Multi Room Receiver gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosj
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 07-10-2024
Hi,

Binnenkort verhuizen wij naar een (voor ons) nieuw huis.

Op dit moment is er een 5.1 systeem in de woonkamer en 4 (of 6) plafondspeakers verspreidt doorheen de woning.

Alles van luidsprekers blijft hangen/staan maar de huidige eigenaar neemt wel zijn versterker en multiroom mee.

Nu is mijn vraag hoe ik dit het best allemaal koppel?

Ik stream enkel muziek (meestal via Spotify) en ik wil dat de televisie aangesloten is op het 5.1 systeem. Verder wil ik de zones apart kunnen aansturen via een goeie app.

Ik heb al gekeken om alles te vervangen door Sonos speakers (Arc, 2 One's (2.1 ipv 5.1 dan) en 4 of 6 plafondspeakers) maar dan kwam ik al boven de 3000euro uit en da's nu op dit moment iets teveel van het goede voor de vrouw des huizes :-).

Wie o wie kan me helpen? Ik ben geen audiofiel maar heb wel een oor voor goeie muziek :-).

Mochten er vragen zijn, shoot!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:59
Wat je eigenlijk nodig hebt is een receiver met een tweede zone. De 5.1 set sluit je op de receiver aan (als zone 1), welke met HDMI ARC verbonden wordt met je televisie.

De plafond luidsprekers sluit je aan op de tweede zone op de receiver. Je kunt nu muziek uitsturen naar beide zones, of afzonderlijk.

Kijk hiervoor bijvoorbeeld eens naar de Denon AVR of AVC serie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:37

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik neem aan dat de kabels allen op een centrale locatie uitkomen?

Persoonlijk zou ik een Yamaha receiver nemen (met musiccast), de app MusicCast app is een stuk stabieler en gebruiksvriendelijker dan dat van de concurrenten.

Naast de 'normale' lijn hebben ze ook de 'aventage', die in theorie mooier geluid geeft; maar die zijn dan ook weer duurder.

Maar je wil een 5.1 main zone en 2x 2 of 1x 4 slave zones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosj
Accretion schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 23:32:
Ik neem aan dat de kabels allen op een centrale locatie uitkomen?

Persoonlijk zou ik een Yamaha receiver nemen (met musiccast), de app MusicCast app is een stuk stabieler en gebruiksvriendelijker dan dat van de concurrenten.

Naast de 'normale' lijn hebben ze ook de 'aventage', die in theorie mooier geluid geeft; maar die zijn dan ook weer duurder.

Maar je wil een 5.1 main zone en 2x 2 of 1x 4 slave zones?
Inderdaad, de kabels komen allemaal uit in de woonkamer.

Heb ik naast de receiver ook nog een extra versterker nodig?

Ik wil eigenlijk 3 zone's, woonkamer (5.1), keuken en badkamer. Eventueel later nog een extra zone.

Of kies ik best voor de Sonos oplossing hiervoor?

Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:02

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Je hoeft zo als ik het lees toch alleen de receiver te vervangen. Je kan het later uitbreiden als je wilt.

De receiver is het hart van je systeem daar zou ik gelijk iets goed voor kopen.

Onderstaande heeft 3 zones. Ja hij is niet goedkoop maar Marantz is dan ook een premium merk.

Hij heeft ook arc, 8k, Heos en noem maar op dus je kan hier ook heel lang mee doen.

pricewatch: Marantz SR7015 Zwart

[ Voor 9% gewijzigd door TheDudez op 20-08-2022 07:14 ]

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosj
TheDudez schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 07:10:
Je hoeft zo als ik het lees toch alleen de receiver te vervangen. Je kan het later uitbreiden als je wilt.

De receiver is het hart van je systeem daar zou ik gelijk iets goed voor kopen.

Onderstaande heeft 3 zones. Ja hij is niet goedkoop maar Marantz is dan ook een premium merk.

