Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)
Verwijderd
wat gaat er precies verkeerd ?
en wat nu aanmaken
Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)
Al sik dat wis was ik al een stuk verder. Maar ik krijg geen mailtje terug van mijn mail server. ik denk dat het mailtje tussen mijn mailserver en de server waarvan ik het verstuur blijft hangen en het naar een uur weer te proberen.Op maandag 27 augustus 2001 14:06 schreef RoeLz het volgende:
iets meer info mischien
wat gaat er precies verkeerd ?
maar dit staat er in me log file
------
Aug 27 13:34:03 McLaren sendmail[19874]: f7RBY3t19874: from=<root@McLaren.FormulaForce.net>, size=290, class=0, nrcpts=1, msgid=<Pine.LNX.4.33.0108271333530.19872-100000@McLaren.FormulaForce.net>, proto=ESMTP, relay=root@localhost
Aug 27 13:34:03 McLaren sendmail[19875]: f7RBY3t19874: to=<rbrand@McLaren.FormulaForce.net>, ctladdr=<root@McLaren.FormulaForce.net> (0/0), delay=00:00:00, xdelay=00:00:00, mailer=local, pri=30019, dsn=2.0.0, stat=Sent
Aug 27 13:37:34 McLaren sendmail[20198]: NOQUEUE: McLaren.FormulaForce.net [127.0.0.1] did not issue MAIL/EXPN/VRFY/ETRN during connection to MTA
--------
Ik hoop dat julli ehet nog snappen want ik niet meer...
Rembrand
Verwijderd
Jah, die sendmail.cw moet je ff aanmaken. Alle domeinen (ook subdomeinen geloof ik) waarvoor je mail wilt onvangen moet je er onderelkaar inzetten:Op maandag 27 augustus 2001 14:08 schreef Rembrand20 het volgende:
Ik heb geen sendmail.cw in me etc/mail dir staan.
en wat nu aanmaken
1
2
| formulaforce.net sub.formulaforce.net |
ik wirdt er helemaal gek van
formulaforce.net MX preference = 100, mail exchanger = mail.formulaforce.net
mail.formulaforce.net internet address = 213.46.45.212
klopt het dat je sendmail machine 213.46.45.212 is?
met een telnet kom ik en nl. niet bij... zit dus iets niet goed.
maar waarom
Aug 27 15:52:51 McLaren sendmail[1537]: f7RB2G016528: to=<root@formulaforce.net>, delay=02:50:35, xdelay=00:00:00, mailer=esmtp, pri=390285, relay=mail.formulaforce.net. [213.46.45.212], dsn=4.0.0, stat=Deferred: Connection refused by mail.formulaforce.net.
Wat kan er niet lopen waardoor ik deze melding krijg.
Rembrand
of doe eens ps -ax | grep sendmail en kijk eens of je dan een sendmail (awaiting connection) ziet staan.
sendmail: accepting connections
Rembrand
Heb je misschien een firewall draaien die port 25 dichthoudt voor de buitenwereld? Dat "connection deferred" duidt er nml op dat er geen verbinding gemaakt kan worden met je mailserver.
Wel een telnet sessie naar poort 25Op maandag 27 augustus 2001 16:09 schreef Rembrand20 het volgende:
Ip adres klopt en dat je er met telnet niet bij komt klopt omdat er geen telnet sever draait. Moet die wel draaien voor sendmail
poort 25 = Sendmail server
Dit krijg ik dus al ik naar poort 25 telnet naar jouw mailserver:
Connecting To mail.formulaforce.net...
Could not open a connection to host on port 25 : Connect failed
Trying 127.0.0.1...
Connected to McLaren.FormulaForce.net.
Escape character is '^]'.
220 McLaren.FormulaForce.net ESMTP Sendmail 8.11.2/8.11.2; Mon, 27 Aug 2001 16:33:09 +0200
Dit lijkt mij goed
Mijn ipchains staat als volgt
Chain input (policy ACCEPT):
Chain forward (policy DENY):
Chain output (policy ACCEPT):
Er is wel wat uit gehaald maar zo ziet hij er ongeveer uit.
Rehman
Verwijderd
Hij heeft gewoon chello... maar het is zeker iets om rekening mee te houden, je weet nooit.Op maandag 27 augustus 2001 17:31 schreef kia het volgende:
effe iets wat het misschien niet hoeft te zijn maar als je adsl bij planet heb kun je niet van buiten af mail ontvangen zonder de mailrelay van planet te gebruiken , planet heeft gewoon poort 25 dicht gegooid.
