Android radio trekt accu leeg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarthijnMoises
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 27-08-2022
Mijn vraag
Recentelijk heb ik een nieuwe Android radio ingebouwd in mijn ford focus 2009 MK2. Het aansluiten was zo gepiept. Echter trekt deze radio mijn accu leeg.
Buurman vertelde iets over een geschakelde plus of een constante geschakelde plus.

Garage vrijblijvend langsgeweest het schijnt gecompliceerd te zijn. Het zou ook nog iets met een canbus kunnen zijn.
De kosten zijn pittig moest wel rekenen op 150 a 225 euro om het te laten verhelpen.

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij mogelijk concrete tips geven .
Uiteraard is de Android radio een Chinees product. Cartronics staat op de doos.

Detail is dat als ik achteruit rijd de radio spontaan aan gaat. Tevens zodra ik de motor afzet dien ik de radio apart uit te drukken.

Inmiddels weer mijn vertrouwde originele ford radio terug geplaatst.

Groet Marthijn.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Wat zijn het merk en type van de radio?
Heb je foto's van de stekkers, zowel van je auto als van de radio? Eventuele verloopkabels?

De radio moet van de auto horen wanneer de auto uit gaat, zodat hij weet wanneer hij geen stroom mag verbruiken. Blijkbaar gaat er daar iets mis. Vroeger ging dat via een geschakelde plus, tegenwoordig via canbus.

[ Voor 57% gewijzigd door TBTL op 19-08-2022 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarthijnMoises
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 27-08-2022
Ik ga morgen foto's nemen en wat info verschaffen.

Mogelijk wordt er dan meer duidelijk.

Alvast bedankt voor de respons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:18
Je buurman heeft gelijk, je hebt hem verkeerd aangesloten.

Tevens dat de radio aanspringt bij achteruit rijden komt ook door een verkeerde aansluiting, dit is bedoelt om je achteruitrij camera te activeren.

NVM, is canbus, ok...

Is er een menu in de radio waar je het voertuig type kan selecteren? Dat zit er namelijk wel vaker in die Chinese canbus android radio's.

[ Voor 29% gewijzigd door Cyriel85 op 19-08-2022 19:44 ]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator