Verwijderd als beheerder van Facebook pagina

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulDV
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21-08-2022
Ik kreeg enkele weken geleden de melding dat ik verwijderd werd als beheerder van de pagina van mijn winkel. Niemand anders is nu beheerder en de pagina kan niet meer upgedate worden. Ook messenger berichten naar die pagina kan ik niet meer lezen/beantwoorden. Iemand raad?
...

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Berichtje aan facebook doen hoe ze je page aan je kunnen terugdragen...

Of aan je wordpress host..

Of aan je hyves administrator..

Of ons iets meer informatie geven over hoe en wat zodat we je beter kunnen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulDV
Maar wie precies kan ik daarvoor aanspreken? Bericht kwam van security@facebookmail.com, maar daar krijg ik geen enkele reactie. Nog een ander email-adres waar ik terecht kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Staat er in de mail waarom je verwijdert bent als beheerder? Ik kan mij ook niet voorstellen dat er geen instructies staan over hoe te handelen, ook als het onterecht zou zijn. Je zult in elk geval contact moeten opnemen met Facebook.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 21-08-2022 00:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulDV
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0rrxdYGRrKGYK8vEwLEZYoeWoKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dD4kWCly6cCrhjo5AoTtOaPn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulDV
Contact opnemen met facebook. Wie? Email-adres? Tel.nr.?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:13
Phishing poging, e-mail adres is niet van Facebook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVX73
Zo te zien staat er een link in de e-mail klik daar niet op!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVX73
Facebook wil phishing mails graag ontvangen zie https://m.facebook.com/help/225602007465207

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulDV
Heeft niemand dan een email-adres waar ik wel terecht kan met mijn probleem? Via Facebook-helpcentrum kom ik er niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Heb je op die link in de email geklikt en vervolgens je account gegevens ingevuld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVX73
Waarschijnlijk ben je door middel van die phishing mail gehackt.
Facebook kan je hierbij helpen zie: https://m.facebook.com/help/738660629556925/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:33
DVX73 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 00:40:
Facebookmail.com is wel degelijk van Facebook.
https://www.facebook.com/help/1634546593478660

Wel knap van de reageerders dat ze zien dat het om een facebookpagina gaat trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulDV
Ik had eerst al ondervonden dat ik plots geen beheerder meer was van die pagina. Pas later vond ik dit bericht terug, en heb ik mijn FB-wachtwoord veranderd. Dus het kwaad was al geschied, nog vóór ik iets verkeerd kon doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09 20:50
DVX73 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 00:40:
https://m.facebook.com/help/1634546593478660?locale2=nl_NL

Wel dus...

[ Voor 3% gewijzigd door Bulldock op 21-08-2022 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulDV
Heb ondertussen mailtje gestuurd naar phish@fb.com, in de hoop dat zij iets kunnen rechtzetten.
Alle hints blijven welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 18:15

MsG

Forumzwerver

Wat als je klikt op die link van "Moet je je account beveiligen" wat krijg je dan?

Zoals al eerder gepost is het e-mailadres gewoon legit (https://www.facebook.com/help/1634546593478660)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-10 16:09
Er staat toch wat er gebeurd is? Iemand anders heeft je beheerdersrol weggehaald. Waarschijnlijk was je wachtwoord makkelijk te raden, op een andere site gebruikt die gelekt heeft of je had 2FA niet aan staan. Nu zul je met Facebook moeten regelen dat je het beheer weer terug krijgt, ik ben benieuwd of dat lukt. Laat het iig hier even weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:14
PaulDV schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 01:11:
Heb ondertussen mailtje gestuurd naar phish@fb.com, in de hoop dat zij iets kunnen rechtzetten.
Alle hints blijven welkom.
Deze al ingevuld aangezien het om een bedrijfspagina gaat.

https://business.facebook.com/hacked

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulDV
Via https://business.facebook.com/hacked kom ik op een pagina om mijn account beter te beschermen, wachtwoord te wijzigen, enz., maar hoe ik terug ik terug als enige beheerder kan ingesteld worden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Als ik er op klik kom ik op een pagina waarin je kunt aangeven dat je account compromised is.

