Bellen op win laptop, al dan niet via link met android phone

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Dell 5580 notebook met simcard slot
Android Moto 5e telefoon

simkaart in slot van notebook stoppen lijkt weinig te doen.
Dan is er de MS telefoonkoppeling app, die houdt via bluetooth de connectie niet vast, nadat ik eindelijk de connectie had en een test belletje deed, knalde de bt even los en ging het belen op de telefoon verder.

Weet iemand welke app/programma ik nodig heb om lekker handsfree met mn notebook te kunnen bellen? (ofwel met de sim in de pc ofwel met een link met mn telefoon)
Alvast dank

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-10 22:33
Misschien enorm simpel gedacht, maar waarom zet je je telefoon zelf niet op de speaker en moet dit via de laptop lopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Toverwoord voor jou: multipoint :)

Technologie die de duurdere headphones ondersteunen, maar je kunt ook voor een paar euro een BT receiver op ali kopen die multipoint snapt en daar je bedrade koptelefoon op hangen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
jongetje schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 16:14:
Misschien enorm simpel gedacht, maar waarom zet je je telefoon zelf niet op de speaker en moet dit via de laptop lopen?
Dan moet ik een nummer dat ik op mn computerscherm zie in tel tikken, via pc bellen is copy paste en gaan.
The Eagle schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 16:19:
Toverwoord voor jou: multipoint :)

Technologie die de duurdere headphones ondersteunen, maar je kunt ook voor een paar euro een BT receiver op ali kopen die multipoint snapt en daar je bedrade koptelefoon op hangen :)
multipoint? dus je bedoelt dat een usb dongletje dan zowel met de telefoon als de computer connectie heeft?
zodat als de MS app de bt verbinding niet vasthoud het gesprek doorloopt?
hmm ok, zal eens kijken

blijft toch raar dat ik niet gewoon een appje op mn computer kan zetten die via mn simkaart die ik in mn pc kan doen kan bellen, vroeger kon ik gewoon bellen op een computer toen internet nog via de telefoon liep zijn we die (simpele) tech nu gewoon verloren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ja :)

Nuttig linkje: https://aartjan.nl/blog/multipoint-bluetooth-clip/

Heb dat ding zelf ook, werkt prima. Ben je voor 5 euro de man :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je kan toch een "vast nummer" zoals een PSTN-centrale of anderszins koppelen aan "een app" zoals Microsoft Teams? En daar he je dan niet eens een SIM in de laptop voor nodig maar je kan dus wel voice-calling doen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
MS teams? check t gelijk.
Wat ik zie is dat je een abbo moet nemen en dan via teams belt, ik heb een abbo voor mn gsm/sim, wat mis ik dan?
Het werkte dus bij de test, ik kon gewoon doen wat ik wil, maar de BT stopte, telefoon lag naast notebook.
Het is wel erg vervelend dat ik wel 3 keer de connect bt loop door moest, en dan is dus gewoon een nummer in de telefoon tikken veel sneller.

Zucht ik snap het nu, simkaartslots zijn voor data, ze bouwen geen hardware in voor de belfunctie, dus dat simslot gebruiken gaat m niet worden, dang vervelend.
Nou ja, duidelijk met mijn hardware zit t ergens niet lekker (en zowel de laptop als de gsm zijn niet de nieuwsten, dus het kan niet, gewoon nr van pc scherm lezen en in telefoon tikken gaat m dan worden.
Quote van artikeltje schoone pc:
"Oproepen stuurt de belfunctie van de telefoon aan. Dit verloopt via een Bluetooth-verbinding met de telefoon, welke niet altijd even makkelijk is op te zetten en/of te behouden..." is dus bekend euvel, zucht

[ Voor 106% gewijzigd door Silent7 op 20-08-2022 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
mischien het beste een csvtje te maken van de te bellen nummers en die in google contacts te importeren, even de csv goed krijgen en ik kan eindeloos toevoegen met wat klikken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Silent7 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 16:56:
mischien het beste een csvtje te maken van de te bellen nummers en die in google contacts te importeren, even de csv goed krijgen en ik kan eindeloos toevoegen met wat klikken
Dan zou je ook kunnen kijken naar Google Voice; is volgens mij niet eens een SIM voor nodig; moet je alleen jouw contacten wel even laten weten hoe je wel belt ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
@MAX3400 Google voice kan niet helaas, "not supported in your country yet " en gaat geheid weer een abbo zijn

Gewoon ouderwets nummer intikken op tel dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-10 22:33

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Volgens mij verwacht de TS (@Silent7 ) dat 'ie middels het UMTS/HSDPA DATA kaartje in z'n laptop kan gaan 'bellen' met die laptop alsof dat het een smartphone / normale telefoon is?

Welke 'Dialer' gebruikt de TS daarvoor?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Theoretisch ja, loopt alleen niet lekker, heb drie bt connect cycli nodig voor 1 keer bellen, kwam dit nog tegen:
Quote van artikeltje schoone pc:
"Oproepen stuurt de belfunctie van de telefoon aan. Dit verloopt via een Bluetooth-verbinding met de telefoon, welke niet altijd even makkelijk is op te zetten en/of te behouden..." is dus bekend euvel, zucht
Als die de BT verbinding vast weet te houden dan zou het met multipoint wat @The Eagle aandroeg prima te doen zijn, maar de tijd die de verbinding opnieuw opzetten kost is langer dan gewoon een nr invoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Will_M schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 19:40:
Volgens mij verwacht de TS (@Silent7 ) dat 'ie middels het UMTS/DSDPA DATA kaartje in z'n laptop kan gaan 'bellen' met die laptop alsof dat het een smartphone / normale telefoon is?

