Wij hebben nu een redelijk goed geïsoleerd rijtjes huis uit 2012. Maar ik wil gezien de gasprijzen toch eens kijken of ik nog wat extra's kan besparen op het glas door een extra plexiglas voorzetraam voor ons woonkamer kozijn te plaatsen.
Het raam is 220x190 incl. kozijn met HR++ glas.
Plexiglas bestellen en dit er voor plaatsen zou ongeveer €225,- worden.
Hoeveel warmte/gas zou deze extra laag stilstaande lucht mij besparen komende winter?
Mijn bouwfysica colleges liggen alweer 20 jaar achter mij. Iemand anders die hier een schatting van zou kunnen maken?
Wij stoken binnen van 18:00 tot 22:30 vaak tot 20.5 graden. Daar buiten staat de thermostaat op 18.5. Dan voornamelijk ook alleen de woonkamer.
Ik weet dat er meer factoren aan zitten, iemand met een beetje gevoel voor zaken welke zo kan zeggen of dit een verschil zou kunnen maken?
Het raam is 220x190 incl. kozijn met HR++ glas.
Plexiglas bestellen en dit er voor plaatsen zou ongeveer €225,- worden.
Hoeveel warmte/gas zou deze extra laag stilstaande lucht mij besparen komende winter?
Mijn bouwfysica colleges liggen alweer 20 jaar achter mij. Iemand anders die hier een schatting van zou kunnen maken?
Wij stoken binnen van 18:00 tot 22:30 vaak tot 20.5 graden. Daar buiten staat de thermostaat op 18.5. Dan voornamelijk ook alleen de woonkamer.
Ik weet dat er meer factoren aan zitten, iemand met een beetje gevoel voor zaken welke zo kan zeggen of dit een verschil zou kunnen maken?