Bestelling en betaling bij Dell, ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-05 21:57
Ik wil een laptop bij Dell bestellen.
Tot nu toe is de bestelprocedure alleen een compleet drama.

Dell heeft de volgende mogelijkheden voor betaling:
1. Overboeking (duurt een werkdag minimaal om te verwerken)
2. Ideal (duurt 3 tot 5 werkdagen om te verwerken)
3. Paypal (Lijkt alleen mogelijk om de gekoppelde credit card te gebruiken, niet de gekoppelde rekening)
4. Credit Card (Gaat direct)

Omdat op dit moment veel configuraties snel uitverkocht zijn zie ik optie 1 en 2 niet als bruikbaar.
Het risico is te groot dat tegen dat de betaling erdoor is het product niet meer leverbaar is, en dan kan je weer achter je geld aan voor een retourbetaling.

Optie 3, Paypal is ook gemankeerd, je kan alleen je credit card als betaalmethode kiezen en niet de gekoppelde betaalrekening.
De reden om dat laatste te willen is omdat de limiet op de credit card niet voldoet.
Ander probleem is dat ze willen dat je autoriseert voor een veel hoger bedrag dan de aankoopsom.

Gevolg, betaling wordt (achteraf) vanuit Paypal geblokkeerd, omdat je over de limiet gaat, en de order hangt in de webshop van Dell. Daardoor kan je ook geen nieuwe bestelling doen.

Kost weer twee telefoontjes met Dell om die order eruit te halen.

Optie 4, Credit card gaat in mijn geval niet omdat de limiet niet hoog genoeg is.

Wat zijn de ervaringen hier met Dell op dit vlak?
Zijn er werkbare oplossingen?

Op dit moment neig ik er naar om naar andere merken te kijken, puur vanwege deze issues die Dell heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:38

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Kun je die laptop niet via een retailer kopen? Want Dell heeft nogal een geval van extra dingen aan te smeren die je niet nodig hebt.

Ik heb in 2020 2 laptops besteld gehad via bol omdat we snel 2 laptops nodig hadden en niet teveel mocht uitgeven. Het zijn 2 Lenovo laptops toen geworden.
Het jaar daarna nog 4 Lenovo's (maar dan andere) om 4 laptops te vervangen, maar dit ging dan via onze it leverancier.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:04
Hoe weet je dat iDeal 3 tot 5 werkdagen duurt? Geeft Dell aan dat de laptop in de tussentijd dan niet gereserveerd wordt bij iDeal?
Wat voor creditcard heb je? Kan je daar geen geld op storten zodat je limiet hoger is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
Jimster schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 00:48:
Hoe weet je dat iDeal 3 tot 5 werkdagen duurt? Geeft Dell aan dat de laptop in de tussentijd dan niet gereserveerd wordt bij iDeal?
Wat voor creditcard heb je? Kan je daar geen geld op storten zodat je limiet hoger is?
Dell geeft aan dat het 3 tot 5 werkdagen duurt.
Toen mijn Paypal betaling hing werd er niks gereserveerd, gewoon pech...

Ik heb een Mastercard, maar waar het ook om gaat is, wil je als consument wel door zoveel hoepels moeten springen om een laptop te bestellen.

Heb nu uiteindelijk wat anders elders besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Als je als particulier een boeking met IDeal doet, dan staat het gelijk op de rekening van Dell.

Bedrijven hebben die luxe naar mijn weten niet en daar kan het dus langer duren.

En sowieso kun je ook gewoon geld storten op je creditcard zodat je je bestelling kan doen. En aangezien je als particulier dan geld via IDeal kunt overboeken staat het direct op je creditcard.

Ik zie dus veel “kan allemaal niet”, maar er zijn al 2 prima mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
Helaas, dat zou zo moeten zijn, maar is bij Dell niet zo volgens de helpdesk van Dell zelf.
Dell gebruikt een buitenlandse rekening, daar zit het issue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat zijn de ervaringen hier met Dell op dit vlak?
Zijn er werkbare oplossingen?

Op dit moment neig ik er naar om naar andere merken te kijken, puur vanwege deze issues die Dell heeft.
Mijn ervaring (maar m'n review bestaat niet meer omdat Dell B2B niet meer in de pricewatch staat): de iDeal-betaling gaat inderdaad naar een buitenlandse rekening, en het duurt inderdaad een paar dagen voordat je betaling verwerkt is.

Dan gaat men in China je laptop assembleren, en hoor je een paar dagen tot weken niks. Dan gaat hij op transport, en hoor je weer een paar dagen niks, tot hij in Europa is.

Dan komt UPS bij je langs terwijl je niet thuis bent, en met de niet-thuis-code kun je geen ander bezorgmoment inplannen.

Na drie bezorgpogingen met een willekeurig aantal dagen ertussen en zonder status-updates krijg je een dreigmail à la "beter ben je morgen en overmorgen de hele dag thuis, anders gaat je laptop terug naar China".

Op dat moment kun je een UPS-servicepunt selecteren waar je pakket binnen drie werkdagen wordt gedropt, en dan heb je na 3-5 weken eindelijk je laptop in huis.

Dit was mijn ervaring met Dell in 2016, ik heb geen reden om aan te nemen dat het tegenwoordig beter gaat, en daarom reden om het merk te mijden voor laptops en servers.

Hun monitors zijn wel leuk, maar die heb je bij een Nederlandse webshop vandaan gewoon na een dag of twee in huis.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
Uiteindelijk opgelost door een laptop van een ander merk te bestellen.
Jammer, maar de meest praktische oplossing.
Pagina: 1