Printer kabel misschien kapot ofwat ?

Pagina: 1
Acties:
  • 413 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rick Brands
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-12 18:41
Ik heb hier dus een printer staan een HP Deskjet 690C en als ik wil gaan printen krijg ik de volgende error !

'There was an error found when printing the document "Document naam.doc" to LPT1: The device is not connected.'

Wat kan het allemaal zijn ?

:'(

Alvast bedankt

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11 16:25

Scraper

ErikJ

Dat is waarschijnlijk de printerkabel, ik zou zeggen, test het eens met een andere kabel.

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
tsjek ook ff de lampjes op de printer... als er niets brandt op 1 na dan moet het wel werken. Anders is het waarschijnlijk de kabel, en controleer diens lengte, normaal is maximaal 1.8 mtr

Freelance tweaker

• Rick Brands
Dat zou het dus toch kunnen zijn alleen wel raar want ik zie er eigenlijk helemaal niets aan wat zou er dan kapot aan kunnen zijn ?

Over die lengte van 1.80 hij is wel langer maar hij heeft het altijd gedaan dus dat is het niet.
En de lampjes brande beide weet eigenlijk niet of dat goed is normaal brand alleen het lampje dat die aan staat die andere voor papier staat ook te branden terwijl er papier in zit.

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:41

Allardie

AT..

kijk even of hij van binnen in je computer wel vast zit als je een AT kast hebt, heb ik namelijk ook gehad dat daar een stekker niet helemaal vast zat en daardoor printte hij rare tekens ipv letters.......

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:04

DSK

boeiend...

HP werkt namelijk met bi-directionele printerkables, probeer eens met een nieuwere of kijk in je BIOS of hij op ECP+EPP

Blog (Linux-related)

• Ruud2001
  • Laatst online: 18-12 20:58

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Op dinsdag 28 augustus 2001 14:06 schreef Jensd het volgende:
HP werkt namelijk met bi-directionele printerkables, probeer eens met een nieuwere of kijk in je BIOS of hij op ECP+EPP
Precies.

Je moet ff in je BIOS alle mogelijke LPT1-modussen proberen. (en ja ik weet het, het is eingelijk modi :) ). Werkt het dan nog niet... mmm... ff je printerdriver een keertje opnieuw installeren ofzo.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Verwijderd

Probeer anders even of een andere printer aan die kabel wel werkt. En zo niet, of een andere kabel helpt.

Verwijderd

Printer al eens uit en aan gezet ?

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-10 21:42

magneet

Magnetic enhanced

stond printer aan toen pc aanging, moet ik hebben met mijn 840c & LJ1200

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• Rick Brands
Heb dus een andere kabel geprobeert en dit hielp niet ook heb ik van HP de nieuwste drivers geinstalleerd ook dit hielp niet lijk er op dat dat ding dan ECHT kapot is aan bios kan het niet liggen heb het al op 2 PC's geprobeert en de printer heeft het er altijd op gedaan !!

:'(

Verwijderd

Ik heb idem probleem met een 640C van HP
Kabel is ok
PC is ok

Printer is gewoon kaduuk!

• Rick Brands
Ja maar echt zo maar hij is niet uit mij klauwen gevallen of niets echt heel vaag wil eigenlijk dan ook wel weten wat er binnen in dat ding kapot kan zijn dan kan ik kijken garantie is toch al verlopen

Niemand enig idee waar er iets kapot zou kunnen zijn ?

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Waarschijnlijk zal er ergens een sensor kapot zijn ofzo...

Het lijkt mij zeer moeilijk om het probleem dan nog ergens te achterhalen

• Rick Brands
Dus maar een nieuwe kopen of kan dit nog gerepareert worden alleen hoe hoog is die prijs anders koop ik liever een nieuwe of een goede tweede hands

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Op donderdag 30 augustus 2001 21:53 schreef killer het volgende:
Dus maar een nieuwe kopen of kan dit nog gerepareert worden alleen hoe hoog is die prijs anders koop ik liever een nieuwe of een goede tweede hands
Ik weet niet hoe het bij HP zit, maar ik weet dat ze bij Canon vaste reparatieprijzen hanteren. Deze prijzen zijn echter meestal zo hoog, dat je net zo goed een nieuwe printer kan kopen. Heb je tevens ook weer nieuwe garantie :)

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
NOG 1 keertje... er is NIX kapot... je hebt 2 LAMPJES BRANDEN :? das niet goed, er brandt er standaard maar 1, los dus eerst dat probleem met die 2 lampjes op en dan is alles weer in ORDE. en lees je manual voor die error code van die 2 lampjes. :7

ik zelf werkte bij Epson, en daar was het vaak zo dat iemand belde, en drivers etc. etc. had geinstalleerd omdat de printer niet werkte, blijkt dat ie niet eens op zijn printer kijkt of er 1 of 2 lampjes branden .. |:( wel ff doen he !

Freelance tweaker

Pagina: 1