergens ontstaat ook de misconceptie dat het super makkelijk is om hier specifieke aanpassingen in te maken (backend/style) en dat hosting maar automagisch gaat.
- Tenzij je echt, maar ook echt weet wat je doet, laat het lekker bij managed hosting of een web bureau.
- een 'catalogus' met hulpmiddelen, gesorteerd op de beperking incl links naar de website waar ze verkocht worden (we doen géén eigen verkoop)
en
- wordpress in combinatie met woocommerce voor de catalogus... ik loop hier al 1,5 maand mee te klooien maar er komt geen schot in de zaak... de lay-out werkt niet mee, menu's niet aanpasbaar zoals ik wil of waarvan de lay-out nog erger was dan een site gemaakt door een 5 jarig kind... plus het feit dat ik meer werk had om alles uit te schakelen die ik niet nodig had/ wou dan om er effectief iets op te zetten...
Ik zou niet weten waarom je met woocommerce of sterker nog, elk ander ecommerce pakket aan de slag moet:
- Je gaat zelf niets verkopen
- Ik ga er maar even vanuit dat je geen honderden items gaat plaatsen

Dus, maak lekker simpel een pagina met wat producten. Iets meer werk (of misschien niet eens) met het voordeel dat je helemaal geen moeilijke dingen hoeft te ondernemen.
een kaartje met hotels, liefst waar men op kan filteren op services
Maak ergens een google map ding en include deze op je website. Klaar
ik graag nog een soort keuzemenu maken waardoor je verschillende opties krijgt naar de keuze die je maakt. bvb in stap 1 kun je keuze maken tussen BE en NL, in stap 2 krijg je dan de mogelijkheden per land, en dan in stap 3 de mogelijkheden van de mogelijkheden in stap 2..
Je spendeert eerst 1.5 maand op woocommerce. Laat dit gewoon even. Hou het simpel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:35
Ik zou de software van nicepage gaan gebruiken, daar je website in bouwen en op je hosting zetten en gaan!

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Vimexx websitebulder hosting is iets van €4.40 per maand, wysiwyg, sleep dingen naar waar je ze hebben wil.
Lees hun MVO statement, misschien willen ze wel sponsoren ook.

[ Voor 22% gewijzigd door Silent7 op 21-08-2022 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daley
Bedankt voor de reacties! Ik wil echter niet inboeten op functionaliteit en neem dan graag een wat ‘ingewikkelder’ pakket dan een GUI waar je sleept en zet… niet alles hoeft simpel te zijn.
Kaartje via google maps had ik idd reeds gevonden, maar heeft geen filter optie…
Het keuzemenu…….. zal waarschijnlijk met een embedded optie te maken zijn, als het maar op te zoeken valt hoe zoiets noemt 😂

Maar zou bvb een joomla eenvoudiger zijn? 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:35
daley schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:42:
Bedankt voor de reacties! Ik wil echter niet inboeten op functionaliteit en neem dan graag een wat ‘ingewikkelder’ pakket dan een GUI waar je sleept en zet… niet alles hoeft simpel te zijn.
Kaartje via google maps had ik idd reeds gevonden, maar heeft geen filter optie…
Het keuzemenu…….. zal waarschijnlijk met een embedded optie te maken zijn, als het maar op te zoeken valt hoe zoiets noemt 😂

Wat is je budget? Dat bepaalt ook nog één en ander..

Cloud ☁️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
ken je skills niet, maar nog steeds check Vimexx ze zijn een goedkope NL hoster die MVO met sponsoring op hun site noemen, allicht een mailtje waard waarin je jou site en doel uitlegt, is namelijk een mooi verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daley
Silent7 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:50:
ken je skills niet, maar nog steeds check Vimexx ze zijn een goedkope NL hoster die MVO met sponsoring op hun site noemen, allicht een mailtje waard waarin je jou site en doel uitlegt, is namelijk een mooi verhaal.
Zal ik zeker eens doen! Mijn persoonlijk domein zit nl bij vimexx 😊 hun hosting is ook niet zo duur maar of de 2 goedkoopste varianten ook goed zijn is een goeie vraag… ik hoef geen topperformance, alleen dat het werkt en ik niet 1 klik doe en naar toilet kan… 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daley
HKLM_ schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:49:
[...]

Wat is je budget? Dat bepaalt ook nog één en ander..
Ik heb dat idd niet gezegd… maar ik zou max tussen de 3 en 5 euro willen blijven.

