Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:46
Ik kreeg gisteren van de winkel waar ik begin juni een Canon R7 body besteld had de melding dat deze binnen was en op me ligt te wachten. Ik ben van plan om deze camera i.c.m. met mijn EF-S 18-135mm nanoUSM versie) en EF-S 10-18 te gebruiken.

De winkel is bereid voor mijn huidige Canon 70D met EF-S 18-55mm STM kit lens een inruil prijs te bieden. Aangezien ik ook de aanschaf van de Canon RF 100-400mm f/5.6-8.0 IS USM overweeg twijfel ik of ik nu al mijn EF-S 55-250 STM telelens aan de inruil moet toevoegen, samen met wat andere 58mm filters teneinde een betere inruil prijs te krijgen voor het geheel.

Mijn inruil kit zal dan bestaan uit:
  • Canon 70D incl. strap en oplader
  • Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS STM
  • Canon EF-S 55-250 f/4.0-5.6 IS STM
  • Canon 500D Close Up lens 58mm
  • B&W MRC circulair polarisatie filter 58mm
  • Tiffen UV Haze filter 58mm
  • Originele dozen voor 70D kit en telelens alsmede aankoop bonnen
Ik ben altijd voorzichtig geweest, de 70D body en lenzen bevatten behoudens wat lichte gebruikssporen geen krasjes of andere beschadigingen.

De hamvraag is nu wat de inruilprijs voor het hier hierboven vermelde lijstje ongeveer zou zijn? Als ik zo afga op de prijzen die ik op Marktplaats zie zou ik er denk ik zo'n EUR 600,- aan inruil voor moeten kunnen krijgen, of is dit niet realistisch?

Of kan ik dit beter in zijn geheel op Marktplaats zetten? Ik ben bereid een wat lagere inruil prijs te accepteren, maar het moet natuurlijk niet te gek worden.

P.s. Indien dit soort posts hier niet gewenst zijn verwijder het dan maar of gooi het topic dicht. Excuses alvast :)

[ Voor 4% gewijzigd door The_Big_Easy op 20-08-2022 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:43

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Canon 70D incl. strap en oplader
250 euro
Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS STM
max 25 euro, elke winkel heeft er wel 10 van als occassion die ze amper slijten
Canon EF-S 55-250 f/4.0-5.6 IS STM
100 euro

Canon 500D Close Up lens 58mm
B&W MRC circulair polarisatie filter 58mm
Tiffen UV Haze filter 58mm
Originele dozen voor 70D kit en telelens alsmede aankoop bonnen
alles bij elkaar voor de moeite en om jouw gevoelens niet te krenken, 25 euro...maar eigenlijk hebben al die winkel letterlijk een grote bak vol staan achterin met UV/pola etc filters die ze van lenzen halen die ze inruilen....en zelden verkopen ze het....mijn lokale winkel heeft 20+ kilo aan UV filters....en ja hij rekent in kilo's ipv aantallen :P

Alles in de buurt van 400 euro zou ik zeker accepteren. Want de vraagprijs op marktplaats is ook niet gelijk aan waar je het voor verkoopt en je hebt niet bepaald een setje waar mensen nu nog warm voor lopen. Het is niet stuk, maar het is ook niet courant..mensen willen nieuwere, betere, mirrorless, beter filmen, compacter, 4k...etc etc etc....je verkoopt spullen waar meer aanbod dan vraag voor is.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
In mijn ervaring zullen de grotere ketens vaak niet dezelfde prijzen geven voor inruil als de tweedehands markt.

Mogelijk kunnen ze nog iets doen met korting op de nieuwe aanschaf.

Het is ook een beetje een keuze tussen het werk dat je krijgt met het zelf verkopen van je oude apparatuur en het gemak van alles in één keer inruilen.