Hij heeft ook arc, 8k, Heos en noem maar op dus je kan hier ook heel lang mee doen.

pricewatch: Marantz SR7015 Zwart
En met die Marantz SR7015 zou ik dan niet nog een aparte versterker nodig hebben?

Indien ik met de SR7015 deze enkel dien te koppelen aan de luidsprekers en het feest kan beginnen valt dit op zich nog redelijk mee.

Indien ik hierbij nog extra zaken dien te plaatsen zou dit wel eens te duur uitkomen.

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Swoosj schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 11:11:
[...]

En met die Marantz SR7015 zou ik dan niet nog een aparte versterker nodig hebben?

Indien ik met de SR7015 deze enkel dien te koppelen aan de luidsprekers en het feest kan beginnen valt dit op zich nog redelijk mee.

Indien ik hierbij nog extra zaken dien te plaatsen zou dit wel eens te duur uitkomen.

Gr
Ja maar lees dit wel even goed https://manuals.marantz.com/SR7015/EU/NL/SEHFSYwiarbykp.php

Toewijsmodus: 5.1ch + ZONE2/3
Toewijsmodus: 7.1ch + ZONE2/3-MONO

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Swoosj
Aankoopadvies doen we in CEK; je topic is daarheen verplaatst.

Tevens een andere dag topictitel want “ Wat te doen?” zegt natuurlijk niemand iets zonder het topic te openen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38
Misschien heb je het al gedaan, maar mij lijkt het ook handig om aan de vorige bewoner te vragen wat voor receiver / installatie hij / zij had staan om de boel aan te sturen. Wellicht is het een optie om dezelfde (of nieuwere versie daarvan) aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 13:57
Wanneer je voor een receiver gaat met meerdere zones bedenk dan eerst goed welke audiobronnen je naar zone2 en zone3 wil sturen. Niet alle receivers sturen alle (digitale) bronnen naar alle zones.

Het meest flexibele ben je waarschijnlijk met een sonos amp per ruimte waar plafondspeakers in hangen. De hiudige sonos amp is een vrij dure met o.a. hdmi arc die je niet voor alle ruimtes zal kunnen gebruiken. Er staan meestal genoeg sonos amps (ouder model) op marktplaats.

Duurdere optie is bijvoorbeeld een yamaha receiver voor de woonkamer en een
Yamaha XDA-AMP5400RK voor de plafondspeakers. Met yamaha musiccast kun je dan alles overal naartoe sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Fabian schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 13:50:
Duurdere optie is bijvoorbeeld een yamaha receiver voor de woonkamer en een
Yamaha XDA-AMP5400RK voor de plafondspeakers. Met yamaha musiccast kun je dan alles overal naartoe sturen.
Heb zelf sinds een jaartje een 5.1 receiver van Yamaha in de woonkamer staan. Fijn ding, erg prettig geluid en daarnaast ook nog best betaalbaar. Zelf geen audiofiel maar hoor wel verschil tussen een basis en premium zeg maar…

Maak daarnaast ook draadloos (WiFi) gebruik van MusicCast in diverse ruimtes. Erg handig om die vanuit de app te kunnen aansturen maar ook flexibel aan elkaar te kunnen koppelen zodat je muziek in de verschillende ruimtes synchroon loopt. MusicCast werkt feilloos, mits je een stabiel WiFi netwerk hebt.