Dan kan je een aantal stappen doorlopen.
Doe dit op een PC waar je al eerder mee hebt ingelogd.
En vaak kan je dan ook nog een ouder wachtwoord gebuiken.
FB moet iets van bewijs hebben dat je de rechtmatige eigenaar bent.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulDV
Ik heb dit proces al eens doorlopen, maar kom nooit in contact met iemand die reageert. Kan bij Facebook dan niemand persoonlijk bereikt worden, per mail of tel. ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

PaulDV schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 10:37:
Kan bij Facebook dan niemand persoonlijk bereikt worden, per mail of tel. ?
Met 3 miljard actieve gebruikers per maand, ben ik bang dat een dergelijke "individuele" klantenservice, overspoeld wordt met van alles en nog wat. Dus nee, je zal het (helaas) moeten doen met de zaken die Facebook wel geeft zoals de betreffende pagina's om een compromised account of anderszins proberen terug te claimen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Hier staat nog het één en ander, kan zijn dat je voor hun service moet betalen maar dat is een business keuze.

https://www.spiderworks.a...acebook-business-manager/

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:02
HKLM_ schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 11:12:
Hier staat nog het één en ander, kan zijn dat je voor hun service moet betalen maar dat is een business keuze.

https://www.spiderworks.a...acebook-business-manager/
Dit komt op mij ook fishy over. Heb je ervaringen, zo ja welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
pennywiser schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 11:16:
[...]

Dit komt op mij ook fishy over. Heb je ervaringen, zo ja welke?
0 ervaring google resultaat geen garantie

Cloud ☁️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gerritjan
  • Laatst online: 18:33
PaulDV schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 10:37:
Ik heb dit proces al eens doorlopen, maar kom nooit in contact met iemand die reageert. Kan bij Facebook dan niemand persoonlijk bereikt worden, per mail of tel. ?
Het proces is juist bedoeld om het zonder contact met FB, dus zelf te kunnen oplossen.
Het zou kunnen helpen als je wat meer info geeft. Wat heb je precies geprobeerd? Hoe zien de stappen eruit, wat gebeurde er? Misschien screenshots?

Aanvulling: Ik ken jouw winkel natuurlijk niet, maar misschien is dit een goede gelegenheid om een echte website te maken bij een Nederlandse hoster?
Die kun je gewoon bellen of mailen als er problemen zijn. Wel zo handig als je inkomen afhangt van je winkel.
Een FB-pagina kun je dan als aanvulling gebruiken om klanten te trekken.

[ Voor 24% gewijzigd door gerritjan op 21-08-2022 12:35 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulDV
Ik heb identiek hetzelfde probleem met nog een andere pagina, maar die gebruik ik toch niet meer en is dus minder erg. Via https://www.facebook.com/help/contact/1280439701975125 heb ik reeds melding gemaakt van mijn 2 pagina's waar mij de beheerdersfunctie van is ontnomen, maar al een week wacht ik op antwoord in mijn Support-inbox : niks. Nogmaals : iemand een contact-email-adres of ergens een chat-mogelijkheid met iemand dit dit nu eindelijk terug kan rechtzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
PaulDV schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 18:39:
Ik heb identiek hetzelfde probleem met nog een andere pagina, maar die gebruik ik toch niet meer en is dus minder erg. Via https://www.facebook.com/help/contact/1280439701975125 heb ik reeds melding gemaakt van mijn 2 pagina's waar mij de beheerdersfunctie van is ontnomen, maar al een week wacht ik op antwoord in mijn Support-inbox : niks. Nogmaals : iemand een contact-email-adres of ergens een chat-mogelijkheid met iemand dit dit nu eindelijk terug kan rechtzetten?
Gewoon afwachten, daarnaast als ik de Facebook pagina bekijk zie ik dat er enkele recente wijzigingen zijn aangebracht dus het lijkt me niet dat er nu geen beheerder is anders zouden deze wijzigingen niet eens gedaan kunnen worden.
Facebook is nu eenmaal een gratis platform dus het kan even duren...

[ Voor 25% gewijzigd door Enforcer op 21-08-2022 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulDV
De 2 laatste berichten werden inderdaad NIET door mij geplaatst, nl. Adres bijgewerkt op 17 aug. om 02:45u. en de openingstijden die gewijzigd werden op 11 aug. om 01:54u. Afwachten, ..., maar nog altijd geen rechtstreeks email-adres om mijn probleem aan voor te stellen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

PaulDV schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 21:01:
maar nog altijd geen rechtstreeks email-adres om mijn probleem aan voor te stellen.
Allicht dat het nog niet geland was bij je: Facebook is niet 1 op 1 bereikbaar voor hun gebruikers. Het contact gaat er ook niet komen door op Tweakers in elke post om een mail-adres te vragen. ;)

Maar aangezien je nu op meerdere pagina's eruit gewipt ben / niet meer mag inloggen: is het dan niet slimmer om in de tussentijd eens heel goed te gaan nadenken / Googlen / onderzoeken of jouw device(s) nog wel veilig zijn. Is natuurlijk erg toevallig dat jij meerdere pagina's "tegelijkertijd" kwijtraakt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulDV
Al overal gezocht en gechecked en gegoogled, en zo ook bij Tweakers terecht gekomen. Maar, de aanhouder wint, zeggen ze toch, en anders maak ik maar een nieuwe pagina aan, na alles dubbel gechecked te hebben op veiligheid. Toch bedankt aan iedereen die wil mee zoeken naar een oplossing.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-08 19:12
Twee minuten de volgende email adressen gevonden op de site en contact gegevens

login@
disabled@
support@
privacy@
info@
warning@
appeals@
record@ (maar alleen voor FAST en Law Enforcement Response teams)

Dan er nog door middel iets van van Facebook Forms

Een brief kan natuurlijk ook.

