Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techie500
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-10-2024
Beste Medetweakers. Zelf bezit ik momenteel een Samsung Galaxy S10 128GB zwart. deze krijgt nog updates tot en met April volgend jaar. Dit toestel gebruik ik voor zowel privé als zakelijk met Dual Sim met 2 fysieke SIMS. 1 van mijn providers bied ook E-Sims aan dus dat is geen probleem als ik overga naar Iphone. Ik heb alleen niemand om me heen die een Iphone heeft en Dual SIM gebruikt. mijn vraag is dus weet iemand hoe/wat de verschillen zijn. Tussen dualsim op Iphone en Android/Samsung ?
Mijn voornaamste vragen zijn:

1. Kan ik apps zoals Whatsapp 2x installeren/Downloaden? ik kan op mijn S10 namelijk apps dupliceren en daardoor kan ik werk en Privé appjes heel makkelijk gescheiden houden.

2. Als ik uitbel hoe kan ik kiezen voor welk nummer? of moet ik voordat ik bel kiezen met welk nummer ik uitbel.

3. Data verbinding (4G/5G): kan ik kiezen van welke SIM de Iphone verbonden/gebruik moet maken met 4G/5G ? ik kan met mijn S10 namelijk naar beneden swipen en dan kiezen met welke SIM ik momenteel een 4G verbinding maak.

ik kan wel het een en ander vinden op de Apple site maar vind de instructies/overzicht voor iemand die nog geen Iphone heeft niet echt duidelijk
.
Dan heb ik ook nog een andere vraag die los van hoe Dual SIM op een Iphone werkt namelijk hoe ik het makkelijkst contacten/apps en ook foto's / berichten van bijvoorbeeld whatsapp het makkelijkst over kan zetten.

Mogelijk loop ik nog te twijfelen om de 14pro of de toekomstige 15/15pro te nemen ivm USB port
De Iphone 14 zoals geruchten rond gaan vind ik niet mooi met de Diagonale camera's achter. ook heb ik het idee dat ik dan achteruit ga van 3 naar 2 camera's ook mis ik de fingerprint scanner onder het scherm.

Bijvoorbaat dank voor de mensen die mogelijk dualsim hebben op een Iphone en mij mogelijk wat meer wijs kunnen maken :)

*edit* Tekstopmaak even verbeterd en sommige dingen aangevuld :)

[ Voor 3% gewijzigd door Techie500 op 19-08-2022 14:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:10
1. Zover ik weet is dat niet mogelijk, maar volgens mij wel 1 Whatsapp en 1 Whatsapp business

2. Dat kan je kiezen ja, zie
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qZHauX4.png

3. Ja, zie
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qUVXf5s.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:54
1. Kan ik apps zoals Whatsapp 2x installeren/Downloaden? ik kan op mijn S10 namelijk apps dupliceren en daardoor kan ik werk en Privé appjes heel makkelijk gescheiden houden.
Nee dat kan niet. Maar je kunt wel WhatsApp Business voor je zakelijke nummer gebruiken en WhatsApp op je privé nummer, zo doe ik dat ook. Je bent voor iedereen dan op de normale manier te bereiken via WhatsApp. ;)
2. Als ik uitbel hoe kan ik kiezen voor welk nummer? of moet ik voordat ik bel kiezen met welk nummer ik uitbel.
Je kunt in het 'belscherm' (waar je nummers kunt kiezen) kiezen met welk nummer je wilt uitbellen. Ook kan je een standaard instellen welke hij moet gebruiken. Daarnaast kan je per contact aangeven welke SIM gebruikt moet worden.
3. Data verbinding (4G/5G): kan ik kiezen van welke SIM de Iphone verbonden/gebruik moet maken met 4G/5G ? ik kan met mijn S10 namelijk naar beneden swipen en dan kiezen met welke SIM ik momenteel een 4G verbinding maak.
Ja dat kan, je kunt kiezen welke lijn gebruikt moet worden voor data.
Dan heb ik ook nog een andere vraag die los van hoe Dual SIM op een Iphone werkt namelijk hoe ik het makkelijkst contacten/apps en ook foto's / berichten van bijvoorbeeld whatsapp het makkelijkst over kan zetten.
WhatsApp kan je sinds kort via de app zelf overzetten: nieuws: WhatsApp maakt chatgeschiedenis overzetten van Android naar iOS mogelijk

