Schoollaptop kopen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen1971
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 31-08-2022
Mijn vraag
Ik moet voor mijn kinderen voor het mbo een laptop aanschaffen, maar er is zoveel keus dat ik niet weet wat een geschikte laptop is. Het moet aan onderstaande eisen voldoen, iets hogere eisen als dat verstandig is mag ook.

Kan iemand mij misschien een goed advies geven. Alvast bedankt

Processor: Intel celeron, i3 of vergelijkbaar
Werkgeheugen: 8GB
harde schijf: 128 GB ( SSD/ eMMC aanbevolen)
Scherm: 14 inch of groter
Netwerk: WiFi toegang ( 2,4 GHz en 5 GHz standaard AC )
Software: Windows 10
Antivirus scanner en firewall
Restore CDs of herstelpartitie voor herstellen software laptop

Microsoft Office is gratis via school

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:17
Hoe handig ben je? Ik koop zelf altijd afgeschreven zakelijke laptops hier. Laatst nog een E7270 i5 6e gen gehaald voor 250 euro. Daar zet ik dan zelf Windows 11 op (10 kan ook) + het school account Office 365 en Onedrive.

Geen Celeron nemen. i3 kan nog, liever i5.

Zakelijke laptops zijn beter repareerbaar en veel steviger dan consumenten laptops, die zijn gewoon niet geschikt om dagelijks mee in de tas te nemen.

[ Voor 33% gewijzigd door pennywiser op 20-08-2022 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen1971
Ik ben niet zo handig met computers ,dus mijn voorkeur gaat uit naar een consumenten laptop via de bestaande kanalen als bv. Coolblue of mediamarkt. Zelf komt ik uit bij bijvoorbeeld een lenovo ideapad 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-05 21:49

Thomg

Aww yiss

Je vermeld geen prijs?

Als je beetje bang for buck / value wilt hebben maar wel een lage prijs wilt:
pricewatch: HP 15s-eq2545nd
pricewatch: HP 15s-eq2710nd
pricewatch: Lenovo IdeaPad 3 14ALC6 (82KT009YMH)

Of gewoon alles wat interessant is nu
https://tweakers.net/lapt...CHv8w7P7xjIw22NHRoA-nu9z8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:30

Barrycade

Through the...

Geen aanbod via school zelf?

Maar dat ding moet iedere dag mee, dus zou zeker ook naar gewicht en formaat kijken en beetje robuust ding.
Dus zou 14" zoeken en opladen is altijd een probleem dus niet te zware processor want ding staat voornamelijk te idel-len.

Zo'n gebruikte latitude is zo'n gekke deal niet, kunnen tegen een stootje meestal staat er gewoon Windows op en Office installeren ze samen op School meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen1971
Wat is het grote verschil tussen een lenovo ideapad 3 en een ideapad 5, en zit er veel verschil in de types die worden aangeboden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-04 20:19
Zit niet super veel verschil tussen beide modellen. de 3 is compleet van plastic, waar de 5 volgens mijn nog wel een deksel van een metaal legering heeft. Verder heeft de 5 misschien een backlit keyboard en de 3 niet. De 5 heeft ook een grotere accu.

De types verschillen ook niet veel, je kan ze naast elkaar leggen met de vergelijk tool van Tweakers. Hogere nummers is over het algemeen beter. Meestal zit het verschil in de SSD grootte, of gaat de processor een stap omhoog.

Kijk naar wat je budget is, en blijf daar in de buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-04 19:04

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Zoals @pennywiser eigenlijk zegt kan je het beste kijken naar de zakelijke laptops van HP, Lenovo, Dell. Zijn een stuk steviger, vaak een heel stuk sneller en gaat denk ik een stuk langer mee dan een gemiddelde nieuwe laptop van nu ~ €400,- .

Op Tweakers worden meer dan genoeg parteltjes aangeboden.

