(Gaming) Wireless Headset met bluetooth en dongle.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RareAMV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-09 15:12
Mijn vraag

Ik ben opzoek naar een (gaming) headset die zowel audio via bluetooth als audio via een usb dongle (e.g. zoals de Logitech G735). Reden is om makkelijk tussen mijn game pc en werk laptop(of andere bluetooth apparaten te schakelen), waarbij ik de usb dongle voor de pc wil gebruiken ivm potentiele latency issues.

Het liefst zoek ik een headset tot max 150 euro, daarbij hoeft er niet allemaal poes pas op te zitten (mr goed in de gaming category krijg je dat links of rechts om). Op gebied van geluidskwaliteit, is dat de 2e prioriteit, daarbij ben ik geen hifi fanatic, dus een vette V curve op de frequency response chart vind ik dikke prima (geluid is subjectief uiteindelijk ;P).

Noisecancelling etc hoeft niet per se, ik ben iemand die graag ook juist de omgeving wil horen (ivm iemand mij aanspreekt), zolang hij niet al teveel geluid lekt op gewoon normaal volume is dat geen probleem.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Desktop (geen bluetooth)
Laptop/Diversen (bluetooth)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Zoals ik al aangaf had ik de logitech G735 gevonden welke zowel bluetooth als hun proprietary lightspeed connectie via usb dongle ondersteund. Opzich vind ik het geen gekke headset, maar ik ben geen fan van witte hardware en de prijs vind ik iets aan de hoge kant, dus als er alternatieven zijn met mijn gevraagde functionaliteit dan hoor ik ze graag.

Zover ik kon vinden was dit van logitech de enige headset met deze functionaliteit.

Al vast bedankt voor alle reacties!