Receiver zonder hdcp2.2, beamer zonder ARC. Hoe toch audio?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:06
Ik heb mijn projector geupgrade naar een 4K model met HDR (hdr10 en hlg). Maar deze lijkt geen hdmi-arc te ondersteunen. Wel hdmi CEC. (Benq w1720)

De receiver (denon x2000) heeft hdmi 2.0, maar geen hdcp2.2 de maximum beeldkwaliteit die ik krijg is 4k30. En dan zeggen alle streaming diensten: geen HDR, en enkel 1080p.

Een nieuwe 7.1 receiver dan maar. Maar die zijn niet te betalen momenteel?

Is er een manier om het beeld toch via de x2000 naar de beamer te krijgen op 4k60? Of een tussen module waarmee ik meerdere dingen op de beamer kan aansluiten en de audio naar de receiver krijg?

600 euro voor een nieuwe receiver vond ik toch wat te gek....

In principe ga ik maar 2 devices aansluiten: Een PC, en een Nvidia shield.

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 20-08-2022 19:20 ]

Beste antwoord (via Waah op 20-08-2022 21:57)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:44

FeaR

In GoT we trust

Waah schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 19:14:
Audio en beeld gescheiden aanbieden is de enige manier als je receiver een bottleneck is en de weergegever geen audio out heeft. Audio kan veelal wel via S/PDIF als de bron deze ondersteunt. Nadeel is dat je maximaal Dolby Digital 5.1 dan wel DTS 5.1 hebt. PC kan beeld en geluid apart aanbieden als je meerdere video uitgangen hebt. Met HDMI heb je dan ook nog HD Audio. Als dat echt een eis is kan je ook nog naar een "HDMI Audio Extractor" kijken. Zoeken op "HDMI eARC Audio Extractor" kan ook, puur kijkende naar de naam heb je dat niet nodig maar qua functie kan het wel wat je wilt: van één HDMI naar dubbele HDMI voor beeld en audio apart aan te bieden. Welke je precies nodig hebt en of ze er zijn voor meer bronnen op één mag je zelf uitzoeken want dit issue is al vaker voorgekomen en had je met een search wel kunnen vinden ;)

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 20-08-2022 20:51 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:44

FeaR

In GoT we trust

Waah schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 19:14:
Audio en beeld gescheiden aanbieden is de enige manier als je receiver een bottleneck is en de weergegever geen audio out heeft. Audio kan veelal wel via S/PDIF als de bron deze ondersteunt. Nadeel is dat je maximaal Dolby Digital 5.1 dan wel DTS 5.1 hebt. PC kan beeld en geluid apart aanbieden als je meerdere video uitgangen hebt. Met HDMI heb je dan ook nog HD Audio. Als dat echt een eis is kan je ook nog naar een "HDMI Audio Extractor" kijken. Zoeken op "HDMI eARC Audio Extractor" kan ook, puur kijkende naar de naam heb je dat niet nodig maar qua functie kan het wel wat je wilt: van één HDMI naar dubbele HDMI voor beeld en audio apart aan te bieden. Welke je precies nodig hebt en of ze er zijn voor meer bronnen op één mag je zelf uitzoeken want dit issue is al vaker voorgekomen en had je met een search wel kunnen vinden ;)

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 20-08-2022 20:51 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:06
Die hdmi audio extractors had ik inderdaad gevonden. Maar dat geeft weer beperkingen (want spdif is vaak 5.1 dacht ik).

Maar die earc variant klinkt interessant! 1hmdi naar de beamer, andere naar de receiver voor enkel geluid klinkt exact als wat ik zoek. Bedankt voor de hulp!

Ga deze maar eens proberen:
https://www.amazon.nl/gp/aw/d/B083JVPXDY
Als dit niet werkt, en een duurdere variant ook niet kan ik beter een duurdere beamer kopen :+ koppel nog wel ff terug of het gelukt is

[ Voor 27% gewijzigd door Waah op 20-08-2022 23:01 ]