Rolluik geleiders en rolbak sluiten niet goed aan op kozijn

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kukeltje1975
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-02 17:25
Mijn vraag

Inmiddels is het rolluik geplaatst en doet het op zich goed, maar heeft wel een kier aan de zijkant (bovenkant). Dus een kier tussen het profiel en het kozijn.

Bij het monteren zag ik dat de rolluikbak aan de onderkant een soort verdikking aan de rand van het profiel heeft. Hierdoor kan de bak nooit strak tegen het kozijn aan. De bak steunt namelijk op de geleider waardoor het verdikte profiel tussen het kozijn en de geleider zit. Aan de bovenkant van de geleider en het kozijn zit dus een kier even dik als de rand van de profielbak.

Heeft iemand een idee waarom de geleider in de bak niet stopt thv onderkant profiel maar iets doorloopt waardoor tussen de geleider en het kozijn de rand van de bak zit. ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-87qw9VSh_HAUJPynK5YVy1PGOc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GKbej9tWCtlO8Cz5b2PRmePq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door kukeltje1975 op 20-08-2022 20:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-06 21:29
Geen idee waarom zal wel het ontwerp van de bak zijn. Maar hier had je een zwelbandje/ compribandje tussen moeten doen voor je de rails en bak op het kozijn had geschroefd.

[ Voor 12% gewijzigd door BBB-Nick op 25-08-2022 17:14 ]

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:23
Even aan de installateur vragen? Wij hebben bij bestellen al aangegeven dat we wilden dat het 100% donker was met de rolluiken dicht, dus ik zou gewoon naar de verkoper/installateur gemaild/gebeld hebben met het verzoek dit op te lossen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kukeltje1975
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-02 17:25
Inmiddels reactie gehad van de verkoper! Er zijn twee oplossingen:

Een compriband aanbrengen is een oplossing, welke inmiddels is uitgevoerd.

Oplossing 2, je kan dus deze verdikking tpv geleiders afzagen. Dat ga ik dus bij het volgende raam ook doen. Snap niet waarom dit gelijk vanuit de fabriek wordt gedaan. Waarschijnlijk is deze verdikking bij het plaatsen op de muur wel van een toegevoegde waarde. Misschien afvoer regenwater of iets dergelijks...

Tip!

Bij meer dan 2,0 m breedte kun je de frontkap van het luik eraf halen en een of twee schroeven aanbrengen. Je hebt dan wel een iets langere schroevendraaier nodig. Scheelt ook een kier en hoef je niet per se een compriband aan te brengen. De bak zit dan apart vast aan het kozijn. Dit zou eigenlijk in de handleiding moeten staan. Alleen bevestigen middels de geleiders is wat mij betreft niet genoeg.