Sowieso is bvb een dedicated vps zware overkill hiervoor… maar sommige functionaliteiten die ik wil hebben gewoon meer nodig dan een GUI websitebouwer…
En de gratis hostings wil ik gwn niet gebruiken 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daley
Zijn er tweakers met een idee voor een goed CMS voor onze doeleinden?😊 houden bij wordpress of beter joomla (of iets anders)?😊

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-04 09:12

jurroen

Security en privacy geek

daley schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 01:26:
[...]

Ik heb dat idd niet gezegd… maar ik zou max tussen de 3 en 5 euro willen blijven.
Dubbeltje, eerste rang.

Allereerst, de applicatie / functionaliteit die je zoekt ga je niet met een 'sitebuilder' kunnen bouwen. Hopelijk heb je een gepassioneerde ontwikkelaar (student) in je kring - want als je met zo'n opdracht aanklopt bij een professional ben je er met duizsnd euro lang niet.

Ook heb je het over een kopieerbeveiliging. Dit houdt wellicht de huis-tuin-keuken copypaster tegen, maar iedereen die een beetje technisch onderlegt is kan daar makkelijk om heen.

En wat betreft hosting... ik zou het budget (per maand) verdubbelen. Of pauperhosting moet acceptabel zijn.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:45

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

daley schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 01:30:
Zijn er tweakers met een idee voor een goed CMS voor onze doeleinden?😊 houden bij wordpress of beter joomla (of iets anders)?😊
Wordpress kan prima, alleen zou ik deze niet volhangen met alle soorten plug-ins, want daar wordt het traag van. Veel plugins zijn leuk voor eyecandy zoals gallery's en sliders. Als je een beetje in HTML verdiept kan je deze zelf in je child-template bouwen. En je kan eigen functies bouwen.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:45

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

jurroen schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 01:47:
[...]

Ook heb je het over een kopieerbeveiliging. Dit houdt wellicht de huis-tuin-keuken copypaster tegen, maar iedereen die een beetje technisch onderlegt is kan daar makkelijk om heen.
Begin alsjeblieft niet aan kopieerbeveiligingen. Blinden en slechtzienden beperk je behoorlijk hiermee. En verder is het nutteloos.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

daley schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:42:

Je moet óf je eisen bijstellen, of je budget flink ophogen.

Wat je wil gaat je gewoon niet zelf op een veilige manier lukken. Er zijn genoeg plugins voor WordPress of Joomla waarmee dit kan, maar dan heb je het over een project waar je zeker 100-400 uur voor moet rekenen bij een webbureau (keer hun uurtarief, zit meestal rond de 100-250 euro). Je eisen zijn namelijk die van een grote organisatie en absoluut niet een kleine website.

Je kan heel ver komen met een page builder, maar doe jezelf en je gebruikers een groot plezier en ga niet rommelen met WordPress en Joomla. Dat is vragen om gezeik, want het is inmiddels duidelijk dat je niet over de kennis beschikt om dat op een veilige manier te doen en te onderhouden, en dat zijn twee van de meestgebruikte CMSen en dus een interessant en in dit geval waarschijnlijk makkelijk doelwit voor kwaadwillenden.

Daarnaast ga je voor een paar euro per maand echt niet genoeg hosting hebben voor een WordPress of Joomla site, zeker niet met de mogelijkheden die jij wil. Met een handjevol gebruikers gaat die al zo veel resources gebruiken dat je dan zeker wél een VPS nodig gaat hebben, want WordPress met een aantal plugins en een mooi thema met alle mogelijkheden die jij wil trekt gewoon 10-30 seconden een volledige core dicht, tenzij je de kennis hebt om met full-page caching te gaan werken en plugins gebruikt die hier ook goed op aansluiten (wat vrijwel nooit het geval is).
Je moet dus voor WP of Joomla gewoon rekenen op een paar tientjes per maand aan hosting, óf je site wordt onbruikbaar. Maatwerk kan prima op 4-5 euro aan hosting, maar dan ben je weer meer aan het investeren in het maken van een echte website ipv wat aankloten.

[ Voor 22% gewijzigd door Oon op 23-08-2022 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-04 16:01

Midas.e

Is handig met dinges

Als je tech savvy bent, zoiets als jekyll en gebruik maken van github pages is gratis, met eigen domein mogelijk. Je enige beperking hieraan is dat je niet via een dynamische editor kan werken.
Jeykll zelf is makkelijk te editten, werkt met markdown, kan je met meerdere mensen tegelijk beheren (dmv git)
Hieronder een link met hoe het op te zetten is en dus gratis scaling hosted is door github.
https://docs.github.com/e...ub-pages-site-with-jekyll

Hacktheplanet / PVOutput

Pagina: 1