Facebook Main headquarters
Facebook, Inc
1601 S. California Ave
Palo Alto, CA 94304

Facebook India
Facebook India Pvt. Ltd. Hyderabad
Building No.14, Raheja Mindspace
Hi-tech City Main Road, Vittal Rao Nagar, Hitech City, Hyderabad, Andhra Pradesh, India

Facebook Ireland
Hanover Reach 5-7
Hanover Quay, Dublin 2, Ireland

Dan zit hun hoofkantoor hier:
Postal address: 18 Hacker Way, Menlo Park CA 94025
Vrijdag is vragenmiddag en kan je Mark vragen wat je probleem is.

Dan zijn er nog vestigingen in Londen en Amsterdam maar die telefoon nummers kan je vast zelf wel vinden?

Of toch gewoon een fax
Fax: +1650 472-8007

[ Voor 0% gewijzigd door onno oliver op 21-08-2022 21:34 . Reden: haakje sluiten vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Een FB pagina kan volgens mij niet bestaan zonder een beheerder. Dus, voordat jij verwijderd werd, moet er iemand anders ook beheerder zijn geweest. Die persoon kan jou ook weer beheerder maken. Dus als je die had ingesteld, gewoon die persoon even contacten.

Als je zelf niemand had ingesteld, dan is dat mogelijk gedaan door iemand die in je account kon, maar ook van instellen van nieuwe beheerder krijg je per mail een bevestiging waarin staat wie medebeheerder is geworden (als ik het goed heb, heb gaan Facebook meer). Zoek eens goed in je mailbox om te zien hoe/wat/waar.
Overigens al eens een berichtje gestuurd naar de pagina? Wie weet antwoordt de nieuwe beheerder gewoon als je het netjes vraagt.

Maar vraagje, was je op de computer van de zaak automatisch ingelogd op FB? Mogelijk dat op die manier iemand anders de toegang kon krijgen. Gelet op laatste wijzigingen van de pagina moet je het “lek” denk ik zoeken in iemand die betrokken is bij de zaak, want van wat ik kan zien kloppen de laatste wijzigingen wel. Een random hacker zal daar geen belang bij hebben…

[ Voor 20% gewijzigd door DarkFly op 21-08-2022 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
In aanvulling op mijn vorige bericht, dit:
PaulDV schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 00:10:
… Niemand anders is nu beheerder en de pagina kan niet meer upgedate worden….
is dus niet juist, je schrijft namelijk zelf al:
De 2 laatste berichten werden inderdaad NIET door mij geplaatst, nl. Adres bijgewerkt op 17 aug. om 02:45u. en de openingstijden die gewijzigd werden op 11 aug. om 01:54u.
Dit kan niet als er geen beheerder zou zijn…

[ Voor 36% gewijzigd door DarkFly op 21-08-2022 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-09 19:21
*knip*, voegt niets toe aan dit topic.

[ Voor 91% gewijzigd door MisteRMeesteR op 22-08-2022 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 18:15

MsG

Forumzwerver

De 2 laatste berichten werden inderdaad NIET door mij geplaatst, nl. Adres bijgewerkt op 17 aug. om 02:45u. en de openingstijden die gewijzigd werden op 11 aug. om 01:54u. Afwachten, ..., maar nog altijd geen rechtstreeks email-adres om mijn probleem aan voor te stellen.
Wat voor pagina hebben we het over? Voor openingstijden heb je sowieso vaak dat de community wijzigingen kan doorvoeren, dit omdat vele bedrijfjes ooit eens hun openingstijden invullen, maar vervolgens nooit er meer naar omkijken, en bij hun vakanties enkel een briefje op de ruit doen, alsof het 1830 is.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
MsG schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 07:51:
[...]

Wat voor pagina hebben we het over? Voor openingstijden heb je sowieso vaak dat de community wijzigingen kan doorvoeren, dit omdat vele bedrijfjes ooit eens hun openingstijden invullen, maar vervolgens nooit er meer naar omkijken, en bij hun vakanties enkel een briefje op de ruit doen, alsof het 1830 is.
Pagina is te vinden door te googelen op naam die in geplaatste screenshot staat. Berichten lijken volgens mij wel geplaatst door de pagina/beheerder en geen community wijzigingen te zijn.
Pagina: 1