Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-03-2024
Mijn vraag
Ik heb een gloednieuwe google chromecast tv zo'n witte met afstandsbediening! Werkt perfect!

Nu ben ik op vakantie en wil ik hem graag gebruiken (in de eu) alleen als ik de ziggo go app start geeft hij aan dat het ipadres niet goed is en ik in mijn thuis netwerk moet zijn!
Ik gebruik een hotspot vanaf mij mobiel met Franse simkaart! Snap niet waarom dat niet werkt want op mijn mobiel zelf werkt het wel.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Google Chromecast tv

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Vpn geprobeerd maar krijg dat ook niet voor elkaar, ziggo schijnt dat te blokkeren

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:44
De Android app werkt alleen op het netwerk van Ziggo zelf.
Wat je wel zou kunnen doen is je laptop/pc/mobiel de Ziggo go app openen en streamen naar de Chromecast

Zie ook: nieuws: Ziggo GO Android TV- en Fire TV-app zijn niet meer buitenshuis te geb...

[ Voor 48% gewijzigd door Dracoz op 20-08-2022 12:08 ]

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
Dracoz schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 12:06:
De Android app werkt alleen op het netwerk van Ziggo zelf.
Wat je wel zou kunnen doen is je laptop/pc/mobiel de Ziggo go app openen en streamen naar de Chromecast

Zie ook: nieuws: Ziggo GO Android TV- en Fire TV-app zijn niet meer buitenshuis te geb...
Oh oké thanks dacht als je moet streamen heb je nog een verbinding extra die kan lijden tot storingen!
Hoe kan het dat die app alleen binnenshuis gebruikt kan worden en op je mobiel wel buitenshuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

KJTDominicus schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 12:39:
Oh oké thanks dacht als je moet streamen heb je nog een verbinding extra die kan lijden tot storingen!
Hoe kan het dat die app alleen binnenshuis gebruikt kan worden en op je mobiel wel buitenshuis?
Het zijn 2 verschillende apps.

- één speciaal bedoeld voor in de thuissituatie, specifiek voor Android/Google/Apple TV apparaten, vandaar de beperking door een verplichte Ziggo internetverbinding.
- één bedoeld voor de mobiele omgeving, zonder een verplichting voor een Ziggo internetverbinding.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
Ahaa en het is niet mogelijk die app te installeren op de nieuwste chromecast? Of op een andere manier espn te kunnen streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zoals eerder al aangegeven is streamen vanaf een mobiel naar de ChromeCast met Google TV de meest voor de hand liggende optie.

Een wat meer omslachtige wijze is het gebruik van Kodi en daarop de anon IPTV repository te installeren. Ziggo gedoogd het gebruik daarvan (schreven ze me toen ik het ze vroeg via persoonlijk bericht).

Zegt Kodi je niets of weinig dan zou ik daar niet aan beginnen omdat enige basiskennis daarvan een vereiste is.

Een ander alternatief zou een kortstondig abonnement bij Canal Digitaal zijn, zij hebben ESPN binnen het Android TV pakket.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
Oké thanks, kodi is idd beetje omslachtig voor 1 voetbalwedstrijdje haha.
Enige voordeel van Canal digitaal is dus dat ik dat kan draaien op Android tv
Pagina: 1