AMD moederbord ... welk ?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
Ik wil over een paar dagen een nieuw systeem aanschaffen. Het wordt een AMD 1,4 ghz met alles erop en eraan..

Alleen ik weet niet wat voor mobo ik moet kopen. Ik heb er niet zoveel verstand van en je hebt er zo veel tegenwoordig. Kan iemand mij verder helpen ? Prijs is niet zo belangrijk. Ik betaal liever wat meer zodat ik ook echt iets goeds heb.

Ik had al zitten denken aan een MSI K7T 266 Pro KT 266 chipset (bij aragorn), maar die werd me door sommige weer ernstig afgeraden. Ik heb gehoord dat types met een AMD761 ook erg snel en stabiel zouden moeten zijn.

Ok.. wie trekt me over de streep.
Ik wil trouwens het liefst alles bij Aragorn kopen (goede ervaringen mee).

grtz

Verwijderd

Heb zelf ook de MSI K7t266 PRO en die kan ik je zeker NIET afraden !
lekker mobotje, goed voor overklokken, en volgens mij heb ik nog geen een blauw scherm gezien, en met win ME nog wel B-)

Verwijderd

Tja , als je voor zekerheid wilt gaan dan zal ik maar geen ECS moederbord gaan aanraden al zijn die in mijn boekje geweldig goed. Ik heb zelf altijd ASUS gehad op amd gebied en dat bevalt me tot dusver uitstekend ... neem de asus a7v266 ipv de msi , prijsverschil is te verwaarlozen .. asus moederborden zijn namelijk in het begin net zo kl*te als alle andere zogenaamde 'mindere' merken , maar zij zorgen er tenminste voor dat problemen serieus verholpen worden dmv bios updates .. dus de beste stabiliteis /snelheids ratio is nog steeds ASUS ...
waarom de a7v266 ? omdat via zich al wel bewezen heeft in mijn ogen. succes met je keuze !

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je wilt dus DDR geheugen?
Kijk dan eens naar de Epox 8K7a(+), Asus A7M 266, Asus A7V 266, MSI k7T 266 Pro en Abit KG7. Dat zijn de goede DDR moederborden die me even snel te binnen schieten :)

De Epox, Abit en de Asus A7M 266 hebben de AMD chipset, die is volgens vele iets stabieler en sneller. Nadeel is dat ze maar 2 geheugenbanken hebben (muv de Abit). De andere bordjes (VIA KT 266) hebben 3 geheugenbanken.

Eigenlijk zijn alle DDR bordjes wel goed zolang ze maar geen Ali Magic chipset hebben ;)

Verwijderd

/me is erg tevreden over zijn epox 8k7a+

Verwijderd

Inderdaad goed mobo. zeker met oog op toekomst.

zie hiero voor details maar wel bekend al..

• Stalkert
and what about moederborden van het types AMD761 ?

• Pollewob
  • Niet online
Op maandag 27 augustus 2001 14:33 schreef CYBERSTALKERT het volgende:
and what about moederborden van het types AMD761 ?
De Abit, Asus A7M 266 en Epox die ik net noemde zijn van het AMD 761 type :)

• Stalkert
aha ok.. even checken :) thx

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Is de MSI K7 Master niets ??
Want dat ziet er ook wel aantrekkelijk uit.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• Stalkert
hmm volgens mij hebben ze bij aragorn geen mobo's type 761..
http://www.aragorn.nl/prijzen/index.html

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 11:48
Is scsi wel iets voor hem ? :) Dan zit ik eerder te denken aan een abit kg7-(Raid) of A7M266 ?

• Stalkert
hmm.. scsi. Ik denk niet dat ik dat wil.. moet ik ook allemaal weer scsi controllers kopen.. Ik houd het denk ik bij IDE :)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 11:48
Op maandag 27 augustus 2001 14:46 schreef CYBERSTALKERT het volgende:
hmm.. scsi. Ik denk niet dat ik dat wil.. moet ik ook allemaal weer scsi controllers kopen.. Ik houd het denk ik bij IDE :)
Neej ik bedoel er zit een controler op voor scsi :Y)

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:38

Soullie

Planeshift

dik tevreden over mijn A7M266 :)

• Stalkert
Op maandag 27 augustus 2001 14:49 schreef Termin8or het volgende:

[..]

