Hi Allemaal,
voor ons huis willen we ook graag de kosten van energie gaan reduceren en onszelf daarnaast ook wat meer conform te geven. We hebben op het programma staan; zonnepanelen, Airco's (die ook kunnen verwarmen) en van gas koken naar elektrisch koken.
/f/image/RVxhj3WEQ8HGoU8v1mftD8kD.png?f=fotoalbum_large)
Momenteel verbruiken we 700m3 aan gas.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EPhfHSc3XZwnHWPpHjiSXx4O.jpg?f=user_large)
Daarnaast, zijn de voorgestelde panelen en omvormers wel betreft het merk duurzaam? Ik zie ze niet vaak voorbij komen.
GC geeft ook een 5 jaar opbrengstgarantie af, geen idee wat het onthoudt maar de salderingsregeling loopt in 2031 pas af dus wat zegt dat dan nog?
Ik zit ook te kijken om een elektrische cv ketel aan te schaffen om volledig van het gas af te gaan. Overal lees je dat het niet rendabel is maar helaas heb ik niet de mogelijkheid om een warmtepomp ergens neer te zetten. Het huis is overigens volledig geïsoleerd met label A (2014).
voor ons huis willen we ook graag de kosten van energie gaan reduceren en onszelf daarnaast ook wat meer conform te geven. We hebben op het programma staan; zonnepanelen, Airco's (die ook kunnen verwarmen) en van gas koken naar elektrisch koken.
Foto's
Ons huis is ZOZ en NWN georiënteerd. Het doel is om de ZOZ kant volledig vol te leggen en aan de NWN kant zoveel mogelijk bovenin wat binnen het budget past./f/image/RVxhj3WEQ8HGoU8v1mftD8kD.png?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Op de ZOZ kant is 1 dakraam aanwezig, verder mag het dak vol gelegd worden. Aan de NWN kant bevinden zich geen objecten.Schaduw
Een klein pijpje van de buren zou een klein beetje schaduw geven. Daarnaast om zoveel mogelijk zon te kunnen pakken lijkt het ons slim om de panelen afzonderlijk te laten functioneren.Jaarverbruik
Momenteel verbruiken we 2100kwh. Met de aanschaf van een airco en elektrisch koken denken we naar 4000kwh te gaan.Momenteel verbruiken we 700m3 aan gas.
Huidige elektriciteitsaansluiting
-Budget en doel
Voor alleen de zonnepanelen rond de 10k.Wie gaat het project uitvoeren
Wij zelf niet aangezien we geen verstand hebben van de aansluiting. We willen onzorgd worden en dus zal een installateur zowel de zonnepanelen moeten leggen als de gehele aansluiting naar de meterkast.Bijhouden van data
Via een app prima, maar houdt me er niet dagelijks mee bezig.Reeds verkregen offertes
We hebben reeds 1 offerte binnen van GC:| Aantal | Omschrijving |
| 14 | Trina Solar Vertex Mono Full Black 385 Wp 1.S |
| 14 | Enphase IQ7+ 3-fase |
| 1 | Montagesysteem en garanties |
| 1 | Registreren systeem + inrichten monitoring |
| Totaalprijs 9.5k incl BTW, na teruggave 8k Daar kunnen nog enkele zaken bij komen a 700 euro voor inslijpen dakpannen en modulekast voor de meterkast |
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EPhfHSc3XZwnHWPpHjiSXx4O.jpg?f=user_large)
Regio
WageningenAdvies
Is de aangeboden offerte een redelijke prijs? Als ik de panelen en omvormers zelf zou kopen ben ik rond de 200 euro per item kwijt, ofwel 200x28=4400 euro. Dat zou betekenen dat de aansluiting in de meterkast en volledige aanleg inclusief aanlsluitmateriaal 5000 euro kost. Is dat een gangbare prijs?Daarnaast, zijn de voorgestelde panelen en omvormers wel betreft het merk duurzaam? Ik zie ze niet vaak voorbij komen.
GC geeft ook een 5 jaar opbrengstgarantie af, geen idee wat het onthoudt maar de salderingsregeling loopt in 2031 pas af dus wat zegt dat dan nog?
Ik zit ook te kijken om een elektrische cv ketel aan te schaffen om volledig van het gas af te gaan. Overal lees je dat het niet rendabel is maar helaas heb ik niet de mogelijkheid om een warmtepomp ergens neer te zetten. Het huis is overigens volledig geïsoleerd met label A (2014).
[ Voor 5% gewijzigd door sinasappel op 19-08-2022 21:34 ]