Momenteel heb ik een prima game pc.
Gebouwd in 2020 met de volgende onderdelen:
- Ryzen 7 3700x
- MSI Tomahawk B450
- Nvidea 2070 Super
- NZXT X53 AIO
- Corsair Rgb pro 3200 Mhz 4 x 8 gb
- Cooler master 750 watt Gold+
Ik gebruik mijn computer hoofdzakelijk voor gamen. (Warzone, Tarkov, fifa, singleplayer titels).
Nu heb ik sinds kort een nieuwe 1440p 160 hz monitor aangeschaft en wil hier graag wat meer uit halen qua FPS wanneer ik game op hoge resolutie. Daarnaast stream ik mijn games in discord en heb ik wat chrome tabjes open staan meestal.
Ik wil hiervoor eventueel een 3090 ti kopen gezien de recente prijsdip.
Mijn concrete vraag: Zou deze in de plaats van de 2070 super kunnen zonder andere onderdelen te vervangen, of ga ik hierdoor niet de volledige potentie van de 3090 ti kunnen gebruiken?
Advies is zeer welkom!
Gebouwd in 2020 met de volgende onderdelen:
- Ryzen 7 3700x
- MSI Tomahawk B450
- Nvidea 2070 Super
- NZXT X53 AIO
- Corsair Rgb pro 3200 Mhz 4 x 8 gb
- Cooler master 750 watt Gold+
Ik gebruik mijn computer hoofdzakelijk voor gamen. (Warzone, Tarkov, fifa, singleplayer titels).
Nu heb ik sinds kort een nieuwe 1440p 160 hz monitor aangeschaft en wil hier graag wat meer uit halen qua FPS wanneer ik game op hoge resolutie. Daarnaast stream ik mijn games in discord en heb ik wat chrome tabjes open staan meestal.
Ik wil hiervoor eventueel een 3090 ti kopen gezien de recente prijsdip.
Mijn concrete vraag: Zou deze in de plaats van de 2070 super kunnen zonder andere onderdelen te vervangen, of ga ik hierdoor niet de volledige potentie van de 3090 ti kunnen gebruiken?
Advies is zeer welkom!