Ik heb nu al een week problemen met mijn thuisnetwerkje. Het probleem is alsvolgt:
Ooit was er
een werkend netwerk met een router (FreeSCO) en drie computers die daarvan gebruik maakten. Als liep als een zonnetje
. Niks geen problemen dus.
Op zekere dag crashte de router
Deed niks meer. Na alles in en uit elkaar gehaald te hebben en goed schoongemaakt starte de router weer op
, de FreeSCO-diskette bleek echter ook kapot. Na daar een nieuwe van gemaakt te hebben werkte alles weer als een zonnetje. Dacht ik.
2 van de drie computers kunnen nl. weer perfect internetten. De derde computer echter heeft echter enorme problemen. Hij kan de router niet pingen of met zeer hoge packetloss maar kan de andere PC's wel pingen (maar ook met wisselende prestaties).
Omdat ik dacht dat dit misschien aan het netwerkkaartje in de PC zou liggen (gezien het aantal scheldkanonades op Realtek leek met dat niet geheel onlogisch) heb ik daar een nieuwe voor gekocht; zelfde problemen. Later nog 'ns een kaartje opgeduikeld: idem.
Aan de bekabeling kan het volgens mij niet liggen, het is coax en de andere 2 PC werken dus als een zonnetje. Ook heb ik Windows opnieuw geinstalleerd; de netwerkkaartjes worden (alledrie) netjes herkend als Realtek 8029(AS) en er worden geen foutmeldingen gegeven. De kaartjes in andere slots steken helpt ook niks, zo ook niet het veranderen (in de bios) van het IRQ-adres.
Iemand enig idee? Geen internet is namelijk slecht voor m'n humeur
Ooit was er
Op zekere dag crashte de router
2 van de drie computers kunnen nl. weer perfect internetten. De derde computer echter heeft echter enorme problemen. Hij kan de router niet pingen of met zeer hoge packetloss maar kan de andere PC's wel pingen (maar ook met wisselende prestaties).
Omdat ik dacht dat dit misschien aan het netwerkkaartje in de PC zou liggen (gezien het aantal scheldkanonades op Realtek leek met dat niet geheel onlogisch) heb ik daar een nieuwe voor gekocht; zelfde problemen. Later nog 'ns een kaartje opgeduikeld: idem.
Iemand enig idee? Geen internet is namelijk slecht voor m'n humeur