Goedendag medeklussers,
Na een boel vergelijkbare verhalen te hebben gelezen (gedeelde smart) gooi ik mijn jankverhaal in de groep.
Nieuwe tegelvloer (100,-), nieuwe douchecabine met bak (400,-).
Bij gebruik loopt een beetje water links en rechts naar buiten.
Deels blijkt het frame aan de grens van rails en staande balk niet waterdicht (designfout?), dus gekit, incl. binnenkant.
Duidelijke verbetering maar nog steeds links een beetje water (duim tot handpalm hoeveelheid).
Buitenkant ook gekit, weinig verbetering.
Zie ik in de kitlijn tussen douchebak en muur een gaatje.
Eerste gedachte (na lezen verhalen over dubbel kitten binnen en buiten): misschien loopt toch nog wat aan de binnenkant van het frame naar beneden door het gaatje, en moet ik misschien overnieuw kitten (en dan de rand alleen van buiten)
Ik wandel even door mijn herinnering aan de voorafgaande situatie:
Douchevloer is aan het lekken: water komt bij de buurman door de muurrand van het doucheplafond.
Meteen gestopt met gebruik van de douche.
Klusser gevonden, op zijn advies de cabine en douchebak verwijderd. Hij zou hertegelen en een nieuwe cabine plaatsen.
Zijn werkzaamheden:
Bij het verwijderen van de tegels blijkt de ondervloer verzadigd. Hout eronder is deels ook nat.
Natte delen verwijderd en vervangen door multiplex met webi erop.
Vloer hertegeld.
Douchebak vermoedelijk eerst geplaatst en boven en van voor gekit.
Daarna vloer aan muur gekit (dus niet onder de douchebak!).
Douchecabine geplaatst en alleen tussen het frame en de douchebak minimaal gekit.
Als het waar is dat hij niet de muur onder de bak heeft gekit is dat toch een fout van jewelste?
Bak heeft geen afdekplaat dus om dit zeker te weten zou ik een gaatje kunnen frasen en met een inspectiecamera kijken.
Wat denken de experts?
Na een boel vergelijkbare verhalen te hebben gelezen (gedeelde smart) gooi ik mijn jankverhaal in de groep.
Nieuwe tegelvloer (100,-), nieuwe douchecabine met bak (400,-).
Bij gebruik loopt een beetje water links en rechts naar buiten.
Deels blijkt het frame aan de grens van rails en staande balk niet waterdicht (designfout?), dus gekit, incl. binnenkant.
Duidelijke verbetering maar nog steeds links een beetje water (duim tot handpalm hoeveelheid).
Buitenkant ook gekit, weinig verbetering.
Zie ik in de kitlijn tussen douchebak en muur een gaatje.
Eerste gedachte (na lezen verhalen over dubbel kitten binnen en buiten): misschien loopt toch nog wat aan de binnenkant van het frame naar beneden door het gaatje, en moet ik misschien overnieuw kitten (en dan de rand alleen van buiten)

Ik wandel even door mijn herinnering aan de voorafgaande situatie:
Douchevloer is aan het lekken: water komt bij de buurman door de muurrand van het doucheplafond.
Meteen gestopt met gebruik van de douche.
Klusser gevonden, op zijn advies de cabine en douchebak verwijderd. Hij zou hertegelen en een nieuwe cabine plaatsen.
Zijn werkzaamheden:
Bij het verwijderen van de tegels blijkt de ondervloer verzadigd. Hout eronder is deels ook nat.
Natte delen verwijderd en vervangen door multiplex met webi erop.
Vloer hertegeld.
Douchebak vermoedelijk eerst geplaatst en boven en van voor gekit.
Daarna vloer aan muur gekit (dus niet onder de douchebak!).
Douchecabine geplaatst en alleen tussen het frame en de douchebak minimaal gekit.
Als het waar is dat hij niet de muur onder de bak heeft gekit is dat toch een fout van jewelste?
Bak heeft geen afdekplaat dus om dit zeker te weten zou ik een gaatje kunnen frasen en met een inspectiecamera kijken.
Wat denken de experts?