MusicCast 20 speakers zijn helaas wel erg lastig verkrijgbaar voor een normale prijs. Soms staan ze op Marktplaats, anders wordt het geduld hebben want ze hebben bij Yamaha enorme backorders op dit type vanwege chiptekorten begreep ik van de dealers…

[ Voor 33% gewijzigd door Plucky op 21-08-2022 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wat @TheDudez zegt, want onderstaande komt vast niet door de WAF heen.
https://www.hifiklubben.n...avca110gs_20220709170036/

Anders is er ook de:
Denon AVC-X3700 (2 multiroom zones)
Denon AVC-X4700 (3 multiroom zones)

[ Voor 25% gewijzigd door DJMaze op 22-08-2022 13:53 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

Als de keuze op deze zou vallen dan haal je beter de AVC-8500 van Denon. Kleur is iets anders en intern is er wat verschil maar dat is het prijsverschil niet waard. Of je moet heel erg veel waarde hechten aan limited editions. Waarbij je met deze AVC-110 ook nog eens grote kans hebt HDMI 2.1 issues te hebben. Deze issues zijn na bepaalde serienummers/batches (xxxxxxx70000 en hoger) verholpen waardoor je geen SPK618 HDMI-adapteroplossing meer nodig hebt. Zit je dan met je dure limited edition met een extern kastje omdat HDMI 2.1 niet lekker werkt :X

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
@FeaR natuurlijk, dat staat ook "een soort van" in de tekst op die pagina.

Jouw reactie geeft TS wel meer inzicht, voor als hij ook even op marktplaats snuffelt voor zo'n versterker 👍

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

DJMaze schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:55:
@FeaR natuurlijk, dat staat ook "een soort van" in de tekst op die pagina.
Het was geen aanval op jouw advies en/of een oordeel of het apparaat wel of niet kan in de eis van TS. Ik zag de AVC-110 voorbij komen en wilde vooral even spuwen op dat het niet zo'n best product is voor die prijs. Ik heb er namelijk serieus aan lopen denken (* FeaR heeft een zwak voor Limited Editions) maar er waren toch wel fiks wat minpunten aan het apparaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosj
Gisteren eens langs geweest in een audio speciaalzaak.

Ik denk toch te opteren voor een 'compleet' Sonos systeem.
Het 5.1 systeem vervangen door een Arc + 2 Sonos One's
Plafondspeakers in keuken en bdk ofwel vervangen door 2x2 One's (blijkbaar bestaat er een in-ceiling mount voor een Sonos One waardoor die kunnen worden ingebouwd in het plafond).
Of ik stuur de huidige plafondspeakers aan met 1 of 2 Sonos AMP(s).

Een dedicated versterker voor het 5.1 systeem en dan nog 2 aparte voor de keuken en bdk kwam voor ons iets te duur uit op dit moment... Willen nog wat geld opzij houden voor zonnepanelen/thuisbatterij enz....

Wat denken jullie van deze oplossing?

Zal misschien niet het meest HQ audio systeem zijn, maar qua gebruiksgemak en het gemak om eventueel nog andere speakers eraan toe te voegen in de toekomst zou dit wel OK moeten zijn.

Iemand een idee waar ik zo'n inbouwsets kan kopen voor een Sonos One? Vind er precies niet echt veel over.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:13
Swoosj schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 08:52:
Gisteren eens langs geweest in een audio speciaalzaak.

Ik denk toch te opteren voor een 'compleet' Sonos systeem.

Een dedicated versterker voor het 5.1 systeem en dan nog 2 aparte voor de keuken en bdk kwam voor ons iets te duur uit op dit moment... Willen nog wat geld opzij houden voor zonnepanelen/thuisbatterij enz....

Wat denken jullie van deze oplossing?
Is een volledig sonos systeem in huis wel goedkoper dan alleen een nieuwe receiver te kopen? Wat voor receiver heeft de huidige eigenaar van het huis? Als je dat weet, koop je die 2e hands op marktplaats. Of een nieuwe (meer recentere) versie daarvan. Ik zie dat @dhrto dat ook adviseert. Lijkt me de makkelijkste weg.

Sonos 1 inbouwen in het plafond zou vast kunnen, maar dat heeft weer niet dezelfde afmetingen als de speakers die er nu inzitten. Ik weet niet hoe handig je bent, maar dat betekent waarschijnlijk zagen, weer netjes dichtmaken en stuken van het verlaagde plafond.

