bestanden kopiëren en verplaatsen tussen 2 netwerkmappen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catserv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:43
sinds enkele weken gebruik ik nu mac osx, waar dit voorheen alleen Windows en verschillende linux distributies waren.

1 ding wat ik zelf als groot probleem ervaar op MACos is dat mijn nas verschillende shares bevat en het aankoppelen gaat goed maar als ik van een share een bestand kopieer of verplaats naar een andere share op dezelfde server dan gaat hij eerst alles zelf downloaden en uploaden (wifi)

het verplaatsen op dezelfde share gaat wel goed

Dit terwijl windows en linux de bestanden rechtstreeks op de server kopiëren en verplaatsen en je alleen de voortgang laten zien zonder zelf eerst alles te downloaden en uploaden

(eigenlijk een soort fxp, site to site transfer)

ik heb zowel Finder als Commander One geprobeerd.

wie o wie weet een oplossing

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Welke Mac? Welke versie van macOS? Welke NAS? Hoe verbindt je met de NAS (SMB? AFP? NFS?)?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catserv
uuhm dit is niet een probleem dat ik alleen heb dit is een algemene tekortkoming er zijn mogelijkheden om op de nas zelf bestanden te verplaatsen maar dat is niet het probleem bij de bron aanpakken.

in de huidige situatie macbook air m2
MACos Monterey 12.5.1
Qnap TS354 maar geld voor alle netwerkmappen op alle servers unix, linux windows

getest protocol smb, afs en nfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catserv
ik snap dat mensen proberen simpel te denken van probeer even dit maar zo simpel ligt het niet.

koppel 2 schijven aan van dezelfde netwerkserver en kopieer een bestand van de ene naar de andere en je zult zien dat hij eerst het bestand binnenhaalt en verstuurd ipv gelijk op de server te verplaatsen

op de qnap kan je ook netwerkmappen samenvoegen maar hij koppelt in macos ze dan ook aan als 2 individuele

misschien werkt het met symbolic links wel maar mijn workstation is linux dus dan heb ik dit probeem niet

[ Voor 26% gewijzigd door catserv op 20-08-2022 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-05 17:57
Ik dacht dat verplaatsen een speciaal ‘move’ commando stuurde naar de SMB server, mits het binnen dezelfde share is. Kopiëren gaat waarschijnlijk wel via de client, ook op Windows, maar dat weet ik niet zeker.

Het kan zijn dat MacOS het move-commando niet kent van SMB. Of dat je kopieert ipv verplaatst. Zou ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catserv
binnen dezelfde share werkt dit idd maar daar ging mijn vraag niet over :)
wel binnen dezelfde server

op andere besturingssystemen werkt het naar alle shares

dus in mijn situatie een bestand kopiëren/verplaatsen in een submap op de share Nzb naar een submap op de share Data
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2E40ZOFtc_vcsa1g_loDvN6sUuk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IMtU4U1YWEKCEZP00P2JPkjl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 71% gewijzigd door catserv op 20-08-2022 20:22 ]

Pagina: 1