Voorbeeldjes:

V&A aangeboden: HP Probook 650 G5 | i5 | 8gb | 240gb SSD
V&A aangeboden: Lenovo - Intel Core i5 - 8GB DDR4 - 256GB SSD - 12.5 Inch
V&A aangeboden: Lenovo Yoga 370 - Intel Core i7-7500U - 256GB SSD - 8GB DDR4
V&A aangeboden: Dell Latitude 7400 ~ i5-8365u ~ 256GB ~ 8gb
V&A aangeboden: 4x HP ProBook 650 G4 / Core i5-8250U / 16GB DDR4 / 256GB

Of anders even zelf spieken:

https://tweakers.net/laptops/aanbod/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Hier ben ik het dus niet helemaal mee eens.
Sowieso zou ik een dual core anno 2022 niemand meer aanraden.
Verder vind ik dat er wel erg veel geld gevraagd word voor heftig outdated laptops, ze mogen dan wel premium zijn geweest, deze zijn lang gebruikt en echt goed oud. De gelinkte laptops komen niet in de buurt van de performance van een 5300U.
De enige misschien interessante is de laatste met 16GB, maar allemaal kosten ze echt meer dan een 5300U laptop kost.

Deze zijn misschien interessant rond de 350 euro, dat de meeste het lef hebben >400 te vragen vind ik erbarmelijk.

Dat het handelaren zijn betekent dus ook nog dat er geen onderhandelingsruimte in zit.

En dan nog niets gezegd over laptops aanraden die meer dan 2kg wegen.

Hard pass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:17
Thomg schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:42:
Verder vind ik dat er wel erg veel geld gevraagd word voor heftig outdated laptops, ze mogen dan wel premium zijn geweest, deze zijn lang gebruikt en echt goed out. De gelinkte laptops komen niet in de buurt van de performance van een 5300U.
De enige misschien interessante is de laatste met 16GB, maar allemaal kosten ze echt meer dan een 5300U laptop kost.

Deze zijn misschien interessant rond de 350 euro, dat de meeste het lef hebben >400 te vragen vind ik erbarmelijk.

Dat het handelaren zijn betekent dus ook nog dat er geen onderhandelingsruimte in zit.

En dan nog niets gezegd over laptops aanraden die meer dan 2kg wegen.

Hard pass.
True. Dualcores laten liggen, i5 vanaf 4e/5e gen nemen, met 8GB en SSD kost niet meer dan 250-300 soms goedkoper. Een X250 heb je al voor 200, deze zijn 5e gen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Thomg schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:42:
Beetje vreemde uitspraak; de topicstart rept (nog) over laptops met eMMC storage vanaf 128GB. En ook nog Celeron als CPU. Dat jij vindt dat dualcore CPU's niet meer kunnen, staat haaks op de geschikte/aangegeven specs van de school.

Tussen-oplossing (als voorbeeld): https://nl.hardware.info/...end-goed-in-cinebench-r23 want wel dualcore maar meer dan capabel voor normaal office-werk, hier er daar een videootje kijken etc.

Natuurlijk zijn er prijstechnische quad/hexa cores maar beargumenteer dan wel even waarom die "beter" zijn voor de (niet verder gespecificeerde) MBO-opleiding uit de startpost.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ik kijk naar de specs en haal hieruit dat er om een low-end laptop gevraagd word.
Lowest-end dat ik zou gaan is een moderne quad-core.

Dat dit overkill is voor de specs is naar mijn inziens irrelevant zolang dit geen impact heeft op het budget.

Dit betekent niet dat ik niet akkoord ga met een 2e hands business laptop, maar de gelinkte vond ik allemaal vrij beroerd. Ook zeer de vraag of je je kinderen een antieke (ja antiek ja) 2e hands laptop wilt geven die meer bedoeld zijn (waren) voor business.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen1971
Allemaal bedankt voor jullie reactie, valt allemaal niet mee zie ik al 😁, maar gaat goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-02 16:10
ik kwam deze tegen!

Dat lijkt me echt wel een mooi ding voor dat geld!

pricewatch: Lenovo IdeaPad 3 15ITL6 (82H802KAMH)

Modern scherm met hoge helderheid en dunne randen. 11th gen i3. En dat voor de prijs van een celeron :-)
Pagina: 1