Neej ik bedoel er zit een controler op voor scsi :Y)
ah op die manier.. en dan een scsi schijf kopen (18 gig ofzo) voor een gulden of 600.. kan ook natuurlijk :)

• Pollewob
  • Niet online
Als je bij Aragorn wilt kopen en DDR wil is er iid erg weinig keus.. ze hebben alleen de MSI K7T 266 Pro.. ook zeker geen slecht mobo :9

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

'k heb net 2 ecs k7s5a's gekocht.. moet zeggen zeer snelle en stabiele bordjes... je kan er alleen NIET mee overklokken... maar goed.. ze kosten dan ook maar < 200 piek

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik zou voor de asus a7v266 gaan
lekker boardje lijkt me

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-08 21:00

Arno

PF5A

(jarig!)
--> [forum=7] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

EpoX >:)

180FSB DDR is makkelijk haalbaar :P

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

mijn asus a7m266 is te koop voor een best redelijke prijsje :D

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• spil
  • Laatst online: 06-09-2025
Op maandag 27 augustus 2001 14:43 schreef CYBERSTALKERT het volgende:
hmm volgens mij hebben ze bij aragorn geen mobo's type 761..
http://www.aragorn.nl/prijzen/index.html
Cyberstalkert, je kunt nog veel geld in je zak houden! Aragorn heeft alleen de MSI KT266 Pro op de site staan voor 495,-. Als je de pricewatch even gebruikt dan zie je dat dat véél goedkoper kan (bv Gistron 399,- doet het ook goed in de shop survey). Over het algemeen lijkt Aragorn geen goedkope shop, maar service is ook wat waard (de vraag is hoeveel $$$ je over hebt voor service)

Indien je een KT266 mobo wilt zonder RAID (zoals de MSI KT266 Pro) dan zou ik persoonlijk de Asus A7V266 nemen, is bv. al klaar voor de Athlon4 en zou de nieuwe stepping van de North-Bridge hebben (=sneller).

Homeserver specs: Dell Latitude D400 / 1GB mem / 160GB Seagate 5400.3 2.5" / 3Com 3c575 Cardbus NIC / Atheros AR5413 hostapd WLAN / FreeBSD 7.2

• Stalkert
Op maandag 27 augustus 2001 15:36 schreef spil het volgende:

[..]

Cyberstalkert, je kunt nog veel geld in je zak houden! Aragorn heeft alleen de MSI KT266 Pro op de site staan voor 495,-. Als je de pricewatch even gebruikt dan zie je dat dat véél goedkoper kan (bv Gistron 399,- doet het ook goed in de shop survey). Over het algemeen lijkt Aragorn geen goedkope shop, maar service is ook wat waard (de vraag is hoeveel $$$ je over hebt voor service)

Indien je een KT266 mobo wilt zonder RAID (zoals de MSI KT266 Pro) dan zou ik persoonlijk de Asus A7V266 nemen, is bv. al klaar voor de Athlon4 en zou de nieuwe stepping van de North-Bridge hebben (=sneller).
kijk het probleem is: Ik ben bang. Ik heb namelijk altijd pech met hardware of electronica. Dus voor mij is service natuurlijk best belangrijk. Ik denk dat ik hem zelf wel in elkaar kan draaien maar ben bang dat ik iets fout doe zodat ik alles kan weggooien (bij wijze van spreken).

Ik heb zoals ik al zei goede ervaringen met aragorn, maar ik ben niet zo kapot van hun aanbod aan moederborden.

Ik weet het gewoon niet meer :'(

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:11
Heb zelf een Asus A7M gehad, die is zeker af te raden... Die dingen doen het gewoon niet. Heb toen een MSI K7T266 Pro gekregen, en nog geen probleem mee gehad... en die D-LED's zijn ook wel makkelijk, vooral bij overclocken en als je voor de eerste keer opstart.
Hoe het verder bij Asus zit weet ik niet precies. Had ook een Asus K7M, maar dat was ook geen succes. Kreeg windhoos niet eens geïnstalleerd. Het enige Asus Mobo wat ik goed aan de praat heb gekregen is de TX97-e. Maar wie zit er nu nog op een ouwe Pentium te springen :9 En Abit ben ik ook niet zo tevreden over.. hun KT7 was beduidend instabieler als het bord wat ik nu heb.
Voor zover mijn ervaringen op Athlon gebied ;)

edit:

