Vaatwasser voor op 'onconventionele plek'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 22-11-2022 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:54
Als ik een beetje rondzoek is een standaard vrijstaande vaatwasser vaak 82cm hoog. Dan schuif je die er toch onder? In het ergste geval steekt deze een klein beetje uit naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:40
Gasslang kan toch ook horizontaal aangesloten worden (beetje verder draaien) zodat je geen hoogte verliest?

Anders andere kookplaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Rukapul op 20-08-2022 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Controleer (ook) even of de afstand van de kookplaat tot een volgend apparaat niet nog eens x centimeter moet zijn, mogelijk in verband met het afkoelen van de kookplaat?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:22
Hoe ga je dat doen met je water af en toevoer ?

En, maar dat kan ik geheel fout hebben hoor. Het stroompunt zou ik bij apparaten
met vocht, de hoogte inbrengen. Maar wellicht is dat niet nodig, en weten anderen daar mee van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:17

DukeBox

loves wheat smoothies

Brazos schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 15:11:
De voorkeur zou uitgaan naar een smalle vaatwasser (45cm) maar de breedte is op zich geen beperking
Je hebt ook halve horizontaal: https://www.medion.com/nl...iveau-ca-51-db-50068059A1

[ Voor 14% gewijzigd door DukeBox op 20-08-2022 17:30 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:22
Brazos schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:36:
[...]
Een lege aanvoer/kraan zit in het kastje, afvoer komt met tussenstukje op de afvoer van de wasbak. Kwestie van doorvoer gaatje boren/zagen. Kan door dezelfde loze ruimte/dubbele achterwand als de gasslang.
Aha, goed! Zo zit het hier ook :) Ik zou trouwens niet 1 dag zonder afwas machine kunnen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 22-11-2022 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Brazos schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:36:
Ook gezien inderdaad, is een optie maar voorkeur gaat uit naar één met 2 lades. Op zich wel juiste diepte dus hou hem in het achterhoofd. Dank voor de tip.
Ik overweeg hem al een tijdje voor in mijn andere huis, persoonlijk denk ik dat er veel 'meer' (als in grotere dingen) in past. Ook is hij flexibeler in te delen omdat niets vast zit (zoals het glas deel en bestek rek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:55
Inbouw moet wel passen. Die zijn achterin meestal ook niet haaks maar rond waardoor je de gasslang nog wel kwijt kunt.
Enige punt is dat je dan een deurtje en een plint moet regelen, en dat die dingen bedoeld zijn om strak tegen het keukenblad te plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:52
Bij een "opbouw" kan je heel vaak ook de bovenplaat ervan schroeven. Dan houd je eigenlijk die andere, kleinere, hoogte over.

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

@koppie bedoel je niet vrijstaand ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:52
Yep, dat bedoelde ik... Ben niet heel erg scherp meer.

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Opbouw bestaat overigens wel, dan zit de bediening onderaan de deur/klep. O.a. voor rolstoelgebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterhav
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Ik weet niet of het mogelijk is, maar kan het keukenblad niet hoger worden geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-10 15:12

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

"https://www.wassen.nl/vaatwassers/aeg/fse62417p/#nisdiepte=55|55&nisbreedte=45|46" en verder wat _JGC_ zegt: deurtje en een plint regelen.

Deurtje, IKEA oid. Plintje, wat maar het beste past bij de keuken.

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:54
peterhav schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:40:
Ik weet niet of het mogelijk is, maar kan het keukenblad niet hoger worden geplaatst?
Heb je de foto's gezien? Daarbij is er voldoende aanbod voor deze hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Eigenlijk mag er geen vaatwasser voor dat stopcontact, omdat een vaatwasser van de achterkant warm kan worden, hij zou in het kastje er naast moeten of je moet dat stopcontact ook verplaatsen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:16
Waarom niet het onderkastje wat we rechts op de foto zien 60cm naar links verplaatsen en de vaatwasser daarvoor in de plek plaatsen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 22-11-2022 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Brazos schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 18:00:
[...]

Dat kastje is een keukenblok van ~2m. Geen los kastje o.i.d. verplaatsen is dan ook niet een optie.
En een keukenblok is opgebouwd uit... losse kastjes. Half uurtje schroeven en het staat ergens anders.

Dit ziet er uit als een Bruynzeel / Keller keuken ofzo, waarschijnlijk kun je ook prima een bijpassend front voor een volledig geïntegreerde vaatwasser bijbestellen. Nog een langere plint regelen en het is net alsof het altijd zo bedoeld is geweest. ;)

Let anders goed op de installatiehandleiding van zowel de kookplaat als de vaatwasser. Officieel mag je dit waarschijnlijk niet boven elkaar monteren vanwege warmte / minimale ventilatieruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 21:51
Ik heb zelf hier een halfhoge vrijstaande gehad in een keukenkastje. Is voor een compleet gezin natuurlijk niet zo'n optie, maar voor mezelf ging dat prima. Zou hier ook goed kunnen. Klein houten voetje maken. Losstaande vaatwasser erop en klaar. Ik had zelf een variant hierop:

pricewatch: Bosch SKS62E32EU

Niet exact deze (hij is vrij duur) maar het gaat even om het idee. Jarenlang met veel plezier gebruikt als je er tegenkan dat je pannen even los in de gootsteen afwast (of zoals luie ik deed: twee keer de vaatwasser aan, 1x met pannen en 1x met de rest :+)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:12
Je kan het bovenblad van vrijstaande vaatwassers vaak verwijderen dat scheelt wat centimeters.

Edit : koppie was mij voor.

[ Voor 14% gewijzigd door Roderiktweaker op 23-08-2022 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook gewoon een inbouwvaatwasser neerzetten en dan gewoon een willekeurig frontje erop zetten.

https://www.bol.com/nl/nl...paign=CPS&utm_content=txl

Die zou al passen. Minimale nishoogte 81,5 cm. Minimale nisdiepte 55 cm. Standaard 60 cm (59,5 ofzo) model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 18:51:
Je kunt ook gewoon een inbouwvaatwasser neerzetten en dan gewoon een willekeurig frontje erop zetten.

https://www.bol.com/nl/nl...paign=CPS&utm_content=txl

Die zou al passen. Minimale nishoogte 81,5 cm. Minimale nisdiepte 55 cm. Standaard 60 cm (59,5 ofzo) model.
Voor een goede stabiliteit van het apparaat mogen integreerbare of onderbouwapparaten alleen onder een doorlopend werkblad worden ingebouwd dat aan de kasten ernaast is vastgeschroefd

Het apparaat niet in de buurt van een warmtebron (radiator, boiler, fornuis of andere apparaten die warmte afgeven) installeren en niet onder een kookplateau inbouwen.
Als zo'n apparaat niet onder een werkblad is gemonteerd, staat het niet stabiel (lees: kantelt naar voren als je een korf vol servies uitschuift).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 19:03:
[...]

[...]

Als zo'n apparaat niet onder een werkblad is gemonteerd, staat het niet stabiel (lees: kantelt naar voren als je een korf vol servies uitschuift).
Je krijgt hem er wel vast in met een beetje creativiteit. Dat stukje over "niet onder kookplaat" is een sterker argument. Dat wist ik niet.
Pagina: 1