Taakbalk inbranden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard001a
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-02-2024
Mijn vraag
...Weten jullie of er een software programma bestaat, wat je taakbalk in diverse kleuren kan laten weergeven om inbranden op een Oled scherm te voorkomen?
Ben erg tevreden over mijn Asus Viviobook met 16 inch oledscherm, maar de hele dag staat mijn taakbalk statisch in beeld, lijkt me niet goed voor een Oledscherm.
Dus ben ik op zoek naar een programma wat bv de kleuren automatisch laat verlopen om inbranden te voorkomen.
Mijn werkbalk verbergen wil ik niet.
Gebruik nu de ouderwetse schermbeveiliging die nog in Windows 11 aanwezig is maar dat werkt alleen als je pauze neemt, raak je een toets aan dan stopt dit.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Windows 11 Home

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...niets gevonden, gebruik wel de schermbeveiliging die aanwezig is

[ Voor 5% gewijzigd door Gerard001a op 19-08-2022 13:23 ]

Beste antwoord (via Gerard001a op 19-08-2022 16:12)

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:33
Je kunt de taakbalk ook transparant maken.
YouTube: How to Make the Windows 11 Taskbar Completely Transparent

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:56
Taakbalk automatisch verbergen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:05
Dit is een goede optie. Wat ook zal schelen is om dark mode van Windows 11 aan te zetten, Daarmee ondervang je niet dat pictogrammen in je taakbalk inbranden, maar grotendeels wel dat je hele taakbalk in gaat branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard001a
Lees mijn verzoek,, taakbalk verbergen wil ik niet staat er duidelijk :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:59
Hij zegt:
Mijn werkbalk verbergen wil ik niet.
edit:
Net te laat :P

Maar eigenlijk denk ik dat je je niet zo heel veel zorgen hoeft te maken. Als het goed is is er al standaard bescherming ingebouwd, want zeker bij een laptop gaan er constant elementen stil staan. Of merk je al iets van inbranding @Gerard001a?

[ Voor 40% gewijzigd door Hahn op 19-08-2022 15:42 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard001a
Sito schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 15:39:
[...]

Dit is een goede optie. Wat ook zal schelen is om dark mode van Windows 11 aan te zetten, Daarmee ondervang je niet dat pictogrammen in je taakbalk inbranden, maar grotendeels wel dat je hele taakbalk in gaat branden.
Lees dit onderwerp eens echt, dan zie je dat ik de taakbalk niet wil verbergen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard001a
Hahn schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 15:41:
[...]

Hij zegt:

[...]

edit:
Net te laat :P

Maar eigenlijk denk ik dat je je niet zo heel veel zorgen hoeft te maken. Als het goed is is er al standaard bescherming ingebouwd, want zeker bij een laptop gaan er constant elementen stil staan. Of merk je al iets van inbranding @Gerard001a?
Nee, ik merk gelukkig nog niets van inbranden, maar wil het ook graag voor zijn en dacht een taakbalk die van kleur veranderd bv elk uur voorkomt het op zeker en is ook niet onaardig om naar te kijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:44
Ik zou me er geen zorgen om maken eerlijk gezegd. Ik heb meerdere oledschermen gehad, nooit iets tegen inbranden gedaan en ook nooit iets van inbranden gezien.

Je oplossing om de kleur te veranderen gaat in elk geval niet zoveel uithalen, want er zullen altijd icoontjes blijven die niet van kleur veranderen.

Mocht je het toch leuk vinden om de kleur te veranderen dan kun je eens kijken of de kleur ergens in het register zit opgeslagen. Deze kun je dan met een scriptje veranderen.

[ Voor 103% gewijzigd door HenkEisDS op 19-08-2022 15:51 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:33
Je kunt de taakbalk ook transparant maken.
YouTube: How to Make the Windows 11 Taskbar Completely Transparent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Belangrijke tips zijn een agressieve screensaver setting en de brightness ver onder de 100% houden. Veel gebruik maken van darkmode wanneer beschikbaar.

Daarnaast is het gevaar niet zozeer dat je taakbalk inbrand, dat kan je wel voorkomen door transparantie toe te passen, achtergronden met verschillende kleuren te hebben en te zorgen dat accent kleuren gebaseerd zijn op je achtergrond kleuren. Het grootste risico is het inbranden van iconen en tekst aangezien dat veel langer op dezelfde plek staat. Daar is helaas geen andere optie voor dan simpelweg je taakbalk verbergen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:56
Je kan wellicht een paar regeltjes maken en in powershell die uitvoeren om het uur.

Staan vast wel wat voorbeeldjes op google.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerard001a
Hè, bedankt voor deze tip, daar heb ik wat aan 👍👍
Ga ik gelijk toepassen 😄
Pagina: 1