Contacten kan je opslaan op iCloud of je Google Account, als je deze al op je Google Account hebt staan, kan je deze ook op je iPhone laten verschijnen. Voor foto's, check https://support.apple.com/en-us/HT205063.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techie500
Oke dank voor jullie snelle antwoorden!
Zijn er nog dingen waar k rekening mee moet houden van de overstap van Android/Samsung naar Iphone ? ik weet dat je bijvoorbeeld geen apps kunt sideloaden maar zijn er nog meer van dat soort ''limitaties'' om het zo te zeggen :P

*edit zie hieronder*

Welk toestel raadden jullie mij eigenlijk aan. zou ik mijn huidige toestel nog beter1 jaar kunnen opschuiven voor de Iphone 15 (of mogelijk 15 pro als de 15 geen triple camera's heeft)met een USB-C port of zou ik beter de 14Pro of als de 14Pro uit is de 13Pro kunnen kopen

[ Voor 35% gewijzigd door Techie500 op 19-08-2022 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick22221
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Dual sim is wel E-sim en simkaart he.
Sommigen vinden dat verwarrend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:52
Patrick22221 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:14:
Dual sim is wel E-sim en simkaart he.
Sommigen vinden dat verwarrend
Vanaf de 13 is het 2 esims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:00

nelizmastr

Goed wies kapot

*nelizmastr is toe aan weekend

[ Voor 81% gewijzigd door nelizmastr op 19-08-2022 22:05 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:19
Techie500 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:41:
Welk toestel raadden jullie mij eigenlijk aan. zou ik mijn huidige toestel nog beter1 jaar kunnen opschuiven voor de Iphone 15 (of mogelijk 15 pro als de 15 geen triple camera's heeft)met een USB-C port of zou ik beter de 14Pro of als de 14Pro uit is de 13Pro kunnen kopen
Hoe de iPhone 15 (Pro) er uit gaat zien weet je pas in september 2023. Over ongeveer 2,5 week komt Apple met de iPhone 14 (Pro).

Het hangt af van je wensen wat je belangrijk vindt. Als je het laatste van het laatste wil vanwege de nieuwe features dan lijkt me de keuze snel gemaakt, toch?

Mocht je de prijs belangrijker vinden en zijn die features niet zo boeiend dan is een iPhone 13 nog steeds een prima keuze.

Over de ondersteuning van een iPhone hoef je jezelf niet zo’n zorgen te maken. Dat is gemiddeld 5+ jaar en is een model dat iets ouder is geen enkel probleem.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
nelizmastr schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:45:
[...]

Aanname. Ding moet nog worden aangekondigd en dat duurt nog 2,5 week.
Que?? De 14 wordt aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:00

nelizmastr

Goed wies kapot

Incognitum schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:01:
[...]

Que?? De 14 wordt aangekondigd.
Klopt. De nummers kwamen even niet binnen.

Maarrreh, welke 13 modellen hebben dan alleen eSIM’s volgens jou?

Er zit toch echt een nano-SIM in mijn iPhone 13 ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick22221
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
. Weltrusten

[ Voor 94% gewijzigd door Patrick22221 op 19-08-2022 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
nelizmastr schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:06:
[...]

Klopt. De nummers kwamen even niet binnen.

Maarrreh, welke 13 modellen hebben dan alleen eSIM’s volgens jou?

Er zit toch echt een nano-SIM in mijn iPhone 13 ;)
Nee dat schrijf ik niet. De mogelijkheid tot twee Esims is bij de 13 mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techie500
Voor mij is het belangrijkst dat ik goede foto's van heel dichtbij en van veraf kan schieten ivm werk.
Ook vind ik het belangrijk dat mijn toestel ''future proof'' is dus ik denk dat ik wacht op de IP15(Pro?) ivm USB-C ook zou ik een vingerafdrukscanner fijn vinden maar dat is een optie die ik kan laten gaan.

Voor iedereen die geholpen heeft om het e.e.a. te verduidelijken voor dual-sim bedankt!
Ik weet niet of ik een topic kan sluiten anders mag deze van mij betreft gesloten worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sukkel 24
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-05 17:53
bedenk wel dat foto's meer Mb zijn dus beperk niet op geheugen, zeker als jede telefoon lang(er) wilt gebruiken
zelf net een IP13mini, wordt niet blij van gebrek aan vingerafdrukscanner, dat maakte sluiten tabjes wel makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommelorus
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-05 01:15
Incognitum schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:22:
[...]

Nee dat schrijf ik niet. De mogelijkheid tot twee Esims is bij de 13 mogelijk.
Je kunt inderdaad meerdere eSims installeren. Echter er kan gelijktijdig maar één eSim actief zijn naast natuurlijk je fysieke Sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Tommelorus schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:01:
[...]

Je kunt inderdaad meerdere eSims installeren. Echter er kan gelijktijdig maar één eSim actief zijn naast natuurlijk je fysieke Sim.
Nee hoor. Vanaf de 13 kun je er meerdere actief hebben. In dit geval twee.

https://support.apple.com/nl-nl/HT209044

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommelorus
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-05 01:15
Incognitum schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:06:
[...]

Nee hoor. Vanaf de 13 kun je er meerdere actief hebben. In dit geval twee.

https://support.apple.com/nl-nl/HT209044
Dank voor je update. Da’s een mooie feature op de 13. Ik zelf heb de 12 vandaar dat ik dit niet wist.
Weer wat geleerd vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sukkel 24
helaas gisteren ervaren dat bij IP13 je wel de esim kan gebruiken maar dat daarmee je gewone sim onbruikbaar wordt gemaakt
ik had een duo sim (gewone mobiel en een voor waterdicht toestel) en begreep van kpn dat ik een esim kon maken en dan de gewone sims voor reserve toestel en waterdicht toestel kon gebruiken-maar niet gelijktijdig

gemopperd bij kpn, nu nieuwe duo-sim ontvangen, dus esim niet bruikbaar voor mijn kpn abonnement, moet daarvoor gewone sim gebruiken
ben benieuwd of dit ook anders kan, nu of in de toekomst, vond dit wel vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stilleto
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:17
sukkel 24 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:42:
helaas gisteren ervaren dat bij IP13 je wel de esim kan gebruiken maar dat daarmee je gewone sim onbruikbaar wordt gemaakt
ik had een duo sim (gewone mobiel en een voor waterdicht toestel) en begreep van kpn dat ik een esim kon maken en dan de gewone sims voor reserve toestel en waterdicht toestel kon gebruiken-maar niet gelijktijdig

gemopperd bij kpn, nu nieuwe duo-sim ontvangen, dus esim niet bruikbaar voor mijn kpn abonnement, moet daarvoor gewone sim gebruiken
ben benieuwd of dit ook anders kan, nu of in de toekomst, vond dit wel vervelend
Ik weet niet wat jij probeert te doen, maar op mijn iPhone 11 kan ik prima een fysieke sim + esim naast elkaar gebruiken. Op beide nummers bereikbaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ubsMjacmJIOVowzY0NKLXQyonuM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EbB9OSdTKGbROzDELZEUGDdq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sukkel 24
beste stiletto,
ik was kennelijk onduidelijk, ik wilde alleen de esim van kpn op mijn IP13 zetten, maar daarmee cancelt kpn de fysieke sim, in dit geval ook alletwee de (duo) sims
Pagina: 1