afbraak schoorsteen gelijksvloer

Pagina: 1
Acties:

• VanGuard7782
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21-08-2022
Even een korte uitleg. Ik ga een losstaande pelletkachel zetten waar mijn schouw nu staat. Kan ik het blauwe gedeelte veilig uitbreken zonder al te veel te zorgen. Op deze manier kan ik men pelletkachel daar plaatsen en gebruik maken van de schoorsteen. Het blauwe gearceerde gedellde diend uitgebroken te worden. Waar moet ik op letten ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RmsPRLjtNJTvUSd4u_kIXjIOt10=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yYbzspF7wDDVif5YYsdu4fku.jpg?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-11-2025
Bouwtekeningen? Welk jaar is het huis gebouwd.

• VanGuard7782
Heb geen bouwtekeningen voor handen. In de akte staat dat het huis van 1960 is.

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-01 14:53

Sen

<-->

Wat staat er boven? Rusten er steunbalken op?

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:25
Ligt er aan of het dragend is of niet, dus inderdaad zouden bouwtekeningen handig zijn. Bij ons kon het b.v alleen als we de schoorsteen van bovenaf helemaal weghaalden.

[removed]

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:52
VanGuard7782 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 20:25:
Heb geen bouwtekeningen voor handen. In de akte staat dat het huis van 1960 is.
Even de gemeente bellen. Wij krijgen ALLE relevante documenten netjes gescand aangeleverd, o.a. bouwtekeningen, relevante correspondentie en constructie berekeningen.

Dit wil je 100% zeker weten. Gevolgen van oepsie ging toch niet staan niet in verhouding tot het uitzoekwerk nu.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:08

_Apache_

For life.

significant schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 20:44:
[...]

Even de gemeente bellen. Wij krijgen ALLE relevante documenten netjes gescand aangeleverd, o.a. bouwtekeningen, relevante correspondentie en constructie berekeningen.

Dit wil je 100% zeker weten. Gevolgen van oepsie ging toch niet staan niet in verhouding tot het uitzoekwerk nu.
Dit. Ik kreeg de documenten niet digitaal, maar de documenten lagen klaar in het stadsarchief. Fotokopie was geen enkel probleem en heeft mij geholpen bij plaatsing van het dakkapel., er moest een draagmuur bijkomen. :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Als er houten draagbalken zitten kun je dit vaak vanuit het plafond of de bovenliggende vloer zien.
Je moet dan alleen een ondersteuning maken waarop de bovenliggende schoorsteen rust, anders kan deze verzakken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

• VanGuard7782
Net een afspraak gemaakt voor de bouwplannen in te kijken. Ik zou niet graag half het huis in men nek krijgen. Alvast bedankt voor de tips.
Pagina: 1