sinds enkele weken gebruik ik nu mac osx, waar dit voorheen alleen Windows en verschillende linux distributies waren.
1 ding wat ik zelf als groot probleem ervaar op MACos is dat mijn nas verschillende shares bevat en het aankoppelen gaat goed maar als ik van een share een bestand kopieer of verplaats naar een andere share op dezelfde server dan gaat hij eerst alles zelf downloaden en uploaden (wifi)
het verplaatsen op dezelfde share gaat wel goed
Dit terwijl windows en linux de bestanden rechtstreeks op de server kopiëren en verplaatsen en je alleen de voortgang laten zien zonder zelf eerst alles te downloaden en uploaden
(eigenlijk een soort fxp, site to site transfer)
ik heb zowel Finder als Commander One geprobeerd.
wie o wie weet een oplossing
1 ding wat ik zelf als groot probleem ervaar op MACos is dat mijn nas verschillende shares bevat en het aankoppelen gaat goed maar als ik van een share een bestand kopieer of verplaats naar een andere share op dezelfde server dan gaat hij eerst alles zelf downloaden en uploaden (wifi)
het verplaatsen op dezelfde share gaat wel goed
Dit terwijl windows en linux de bestanden rechtstreeks op de server kopiëren en verplaatsen en je alleen de voortgang laten zien zonder zelf eerst alles te downloaden en uploaden
(eigenlijk een soort fxp, site to site transfer)
ik heb zowel Finder als Commander One geprobeerd.
wie o wie weet een oplossing