fibaro met dimbare lamp plafondventilator

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrigroenevelt
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-02-2024
Ik heb een vraag over fibaro i.c.m. plafondventilator.

Op de slaapkamer hebben we een plafondventilator met 3 ventilatiestanden, dimbare lamp en afstandsbediening. Op dit moment is de ventilator aangesloten op een (domme) enkele schakelaar.

Gebruik schakelaar:
- Uitschakelen zorgt ervoor dat lamp en ventilator uit gaan (bediening met afstandsbediening werkt dan ook niet meer)
- Door 2x achter elkaar in te schakelen (aan/uit/aan) kan ik de lamp weer aan zetten. De ventilator blijft uit totdat deze met de afstandsbediening weer aangezet wordt.

Binnenkort betrekken we ons nieuwbouwhuis en ik wil dit handiger aanpakken. Het volgende heb ik al gevonden:
- Door de bedrading anders aan te sluiten kunnen licht en ventilator los van elkaar geschakeld worden
- Het soort motor van de ventilator is ongeschikt om aan te sturen met fibaro dimmer o.i.d.

Nu vraag ik mij af of de volgende opstelling mogelijk/handig is:
- Bedrading licht en ventilator gescheiden
- Ventilator altijd onder spanning, zonder wandschakelaar. Bediening alleen via afstandsbediening.
- Bediening (dimbaar) licht via meerdere wandschakelaars (o.a. naast bed) met fibaro module.
- Verlichting dan niet meer via afstandsbediening denk ik.

Ik hoop dat mijn beschrijving duidelijk genoeg is en hoor graag of iemand weet of dit kan en/of tips heeft.