Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-10 17:04
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Android telefoon, met goede camera (mijn huidige toestel is een xiami redmi note 7, de camera is zeker bij slecht licht echt belabberd)

Wat is je budget?
max rond de 500e

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
daily driver telefoon,
betalen / bellen / appen / casten / foto& video, 5g is leuk?

Wat heb je zelf al gevonden?
De laatste jaren heb ik vooral budget phones van xiaomi gehad. (mi 2 -> redmi note 4 -> redmi note 7) Maar de camera is hier toch altijd een zwak punt. Nu ik op zoek ben naar een betere camera leek het mij verstandig om naar een oud top model te kijken.

Zodoende leek wellicht de samsung galaxy s20 FE wel wat? Software support maak ik me minder zorgen om ivm custom roms..

Nu gaat de wereld van telefoons (zeker op budget gebied) altijd vrij snel, en vraag ik me af of ik wellicht een goed camera toestel van oppo / oneplus / nothing? / nog weer iets anders heb gemist?

android since G1.

Beste antwoord (via Squixx op 21-08-2022 11:37)

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:34
Misschien heb je hier iets aan?
https://www.creativebloq....best-budget-camera-phones

Mijn vrouw heeft die Nord 2 en moet toegeven dat er mooie foto's uit komen.

[ Voor 29% gewijzigd door Cyriel85 op 20-08-2022 00:07 ]

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05:17
Wat is goed?

Ikzelf heb de Pixel 6 gehad en nu de Nothing phone. De Pixel maakte naar mijn idee de mooiste foto's maar de Nothing phone zit er naar mijn idee niet ver vanaf.

Voor de dagelijkse taken voldoen ze beide uiteraard meer dan prima.
Ik raad je nog wel aan om beide topics door te nemen om te weten welke 'nadelen' er per toestel te vinden zijn.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85

[ Voor 29% gewijzigd door Cyriel85 op 20-08-2022 00:07 ]

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
Cyriel85 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 00:06:

Ja schijnt dat die oppo hardware / software wel tops is voor camera's.

Hoe is het OS verder?

Ik denk dat t toch de pixel 6a gaat worden :)

[ Voor 6% gewijzigd door Squixx op 20-08-2022 12:19 ]

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
Tsja, op een paar dingen waar je perse akkoord op moet geven om de telefoon te gebruiken waar ik wat moeite mee heb (locatie gegevens aan voor provider?!) lijkt t mij een fine telefoon. Mijn vrouw vind hem fijn, hiervoor had ze 2x een Huawei en daarvoor Sony. Heb haar niet horen klagen over dingen niet kunnen vinden of die niet goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:11
S20FE zou ik vermijden, die is oud en heeft al een deel van zijn support leven er op zitten, overweeg dan de S21 FE die 2 jaar langer support krijgt en een betere camera setup heeft.

Of blijf bij Xiaomi en ga voor de 12 serie, die heeft ook betere camera's dan je huidige toestel.

Oppo (inclusief zusjes OnePlus, Realme en Vivo) heeft proprietary opladers, werken met hun eigen toestellen, maar wijkt af van de markt standaard. Dus ff een lader lenen en dan snelladen zit er niet in.
Xiaomi volgt wel de standaard, net als alle andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaxel70
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:21
swhnld schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:53:
S20FE zou ik vermijden, die is oud en heeft al een deel van zijn support leven er op zitten, overweeg dan de S21 FE die 2 jaar langer support krijgt en een betere camera setup heeft.

Of blijf bij Xiaomi en ga voor de 12 serie, die heeft ook betere camera's dan je huidige toestel.

Oppo (inclusief zusjes OnePlus, Realme en Vivo) heeft proprietary opladers, werken met hun eigen toestellen, maar wijkt af van de markt standaard. Dus ff een lader lenen en dan snelladen zit er niet in.
Xiaomi volgt wel de standaard, net als alle andere merken.
De S20FE en de S21FE hebben dezelfde camera setup. Software matig lijken er wel verbeteringen te zijn bij de S21FE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Squixx schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 08:23:
[...]

Ja schijnt dat die oppo hardware / software wel tops is voor camera's.

Hoe is het OS verder?

Ik denk dat t toch de pixel 6a gaat worden :)
Die 6a scoort bijvoorbeeld hoger dan OnePlus 10 pro https://www.dxomark.com/google-pixel-6a-camera-test/

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
Yep, lijkt overal genoemt te worden als 'beste' midrange camera.

En gezien die cpu gedeeld word met de 6 & 6 pro maak ik me daar ook weinig zorgen over. Lekker compact ook

android since G1.

Pagina: 1