Je moet je wel beseffen dat als je nu overgaat op een Sonos ecosysteem je eigenlijk niet meer terug kunt naar een receiver met losse speakers. Alles kan natuurlijk, maar dat wordt op den duur dan wel erg prijzig allemaal. Een receiver met losse speakers geeft je veel meer flexibiliteit in speakerkeuze en de prijs kwaliteit verhouding is velen malen beter. Sonos is gewoon heel duur voor wat je koopt. Voor het gebruiksgemak hoef je ook niet te laten. Ik stream ook van alles naar mijn receiver, net zoals mensen dat naar hun Sonos doen.

[ Voor 20% gewijzigd door Hulleman op 31-08-2022 08:43 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosj
Hulleman schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:40:
[...]

Is een volledig sonos systeem in huis wel goedkoper dan alleen een nieuwe receiver te kopen? Wat voor receiver heeft de huidige eigenaar van het huis? Als je dat weet, koop je die 2e hands op marktplaats. Of een nieuwe (meer recentere) versie daarvan. Ik zie dat @dhrto dat ook adviseert. Lijkt me de makkelijkste weg.

Sonos 1 inbouwen in het plafond zou vast kunnen, maar dat heeft weer niet dezelfde afmetingen als de speakers die er nu inzitten. Ik weet niet hoe handig je bent, maar dat betekent waarschijnlijk zagen, weer netjes dichtmaken en stuken van het verlaagde plafond.

Je moet je wel beseffen dat als je nu overgaat op een Sonos ecosysteem je eigenlijk niet meer terug kunt naar een receiver met losse speakers. Alles kan natuurlijk, maar dat wordt op den duur dan wel erg prijzig allemaal. Een receiver met losse speakers geeft je veel meer flexibiliteit in speakerkeuze en de prijs kwaliteit verhouding is velen malen beter. Sonos is gewoon heel duur voor wat je koopt. Voor het gebruiksgemak hoef je ook niet te laten. Ik stream ook van alles naar mijn receiver, net zoals mensen dat naar hun Sonos doen.
Hi,

Ik dacht dat er nu een Harman Kardon AVR 370 gebruikt wordt + multirooms van Artsound.

In de winkel hebben ze me geadviseerd om niet alles op 1 receiver aan te sluiten. Als die dan problemen zou geven hebben we niets meer qua muziek in huis was zijn argument.

Mochten jullie toch adviseren om alles op 1 receiver te steken (waar ik 3 aparte zone's kan aanmaken) dewelke raden jullie dan aan?

Het gemakkelijkste zou inderdaad nieuwe receiver zijn. Maar dan nog weet ik niet of de huidige luidsprekers wel goed zullen klinken (weet geen merk/type). Daarom het idee om over te schakelen op Sonos.

Om te beginnen kan ik bv. een ARC aansluiten op de TV en zowel keuken als bdk connecten met een Sonos AMP. Later van tijd kan ik dan nog 2 One's achter aan het plafond hangen.

Alvast benieuwd of er receivers bestaan die min 3 aparte zone's aankunnen en die zorgen voor een leuke en vlotte ervaring.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Swoosj schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:13:
[...]

Ik dacht dat er nu een Harman Kardon AVR 370 gebruikt wordt + multirooms van Artsound.

In de winkel hebben ze me geadviseerd om niet alles op 1 receiver aan te sluiten. Als die dan problemen zou geven hebben we niets meer qua muziek in huis was zijn argument.

Mochten jullie toch adviseren om alles op 1 receiver te steken (waar ik 3 aparte zone's kan aanmaken) dewelke raden jullie dan aan?
Die winkel kun je lekker links laten liggen. Wat een raar advies wat alleen gericht is op meer verkoop. De kans dat een receiver de geest geeft is echt heel klein. Als je een auto koopt, koop je er ook geen 2 voor het geval dat ;) Het lekker bij 1 apparaat houden, dat is goedkoper en veel makkelijker.