Welke 'Dialer' gebruikt de TS daarvoor?
ja dat was inderdaad wat ik eerst dacht, en ik hoopte op de naam van dialers, maar na langer zoeken zie ik dat notebook simslots zijn voor data en dat die hele belfunctionaliteit niet ingebouwd wordt, dus dat dialers er niet zijn.
smartphone is beltoestel waar de belfuncties inzitten van oudsher ook al is het meer een computer geworden
laptops, computers die de data functionaliteit van een sim kaart wel gebruiken maar de belfunctionaliteit niet mee hebben genomen en sinds het loslaten van belmodems niet meer standaard meekrijgen (en met voip nog minder nodig hebben)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb een (draadloze) USB headset (nou ja kan via USB receiver EN ondersteunt BT)

Zo lang ik de USB receiver gebruik, kan ik wanneer mijn smartphone is verbonden via Telefoonkoppeling (your phone app van MS) gesprekken voeren via de Headset (met wisselende geluidskwaliteit, vooral aan de kant van de persoon die ik aan de andere kant heb)
Gebruik ik BT op mijn smartphone en headset tegelijkertijd levert dat geheid problemen op.
Dat is mijn ervaring in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Laatst online: 25-10 16:25
Misschien even een stapje terug nemen TS, vertel eens wat meer over je situatie.

Is dit voor zakelijk gebruik?
Waar haal je de telefoonnummers vandaan?
Heb je een CRM systeem waar deze instaan?
Als dit het geval is zou ik je aanraden eens te kijken naar partijen die goed integreren met je CRM. PhoneIQ en Cloudtalk werken heel goed samen met Salesforce.

Als je wilt uitbellen en het wilt laten lijken alsof je met je mobiel belt (caller id is jouw mobiel) dan kun je prima uit de voeten met skype.
https://support.skype.com...w-do-i-set-it-up-in-skype

Als je dan nog een tweede nummer neemt via skype kun je op bepaalde tijden je inkomende gesprekken naar je mobiel doorsturen naar dat tweede nummer. Ik meen me te herinneren dat ik dit ook ooit zonder tweede nummer voor elkaar heb gekregen, maar heb dit niet meer helemaal helder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Geen idee hoe je opstelling is, maar ik gebruik hier ADAT voor.

Setup calls from your desktop with ease, using any Asterisk connected (soft) phone.
Dial by shortcut, phonebook, outlook contacts, commandline, hotkey or just typing it in.

Bij mij op een vaste voip-telefoon, maar wellicht ook te koppelen aan mobiel.

[ Voor 12% gewijzigd door Cheesy op 22-08-2022 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Bij mij zijn +tel:31600000000 hyperlinks in Google Chrome gekoppeld. Als ik hier op klik dan krijg ik een kleine popup met de melding of ik het wil doorsturen naar mijn Android telefoon dan kan ik daar met één tik bellen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ijwdlwxvt_3zc6acW6_W8QiS-Fc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QV9o1h5nNsbGdSVQS4uwnkGu.jpg?f=fotoalbum_large
@HenkEisDS Zie hier letterlijk de situatie :) mn tuinkantoortje onder de linde- en walnootboom
We hebben
300+ entries in Jotform met een rij kolommen waar bij elk nummer nog lege velden zijn die gevuld moeten worden, liefst door degene die ik bel, en als de gebelde zegt, stuur maar door, dat klik ik send en gaat er automatisch een mail naartoe met een link om in een net form alles makkelijk in te kunnen vullen. Heb verder geen controle over dat deel, dit is het voorlopig.

@akimosan ja dat probeerde ik, maar hij houd de connectie niet in stand, en wisselende kwaliteit is ook zo wat.
@Cheesy Heb geen skype to phone, mn tel abbo heeft onbeperkt bellen in EU en ik heb ook een NL nummer voor die paar gekke 09nrs die vanaf mn Fr niet kunnen.

Geen voip nr, al staat een 085 nr wel op de planning, voor nu gewoon met eigen nr.
True schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:16:
Bij mij zijn +tel:31600000000 hyperlinks in Google Chrome gekoppeld. Als ik hier op klik dan krijg ik een kleine popup met de melding of ik het wil doorsturen naar mijn Android telefoon dan kan ik daar met één tik bellen.
Awesome! even pielen maar idd, klik klik en nummer staat klaar in telefoon, flinke verbetering, dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Laatst online: 25-10 16:25
Silent7 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:51:

@HenkEisDS Zie hier letterlijk de situatie :) mn tuinkantoortje onder de linde- en walnootboom
We hebben
300+ entries in Jotform met een rij kolommen waar bij elk nummer nog lege velden zijn die gevuld moeten worden, liefst door degene die ik bel, en als de gebelde zegt, stuur maar door, dat klik ik send en gaat er automatisch een mail naartoe met een link om in een net form alles makkelijk in te kunnen vullen. Heb verder geen controle over dat deel, dit is het voorlopig.
Je kunt het slechter treffen. Maar 300+ is niet heel veel, dan bespaar je qua tijd misschien anderhalf uur als je per gesprek niet je telefoon hoeft te pakken. Dus tenzij je hieronder iets kunt vinden dat je snel kunt installeren dan zou ik het lekker laten zoals het is.

(mijn kracht is dat ik alles wil automatiseren en optimaliseren, maar mijn valkuil is dat ik soms de totale tijd die het automatiseren en optimaliseren kost negeer. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Yeah via chrome de tel in gooien nr is erg fijn, geen fouten bij intikken en twee a drie keer opkijken nodig, dat is de grootste tijdwinst
Pagina: 1