Hier in A'dam kan/mag dat wel.
met Debian was je met apt-get install postfix klaar geweest...:)
ach...in een volgend leven lach je er om!
sendmail.cw is dood en overleden. Dat ding heet in alle recente sendmail versies local-host-namesJah, die sendmail.cw moet je ff aanmaken. Alle domeinen (ook subdomeinen geloof ik) waarvoor je mail wilt onvangen moet je er onderelkaar inzetten:
code:
1 2 formulaforce.net sub.formulaforce.net
Aan zijn logs te zien is dit het probleem niet, anders klaagt ie wel iets in de trend van 'Mail loops back to me, MX problem ?'
Wat een bullshit.. Zijn probleem is niet dat de mailserver het niet doet, zijn probleem is dat de connecties van buitenaf niet aankomen. een apt-get postfix lost dus het probleem niet op.is geen echt fraaie oplossing voor je probleem, maar waarom gebruik je geen postfix? installeren / configgen is LANG zo moeilijk niet...
met Debian was je met apt-get install postfix klaar geweest...:)
Verwijderd
Je hebt gelijk over dat hij dan een andere foutmelding zou moeten geven, maar in alle sendmail versies werkt sendmail.cw wegens backward compatibility reasons nogOp maandag 27 augustus 2001 19:17 schreef igmar het volgende:
[..]
sendmail.cw is dood en overleden. Dat ding heet in alle recente sendmail versies local-host-names
Aan zijn logs te zien is dit het probleem niet, anders klaagt ie wel iets in de trend van 'Mail loops back to me, MX problem ?'
Dus niet dood, hoogstens "obsolete"
Niet in deze versie.. De lokatie van dat ding staat in /etc/sendmail.cf of /etc/mail/sendmail.cf. Obsolete is het zeker ja, ik noem het 'op sterven na dood'Je hebt gelijk over dat hij dan een andere foutmelding zou moeten geven, maar in alle sendmail versies werkt sendmail.cw wegens backward compatibility reasons nog
Dus niet dood, hoogstens "obsolete"
Maareh genoeg offtopic, voor de topicstarter, hier een stukje rechtstreeks uit de Sendmail FAQ:
5.3.3 -- Why can't I receive mail with Red Hat 7.1?
Date: May 3, 2001
Updated: June 11, 2001
Red Hat changed the way that sendmail is run. They decided that most people need a client-only version of sendmail. So it is listening only on the localhost interface. Check the RH documentation on how to change that:
Make sure that you have installed the "sendmail-cf" package on your system -- it should be on your install media.
Then check the file "sendmail.mc" (probably in "/etc/mail"). Look for the string "DAEMON_OPTIONS" and for the comment lines near that string.
Also note that Red Hat 7.1 builds sendmail with tcpwrapper support, and provides a hosts.deny file that rejects all external mail. The sendmail:ALL addition to hosts.allow fixes this.
RedHat heeft standaard in zich dat hij alleenmaar mail locaal kan en wil versturen. dus dat moet je veranderen in je eigen ip en dan werkt het wel
Ik heb inderdaad ongelijk, ik had niet goed gelezen.Op maandag 27 augustus 2001 19:20 schreef igmar het volgende:
Wat een bullshit.. Zijn probleem is niet dat de mailserver het niet doet, zijn probleem is dat de connecties van buitenaf niet aankomen. een apt-get postfix lost dus het probleem niet op.
Maar feit blijft, dat _ALS_ hij met apt kon werken, hij Debian had gebruikt, waarmee het probleem in eerste instantie niet eens aan de orde was geweest
ach...in een volgend leven lach je er om!
Uhm, dat is precies wat ik gisteravond ook al poste...Op dinsdag 28 augustus 2001 10:11 schreef Rembrand20 het volgende:
Ik wil jullie allemaal eventjes bedanken. want het werkt.
RedHat heeft standaard in zich dat hij alleenmaar mail locaal kan en wil versturen. dus dat moet je veranderen in je eigen ip en dan werkt het welBedankt allemaal
wat bedoel je, waar moet je je eigen IP invullen. Ik loop al de heledag te k*tten met dit probleem.Op dinsdag 28 augustus 2001 10:11 schreef Rembrand20 het volgende:
Ik wil jullie allemaal eventjes bedanken. want het werkt.
RedHat heeft standaard in zich dat hij alleenmaar mail locaal kan en wil versturen. dus dat moet je veranderen in je eigen ip en dan werkt het welBedankt allemaal
Ik kan alleen mail wegsturen, ontvangen kan ik alleen van lokale gebruikers, niet van het internet
in mijn access.db staat allemaal vaag gedoe btw, klopt dit wel?
please help me[root@stealthnet /root]# cd /etc
[root@stealthnet /etc]# cd mail
[root@stealthnet mail]# vi access.db
^@77ee12^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@a^U^F^@^G^@^@^@^@^P^@^@^@^H^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^
@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@þë^E^@^A^C^@^@~Ph~Q;ß^D^@^@^@^@^@^@^A^@^@^@^A^@^@^@
^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@Ñ~Mh^^A^@^@^@^A^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^
@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^
@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^
/dev/null