Ik ben net verhuisd en heb een internet/tv pakket van Ziggo afgesloten. Gister kreeg ik het pakket binnen. Ik ben meteen gaan proberen alles aan de sluiten, blijkt het dat ik een ingewikkelde hoofdaansluiting heb waarvoor er een monteur moet komen. Deze monteur kan pas over een week komen….. Ik heb zo’n hoofdaansluiting kastje van UPC die rechthoekig gevormd is, aan de bovenkant schuin afloopt en onderaan een coax aansluiting heeft. Ik ben zelf even gaan kijken, maar deze hoofdaansluiting heeft alleen een punt-coax-aansluiting terwijl er deze ook aan mijn modem moet. De coaxkabel past dus niet in mijn hoofdaansluiting. Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Wat is precies het probleem ? Als het goed is heb je een RF splitter voor naar je modem en naar je settopbox.
Edit: blijkbaar tegenwoordig niet meer.
Edit: blijkbaar tegenwoordig niet meer.
[ Voor 16% gewijzigd door DukeBox op 20-08-2022 14:23 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
De splitter past er ook niet in. Aan de onderkant van de hoofdaansluiting zit een coax-aansluiting waar een pinnetje in moet.DukeBox schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 13:44:
Wat is precies het probleem ? Als het goed is heb je een RF splitter voor naar je modem en naar je settopbox.
Ah, zojuist ff de installatie handleiding gedownload, blijkbaar zit de RF splitter niet meer in het pakket en moet je een monteur bellen 
Meeste bouwmarkten hebben die wel liggen, ik weet niet wat er allemaal in het pakket zit maar mogelijk heb je daarnaast nog een RF maar RF kabel nodig.
Meeste bouwmarkten hebben die wel liggen, ik weet niet wat er allemaal in het pakket zit maar mogelijk heb je daarnaast nog een RF maar RF kabel nodig.
[ Voor 35% gewijzigd door DukeBox op 20-08-2022 13:50 ]
Als het goed is heb je van Ziggo een doos ontvangen met een complete verzameling kabels en splitters die je nodig hebt om de boel aan te sluiten.Ruben Kaandorp schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 13:45:
[...]
De splitter past er ook niet in. Aan de onderkant van de hoofdaansluiting zit een coax-aansluiting waar een pinnetje in moet.
UPC AOP > coaxkabel met f-connector > splitter > coaxkabel > modem.
Tenzij je alleen gebruik maakt van internet dan zou het zelfs kunnen door de coaxkabel rechtstreeks op het AOP aan te sluiten.
[ Voor 0% gewijzigd door Remi op 20-08-2022 13:51 . Reden: Blijkbaar krijg je geen splitter meer in het pakket dus dan kan je vrij weinig. ]
Alle aansluitingen die niet in de handleiding voor komen worden niet meer ondersteund, vandaar een monteur om de hoofdaansluiting te vervangen.DukeBox schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 13:47:
Ah, zojuist ff de installatie handleiding gedownload, blijkbaar zit de RF splitter niet meer in het pakket en moet je een monteur bellen
In 2014 werd UPC gefuseerd met Ziggo, en toen was die VQ601R al aan de oude kant.
[ Voor 10% gewijzigd door jadjong op 20-08-2022 13:53 ]
Wat is/komt daar dan voor in de plaats ? Heb overigens ook zo'n ding (zover ik begrijp alleen om galvanisch te scheiden) met meteen daarachter een RF splitter, een kant naar modem en andere kant naar mijn hirschman versterker.jadjong schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 13:50:
In 2014 werd UPC gefuseerd met Ziggo, en toen was die VQ601R al aan de oude kant.
Die laatste is denk ik niet eens meer nodig, zal het weer eens met een RF splitter proberen.
B.t.w, ben bekent met de fusering/overname/naamsverandering
[ Voor 16% gewijzigd door DukeBox op 20-08-2022 14:43 ]
Daar hoeft geen monteur voor te komen. Daarvoor moet je zelf even naar de bouwmarkt gaan. Op zoek naar een F-connector met schroefdraad. Die draai je op een coaxkabel waarna je de kern van de coax in je AOP kunt doen en verder kunt met de betreffende kabel. Connector kost je de kop nog niet, speciaal gereedschap heb je niet nodig, tenzij je een exemplaar koopt die je vast moet krimpen (persen).
Niks bijzonders aan, paar minuten gepiept. Je moet alleen even goed kijken naar het strippen van je coaxkabel. Hier staan genoeg instructiefilmpjes.
Niks bijzonders aan, paar minuten gepiept. Je moet alleen even goed kijken naar het strippen van je coaxkabel. Hier staan genoeg instructiefilmpjes.
Pagina: 1