Versterker voor kantoorruimte mono

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy_99
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-11-2024
Mijn vraag:
Dag Tweakers! Ik zit met een kantoorgebouw waar de 20-30 jaar oude versterker voor de boxen versleten is. Nu heb ik deze tijdelijk vervangen door mijn eigen versterker van thuis, maar deze is stereo. Hierdoor zijn er 2 speakers die enkel links kanaal doen en 2 die enkel rechts doen.
Nu zoek ik een zo goedkoop mogelijke manier om deze 4 dezelfde muziek te laten spelen zonder half de band te verliezen. Zal sowieso een nieuwe versterker moeten komen, want die van mij heb ik natuurlijk liefst terug.

Relevante software en hardware die ik gebruik
4 speakers in verschillende ruimtes
Kapotte versterker: Monacor PA-940 240W

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Eigen versterker Pioneer SX-302 levert meer dan genoeg power, maar stereo.

Alvast bedankt aan de beste tech-community van de lage landen!

Beste antwoord (via thommy_99 op 20-08-2022 12:50)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die monacor lijkt (ook) een 100v versterker te zijn? Zou even dubbelchecken of dat nodig is.
Meer informatie onder de specs hier: https://www.bax-shop.nl/1...940-mono-mixer-versterker

Verder moet je bij Bax prima kunnen slagen voor een mono mixer / versterker. Vraag is wat je budget is denk ik.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die monacor lijkt (ook) een 100v versterker te zijn? Zou even dubbelchecken of dat nodig is.
Meer informatie onder de specs hier: https://www.bax-shop.nl/1...940-mono-mixer-versterker

Verder moet je bij Bax prima kunnen slagen voor een mono mixer / versterker. Vraag is wat je budget is denk ik.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Wat bedoel je met dat de versterker versleten is?

Zo nu en dan verschijnen oude 100V-versterkers op Marktplaats en audiogerelateerde fora voor een paar tientjes. Ik denk dat dat de netste oplossing is.

[ Voor 61% gewijzigd door TBTL op 20-08-2022 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@thommy_99 Aankoopadvies doen we in CEK; je topic is daarheen verplaatst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Beetje out of the box, maar is het misschien een optie om vier Sonos one net te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy_99
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-11-2024
Ben er dus achter gekomen wat 100v speakers zijn en daar zitten ze in de oude versterker inderdaad in. Dan zal ik een soortgelijke versterker kopen om deze mee te vervangen. Iedereen bedankt voor de input en mij weer eens iets bij te leren!
Pagina: 1