Was ff vergeten te vertellen dat de MSI K7T266 PRO wel klaar is voor de AMD Palomino (Socket A) 1.4GHz volgens de website van MSI. Dit geld voor Revisie 1 met AMI bios 1.1.
Bron: http://www.msi.com.tw/support/cpusupport/cpu_support.php?model=MS-6380

• spil
  • Laatst online: 06-09-2025
Op maandag 27 augustus 2001 15:59 schreef MMS_El_Guapo het volgende:
edit:

Was ff vergeten te vertellen dat de MSI K7T266 PRO wel klaar is voor de AMD Palomino (Socket A) 1.4GHz volgens de website van MSI. Dit geld voor Revisie 1 met AMI bios 1.1.
Bron: http://www.msi.com.tw/support/cpusupport/cpu_support.php?model=MS-6380
Helemaal waar. Heb ik zojuist gelezen op de site van MSI.

Als je bang bent dat het fout gaat als je zelf de machine in elkaar zet, dan betaal je daar fiks extra voor. Er is niets mie met de MSI K7T266 Pro, heeft in een aantal reviews prima gescoord. Let er wel op dat ze in ieder geval afleveren met de juiste BIOS versie (op dit moment 1.4), tenzij je zelf durft te flashen*D

Homeserver specs: Dell Latitude D400 / 1GB mem / 160GB Seagate 5400.3 2.5" / 3Com 3c575 Cardbus NIC / Atheros AR5413 hostapd WLAN / FreeBSD 7.2

Verwijderd

K7T266 Pro (MS-6380)
kan daar ok de 1,5 ghz op?

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 16:53 schreef Qorne het volgende:
K7T266 Pro (MS-6380)
kan daar ok de 1,5 ghz op?
Tuurlijk, in de nieuwste bios versie heb je een 15x multiplier, dus je kan em zelfs op 100x15 zetten, maar natuurlijk ook op 133x15 (=2ghz :P)

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 15:59 schreef MMS_El_Guapo het volgende:
Heb zelf een Asus A7M gehad, die is zeker af te raden... Die dingen doen het gewoon niet[/Edit]
Uhh motiveer dit eens...Heb zelf een A7M266 en ik moet zeggen dat ik hier vele malen gelukkig mee ben dan mijn oude kt7a.

Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat de meeste rivisies geen multiplier kunnen regelen.

• Stalkert
dat vind ik nou ook .. ik stond net op het punt om een Asus A7M266 UDMA 100(FSB 266) DDR + audio te bestellen ..

wat is er volgens jou niet goed aan ?

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Zoals ik zo lees (Ik zit NL. met hetzelfde probleem als topicstarter;)) is de Epox wel retekoewl. 180 Mhz FSB (Met DDR is dat dan 360? >:)) Niet al te duur. Stabiel. Is Epox 8k7A(+) the one? :?

Maar wat is dat met in de meetse revisies geen multiplier regelen???

Ik kijk net op de EpoX Site, ik zie achter EP-8k7A geen vinkje staan bij UDMA66, maar wel bij UDMA100 DIt is toch gewoon backwards compatible niet?

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik heb hier nog een AOpen AK72 = ook een goed bordje maar wel ouderwts. Denk dat ik ga upraden naar de ASUS a7v266

• Stalkert
** edited **
nevermind :)
** edited **

Verwijderd

Lijkt me dat niet iedereen dezelfde fantastische ervaringen heeft met 1 en hetzelfde moederbord.

Voor de 1 na de aanschaf van een nieuw mobo een berg ellende.
Voor de ander een wereld van genot. Dat hou je toch. Toch?

GreetZ

Dweezerroy

Verwijderd

Als je geen DDram wil zou ik voor de Asus A7V-133 gaan of voor De Msi-Kt Turbo

Hier is een vergelijking tussen 5 SDR moederborden

Verwijderd

Ga voor een DDR bord dat DDR ram kost niks.

De epox 8k7a is een aanrader :)

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

ik krijg vnadaag ( hoop ik ) m'n ASUS A7V 266 binnen .. ik heb er HELE geode reacties over gehooord .. dus die zou ik nemen als ik jou was ... hij is ook nog een lekker zacht geprijst ook nog !!!

mzzl !

pc | server | laptop | pda

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
als je nu iets echt nieuws wil hebben wacht op de a7n266 van asus zoals het er nu naar uitziet verslaat deze alle nu te koop zijnde mainboards is wel een dure plank maar dit is echt een topper.
Pagina: 1