De optie van @DJMaze , de Denon X4700H is denk ik een goede optie. Die heeft 9 versterkte kanalen, 3 zones, maar ook Heos ondersteuning om Heos speakers draadloos mee te verbinden. Als je 9 speakers hebt, kun je die allemaal laten aansturen door de receiver. Mocht je 11 speakers hebben, dan zul je naar een receiver moeten met 11 versterkte kanalen, zoals een Marantz SR8012 (of de nieuwere 8015) of Denon X6500 (of de nieuwere X6700) moeten kijken. Die receivers zijn erg duur en persoonlijk ook wat zonde van het geld voor een multizone opstelling. Die receivers zijn meer bedoelt voor een echte atmos luisterervaring. Een receiver met minder versterkte kanalen kan, maar dan moet je of de speakers vernieuwen voor bijvoorbeeld Heos speakers om draadloos te verbinden met de receiver of nog een separate eindversterker voor die laatste 2 speakers.

Het kan allemaal veel goedkoper, door je alleen te focussen op het 5.1 systeem in je woonkamer. Koop een 5.1 of 7.1 receiver en vervang de overige speakers in het huis voor wifi/BT speakers. Dan heb je niet één geïntegreerd systeem, maar ik vraag me af of dat een heel groot probleem is. Hoe vaak gebruik je de speakers in de keuken en badkamer nu echt. Een zone 2 of 3 via een receiver is qua gebruiksgemak volgens mij niet veel makkelijker dan ff je telefoon pakken en een nummertje naar een wifi/BT speaker te streamen. Ik heb zelf voor deze optie gekozen. In de keuken en badkamer heb ik simple Google Nest speakers staan. Vind ik voor die ruimtes voldoende voor wat achtergrond muziek. Als ik serieus muziek ga luisteren, ga ik naar de woonkamer. Je zou ook kunnen kiezen voor Sonos speakers in de keuken en badkamer en die niet verbinden met een geïntegreerd systeem thuis. Wellicht wat minder fancy, maar scheelt je wel echt veel geld en ik denk niet dat je in hoeft te leveren op gebruiksgemak.

[ Voor 47% gewijzigd door Hulleman op 31-08-2022 12:04 . Reden: aanvullend advies ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Hulleman schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:31:
[...]

Die winkel kun je lekker links laten liggen. Wat een raar advies wat alleen gericht is op meer verkoop. De kans dat een receiver de geest geeft is echt heel klein. Als je een auto koopt, koop je er ook geen 2 voor het geval dat ;) Het lekker bij 1 apparaat houden, dat is goedkoper en veel makkelijker.
Inderdaad. Wat een onzin. Als je trouwens voor een Marantz kies heb je 5 jaar garantie als je hem koopt bij een gecertificeerde winkel.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:42
Voordeel van een receiver, die blijft over de jaren werken.
Bij Sonos moet je maar hopen dat het over 5 jaar nog ondersteund wordt en je niet verplicht wordt om een nieuwere speaker aan te schaffen omdat ze dan App updaten en die niet meer jouw speakers ondersteund.
Klinkt wellicht als een rant, maar Sonos heeft zo'n grapje al eens uitgehaald en sindsdien ben ik erg voorzichtig met zulke systemen aanraden.

[ Voor 0% gewijzigd door DonJunior op 31-08-2022 11:38 . Reden: typefouten ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 13:08
Hier in huis heb ik nu al een tijdje naar alle tevredenheid een Yamaha MusicCast systeem.
1 receiver in de woonkamer voor 5.1 geluid
2 losse MusicCast 20 boxjes in de studeerkamer en keuken
1 2e hands receiver in de blokhut met 2 zones, 1 binnen en 1 buiten.

Voordeel van MusicCast is dat je ook draadloos de rears kan aansluiten (mits recente receiver).

