43” tv voor de woonkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik zoek een?
43” tv voor de woonkamer

Wat is je budget?
Max 800 euro's. Uiteraard liefst richting de 600 of minder.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wij kijken vooral streaming diensten via een Chromecast ultra. We hebben geen Ziggo ofzo.
Formule 1 kijk ik ook graag en ik gebruik ik hem voor Stadia. Ongeveer 1X per2 weken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Eigenlijk bar weinig. Onze huidige tv het 14 jaar gedaan en als ie niet stuk ging, zouden we ook geen nieuwe kopen.
Op Coolblue keuzetest werd ik een beetje overspoeld met een hoop afkortingen waarvan ik nog nooit gehoord had, laat staan dat ik weet wat het is.

We hebben altijd een sony gehad maar dat heeft geen prioriteit.
Hij mag max 43 inch zijn.
Hij komt wederom aan de muur te hangen.
Minimaal 3hdmi uitgangen
we gebruiken geen soundbar
Ook geen 5.1 setje
??

Ik dank jullie alvast voor de tips _/-\o_

Meer dan ik dacht...

Beste antwoord (via streamnl op 20-08-2022 19:11)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:42
De Sony 43X89J heeft ook een VA paneel, deze had ik over het hoofd gezien. Dit model valt onder de X85J serie en is een (lichte) upgrade qua beeldkwaliteit vergeleken met de X80J serie, een betere LCD tv ga je in deze prijsklasse en formaat niet vinden ;).

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:10

Major_ton

Shoot!

Als je nog even kan wachten zou ik kijken of je tegen het einde van het jaar een LG 42C2 voor rond de € 800,- op de kop kan tikken, mits er niet direct zonlicht op de TV zal schijnen (daar kan OLED niet zo goed tegen...). Dan heb je toch wel héél veel TV voor je geld. Ander kunnen @dmantione of @Freshouttheoven je vast verder opweg helpen!

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Einde van het jaar?
We hebben “maar” 1 tv in huis en normaal is dat voor ons voldoende.
Om nu tot het einde van het jaar met mijn vrouw te praten ipv lekker tv kijken, dat is wel een hele grote relatie test :+

Maar bedankt voor je tip. Zal hem morgen eens gaan bekijken.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:00
Klinkt niet alsof jij hoge eisen hebt voor een tv. Zeker nu je upgrade vanaf een oud model, ga je zelfs met een goedkoop nieuw model geen buil vallen. Ik heb onlangs een 40 inch Sony van 10 jaar oud geüpgraded met een Samsung 65 inch van 600 euro. Beeld is meer dan prima voor ons. Laat je niet gek maken door meuk op tv, paar HDMIs hebben ze allemaal wel, alleen wel even opletten dat het genoeg zijn.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Wij hebben inderdaad geen hoge eisen.

Het beeld en geluid moet gewoon goed zijn en dan zijn wij vrij snel tevreden.
Door de chromecast kunnen wij nu in principe alles kijken wat we willen.
In de ochtend het nieuws op nos en in de avond een serie.
Overdag kijken wij zelden tv.
Misschien morgen eens bij de mediamarkt rondneuzen

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:25

Barrycade

Through the...

Je zou even kunnen focussen op AndroidTV modellen. Geen gedoe met een ChromeCast maar gewoon met je afstandsbediening de apps bedienen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Zoals Major_ton aangeeft biedt de LG 42C2 veel tv voor het geld, maar als jullie geen hoge eisen hebben dan is het wellicht zonde van het geld.

Er wordt de laatste jaren bijna geen aandacht meer besteedt aan de kleinere maten.

Naast het verschil in de gebruikte techniek, IPS of VA, kan er een verschil zitten in de kwaliteit van beeldverwerking, bouwkwaliteit en OS.

Wellicht kunnen jullie overwegen om een maatje groter te nemen, door de dunne bezel zal de buitenmaat niet veel groter zijn dan jullie huidige tv.

De Sony 50X80J is dan een goede keus. Heeft een VA paneel met goed contrast, is out of the box zeer goed afgesteld, GoogleTV werkt soepel en de interne speakers hebben een relatief goede frequentie response. Dit model is er ook in 43” maar dan krijg je een IPS paneel wat inhoudt dat het contrast een stuk lager is vergeleken met een VA paneel.

Een andere goede optie is de LG 48A1, biedt veruit het beste beeldkwaliteit, frequency response is ook relatief goed. WebOS is wel minder uitgebreid en langzamer dan GoogleTV.

Moet het toch echt een 43” tv worden en wil je wel graag een goed contrast, kijk dan naar de Samsung Q60B* of Q60A*, hebben beide een contrastrijk VA paneel en zijn ook out of the box goed afgesteld. De geluidskwaliteit, beeldverwerking en OS zijn minder dan bij de X80J.

*Hou er rekening mee dat de goedkoopste aanbieders van de genoemde Samsung modellen hun tv’s uit het buitenland importeren, dit kan problemen opleveren bij eventuele garantieafwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Google TV lijkt ons inderdaad erg handig na het zien wat je er mee kan.

50 inch is te groot. Of ik moet de muurbeugel verhangen en de gordijnen verplaatsen. Daar heb ik eerlijk gezegd weinig zin in. Ik heb genoeg andere klusjes in huis waar ik op dit moment mee bezig ben :+

Zelf hebben we in de ochtend ook wat gekeken en vergeleken met de voorgestelde opties en ik denk dat de
Sony Bravia KD-43X89J een goeie alternatief is voor de 50X80J .
Aangezien we Google TV ons wel handig lijkt, is daardoor de Samsung met Tirzen afgevallen.

Deze site heeft mij geholpen om het verschil in de modelcode te onderscheiden. Dan is het een stuk gemakkelijker ;)

We gaan even ontbijten en naar de HelloTV, even de TV in het echt zien.

Wat jullie ook allemaal al zeiden, we gaan er sowieso enorm er op vooruit.

Edit: en nogmaals bedankt voor het meedenken. Ook al ben ik een Tweaker, ik heb dit niet echt bijgehouden. De markt is gigantisch veranderd sinds mijn ouwe TV

[ Voor 11% gewijzigd door streamnl op 20-08-2022 09:36 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
Ben zelf ook op zoek naar een 50", je moet wel opletten dat de meeste tv's onder 55" mindere specificaties krijgen dan vermeld... o.a. geen reflectie filter, geen grotere kijkhoeken, minder lichtsterk en zoals vermeld geen direct zonlicht als je OLED wil...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
De Sony 43X89J heeft ook een VA paneel, deze had ik over het hoofd gezien. Dit model valt onder de X85J serie en is een (lichte) upgrade qua beeldkwaliteit vergeleken met de X80J serie, een betere LCD tv ga je in deze prijsklasse en formaat niet vinden ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Freshouttheoven schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 11:09:
Eerste indruk is erg positief.
Alles is inmiddels geïnstalleerd en geüpdatet.

Vanavond maar eens een serie kijken.

Bedankt voor wijzen naar een bepaalde richting.
Het aanbod tegenwoordig is bizar groot.

Edit:
Het grappige is dat de huidige tv ietsje kleiner is dan ons vorige maar qua beeld zijn we best wel op vooruit gegaan qua grootte

[ Voor 10% gewijzigd door streamnl op 20-08-2022 19:12 ]

Meer dan ik dacht...

Pagina: 1