Ik zou dan ook voor of het Heos systeem of het MusicCast systeem gaan met 1 nieuwe receiver die aan al je wensen voldoet en een 2e hands die de overige dingen kan aansturen. Scheelt je een bak met geld.

• Swoosj
Indien ik zou opteren voor Yamaha (vanwege de MusicCast), welke receiver zou ik dan best kiezen? Ik zie door het bos de bomen niet meer en ben er ook niet zo vertrouwd mee.

Zou toch opteren voor 1 receiver (3 aparte zone's) ipv losse componenten. Speakers zitten netjes ingewerkt en anders zou moeder de vrouw me wel eens kunnen levend villen :-).

Thx!!!

• Hulleman
Swoosj schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:20:
Indien ik zou opteren voor Yamaha (vanwege de MusicCast), welke receiver zou ik dan best kiezen? Ik zie door het bos de bomen niet meer en ben er ook niet zo vertrouwd mee.

Zou toch opteren voor 1 receiver (3 aparte zone's) ipv losse componenten. Speakers zitten netjes ingewerkt en anders zou moeder de vrouw me wel eens kunnen levend villen :-).

Thx!!!
Dat is afhankelijk wat je met de reeds aanwezige speakers gaat doen. Momenteel heb je ingebouwde speakers die je niet draadloos kan verbinden via Musiccast (yamaha) of Heos (Marantz/Denon) met een daarvoor geschikte receiver. Als je de huidige speakers laat zitten dan moet je een receiver hebben met voldoende versterkte kanalen en 3 zones en dan hoef je niet persé naar een Yamaha te kijken.

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:16
Swoosj schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:13:
[...]

Dit is wel interessant. Zover ik kan zien heeft die AVR 370 maar ondersteuning voor 2 zones.

alle versterker / receiver adviezen gaan er hier volgens mij vanuit dat alle kabels voor zowel de speakers bij de TV als de speakers in het plafond op 1 centrale plek uitkomen. Klopt dit wel?

Als ik de website van Artsound bekijk verkopen ze volgens mij zowel plafond speaker als multiroom versterkers. Dus het is wel de moeite waard om even aan te geven wat je nu precies hebt staan.

Geef ons even wat specs van wat er nu staat en welke aansluitingen deze hebben, dan kunnen we tenminste fatsoenlijk met je meedenken ;)

don't mind me

• Hulleman
Pindakaas schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:08:
[...]
alle versterker / receiver adviezen gaan er hier volgens mij vanuit dat alle kabels voor zowel de speakers bij de TV als de speakers in het plafond op 1 centrale plek uitkomen. Klopt dit wel?
De TS heeft aangegeven dat alle kabels op 1 centrale plek uitkomen in de woonkamer.

Al het advies valt of staat of @Swoosj de reeds aanwezige/ingebouwde speakers blijft gebruiken of gaat vervangen voor speakers die draadloos zijn te koppelen via musiccast of Heos. Dan moet ook duidelijk zijn om hoeveel speakers het gaat. Het gaat om 9 of zelfs 11 speakers.

• Swoosj
Ja, alle kabels komen toe in de woonkamer op één en dezelfde plaats. Dit onder de TV...

Ik was Yamaha aan het overwegen omwille van de MusicCast app, of kan ik deze niet gebruiken indien ik 1 receiver gebruik met meerdere zone's? Ik dacht de app te gebruiken om mijn zone's te voorzien van verschillende muziek ofzo?

Alvast bedankt voor het meehelpen!

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 13:57
Yamaha heeft vrij duidelijke (nederlandse) handleidingen die beschrijven wat je met zone2 en zone3 kunt doen. Als ik snel rondklik op de yamaha site dan lijkt de RX-A6A het kleinste model met 3 zones.

De RX-A6A komt qua prijs al aardig dicht in de buurt van de multiroom yamaha amp die ik eerder postte samen met een "gewone" 5.1 amp voor in de woonkamer.
Pagina: 1